pax1 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Holder på å sette sammen nytt system. Kan noen bekrefte hva som er + og - på front-panel knapp- og indikatorpluggene (HD-LED, reset etc) på et Lian Li 6070B Scand-kabinett? På de sorte konnektorene er et av sporene markert med en liten pil/triangel - er det +? På forhånd takk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det burde funke fint hvis du har et multimeter med diodetest hvis du har det. Ellers så skal lysdioder tåle negativ polaritet, dog ikke for høy spenning, så jeg tror ikke lysene tar skade om du setter de feil vei. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Det burde funke fint hvis du har et multimeter med diodetest hvis du har det. Ellers så skal lysdioder tåle negativ polaritet, dog ikke for høy spenning, så jeg tror ikke lysene tar skade om du setter de feil vei. 7201285[/snapback] Har dessverre ikke det... Det som er rart er at i installasjons-"guiden" (A4-arket) som følger med kabinettet så er det kun beskrevet hvordan harddisker festes, hvordan sidepaneler fjernes og hvordan USB-linjen (til de to USB-uttakene på nedsiden av kabinettets fremside) skal kobles til hovedkortet. Men ingenting er nevnt om harddisk led, power, reset. Selve kablene (dvs, de sorte 2-, 3- og 4-pins konnektorene for HD led, reset etc) merket, men ikke hva som er pluss og minus. Det er som sagt kun et lite triangel på den ene siden. Men med tanke på hvor mange som har dette kabinettet her håper jeg noen kan gi meg svar. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Stort sett er det slik at text/merking skal "ut". tekst :::: tekst om du forstod. -Thelle- Lenke til kommentar
Obix Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Det burde funke fint hvis du har et multimeter med diodetest hvis du har det. Ellers så skal lysdioder tåle negativ polaritet, dog ikke for høy spenning, så jeg tror ikke lysene tar skade om du setter de feil vei. 7201285[/snapback] Har dessverre ikke det... Det som er rart er at i installasjons-"guiden" (A4-arket) som følger med kabinettet så er det kun beskrevet hvordan harddisker festes, hvordan sidepaneler fjernes og hvordan USB-linjen (til de to USB-uttakene på nedsiden av kabinettets fremside) skal kobles til hovedkortet. Men ingenting er nevnt om harddisk led, power, reset. Selve kablene (dvs, de sorte 2-, 3- og 4-pins konnektorene for HD led, reset etc) merket, men ikke hva som er pluss og minus. Det er som sagt kun et lite triangel på den ene siden. Men med tanke på hvor mange som har dette kabinettet her håper jeg noen kan gi meg svar. 7201403[/snapback] Sett pluggene i hovedkortet, lyser ikke diodene så snur du pluggen. Diodene tar ikke skade av feil polaritet så det er bare å sette igang. Endret 2. november 2006 av Obix Lenke til kommentar
Valandil Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg har lignende kabinett, med samme type connectors. Kablene ser slik ut: http://www.littlewhitedog.com/view_image.p...9/000ao_big.jpg .. altså +/- er ikke merket av. Men det er altså en slik pil som trådstarter snakket om. Er det noen vet hvilke farger som er pluss og minus? Beklager monsterbumpen, men det er tydeligvis ikke bare jeg som er forvirret. I verste fall får jeg vel ta sjansen på at det ikke skjer noe hvis jeg kobler feil? En annen forvirring er at Power LED connector er 3-pins, mens manualen til hovedkortet jeg har (Gigabyte GA-P35C-DS3R) sier at power skal kobles til en gul 2-pins. Men 3 pins passer ikke fysisk med 2 pins sokkelen. Det er dessuten en sort 3 pins sokkel rett ved siden av med teksten "Power LED" under. Jeg tror det er meningen å koble der isteden, men dette burde manualen ha forklart... sukk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå