Gå til innhold

To domener på en xp maskin?!

miXer

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett at dette går, men aner ikke hvordan. Er det noe innebygd som gjør at det går ann, eller må man ha noe slags programvare for å få det til? På jobben har vi to forskjellige domener, og hadde vært kjekt å kunne ha tilgang til begge fra en og samme maskin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har sett at dette går, men aner ikke hvordan. Er det noe innebygd som gjør at det går ann, eller må man ha noe slags programvare for å få det til? På jobben har vi to forskjellige domener, og hadde vært kjekt å kunne ha tilgang til begge fra en og samme maskin!

7200520[/snapback]

Hva mener du med tilgang? Det går fint an å få tilgang til delte ressurser (filer, skriver etc) som ligger på et annet domene enn det du er tilkoblet. Du må bare ha et brukernavn og passord som er gyldig på den andre domenet også. Når du prøver å få tilgang til ressursene vil den spør om brukernavn og passord, og så fort det er lagt inn skal det funke.

Lenke til kommentar

Okei. Ordla meg litt feil kanskje. Vi har to domener fysisk adskilt via en router. Så jeg må enten ha to nettverkskort i maskina, eller bytte over ledning når jeg skal bytte domene.

Det jeg konkret mener er: Kan én xp maskin ha to domener samtidig?

Si at domene 1 heter "knut", og domene 2 heter "bjarne", så vil jeg ved innlogging kunne ha muligheten i domene feltet å ha:

maskinnavn(denne datamaskinen)

knut

bjarne

altså at jeg slipper å legge til maskina i et nytt domene når jeg skal bruke det andre, men simpelten bare bytta tp-kabel!

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...