Gå til innhold

Hvilken walkmanphone bør jeg kjøpe?

Slacks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes personling w850 er jævli kul. Er en slidetelefon med 1GB minne! Den har fått en ny mediaspiller i forhold til w810. En spesiell ting med mediaspilleren er at hvis du hører en sang på radio etc som du lurer på hvem er, så kan du bare får mobilen til å ta opp 5 sec av sangen, så slår den opp på internett og finner ut hvilken sang det er.

Er seff 2mpix kamera også

Endret av Loko
Lenke til kommentar
Jeg synes personling w850 er jævli kul. Er en slidetelefon med 1GB minne! Den har fått en ny mediaspiller i forhold til w810. En spesiell ting med mediaspilleren er at hvis du hører en sang på radio etc som du lurer på hvem er, så kan du bare får mobilen til å ta opp 5 sec av sangen, så slår den opp på internett og finner ut hvilken sang det er.

Er seff 2mpix kamera også

7203237[/snapback]

Hmmm, hørtes digg ut ja! Hva er prisen på dette smykket? Dette kameraet har vel ikke autofokus?

Har ikke sony-ericson en ny trenings/walkman phone?

Hvordan er denne?

Lenke til kommentar

Ta å skjekk ut alle Walkman-telefonene. Finn ut hvilken som passer best til deg. W850i er jo den beste innen musikk nå, 1 GB, Walkman v.2 og Track ID (musikkgjenkjenning) er de beste grunnene. Den nye Walkman-spilleren gir lengre spilletid og bedre lydkvalitet. 2 Megapixler også.

SÅ om du har tenkt å bruke mobilen som en MP3spiller, ville W850i vært et solid valg, selvom den er passe dyr (billigste jeg har sett: 2000 med Telenor Fri120).

Men om du har tenkt å bruke mobilen til å ta bilder, har W850i et minus i forhold til de andre W-telefonene: Den mangler Autofokus. Da vil du kanskje bli mer happy med W810i, som har 512 MB, Autofokus, 2 Megapixler og er billigere, men litt dårligere batteritid, samt at den bruker Walkman v.1...

Er du mer av den typen som trener mye, kan W710i være noe. Den er laget til joggeturer og slikt. Kaloriteller, skritteller, hastighetsmåler ... trenger jeg å fortsette? Men den mangler altså Autofokus, men har 2 Megapixler. Du får med 512 MB i Micro-typen minnekort, da. Det betyr at du ikke kan utvide til 4 GB, men 1 GB. Walkman v.1 brukes...

Ehh, jeg hadde valgt en av de tre (av de tre: W850i). De andre Walkman-modellene er ikke like bra. W710i er god i trening, W810i er den eneste av de med Autofokus, og W850i er best i musikk, glemte å si at den har 3G og videotelefoni og at kameraet kun bruker sin 4x digtale zoom i VGA-kvalitet (vet ikke om dette gjelder W710i også).

Lykke til med valget :).

Endret av Tobye
Lenke til kommentar

hva med W950i?

den har ikke kamera, men er en solid mp3 spiller med 3g!

i tillegg er den veldig fin, tynn og med trykkfølsom skjerm.

kanskje et stort minus at den ikke har kamera, men den er vært å sjekke ut! :yes:

det sies at den skal konkurere med Apple når det gjelder mp3 spillere!

Lenke til kommentar
hva med W950i?

kanskje et stort minus at den ikke har kamera, men den er vært å sjekke ut!  :yes:

7204807[/snapback]

Hvis dette er sant så er skal jeg virkelig sjekke ut denne. Mer info ønskes! :thumbup:

Er dette lenge siden w950i komm ut?

Jeg trodde at w710i også hadde versjon 2.0 walkman?! Det har den vertfall ifølge testen amobil.no hadde?

Noen som gidder å fortelle meg hvilke walkman telefoner som gjelder nå? Hvilke er utdatert?

Tusen takk for mange kjempeflotte svar! :p Har ikke følgt med på mobiler den siste tiden og er helt grønn :blush: . Hehe. takk for hjelpen vertfall!

Torland

Endret av Torland
Lenke til kommentar
SÅ om du har tenkt å bruke mobilen som en MP3spiller, ville W850i vært et solid valg, selvom den er passe dyr (billigste jeg har sett: 2000 med Telenor Fri120).

Men Fri120 koster 229 kroner pr. mnd. Kan ikke sies å være billig i det hele tatt. Må se på totale kostnader i løpet av ett helt år.

Jeg kjøpte min på Elkjøp med Tele2 Mobile Pluss abonement. Betalte 2300 kroner + 119 pr. mnd. Tele2 selger den for 1899, med samme abonement.

Har ennå ikke sett ett godt tilbud som har Fri120 abonement. Totalprisen er stort sett veldig høy.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
hva med W950i?

kanskje et stort minus at den ikke har kamera, men den er vært å sjekke ut!  :yes:

7204807[/snapback]

Hvis dette er sant så er skal jeg virkelig sjekke ut denne. Mer info ønskes! :thumbup:

Jeg trodde at w710i også hadde versjon 2.0 walkman?! Det har den vertfall ifølge testen amobil.no hadde?

Noen som gidder å fortelle meg hvilke walkman telefoner som gjelder nå? Hvilke er utdatert?

Tusen takk for mange kjempeflotte svar! :p Har ikke følgt med på mobiler den siste tiden og er helt grønn :blush: . Hehe. takk for hjelpen vertfall!

Torland

7205493[/snapback]

Ikke velg w950!! det er ELENDIG lyd kvalitet!! skikkelig elendig. Den kommer ikke i nærheten av ipod!

Lenke til kommentar
hva med W950i?

7204807[/snapback]

Torland

7205493[/snapback]

Ikke velg w950!! det er ELENDIG lyd kvalitet!! skikkelig elendig. Den kommer ikke i nærheten av ipod!

7252641[/snapback]

Ja, leste testen på amobil og den virket ikke meget lovende....i tillegg var den svindyr :p . Etter å ha sett litt rundt tror jeg at jeg satser på w710i siden denne synes å passe meg best! Den har mange tøffe funksjoner og i tillegg er den ikke for dyr. Bra for meg som ikke bruker mobil så altfor ofte og som liker å skifte mobil :p .

Uansett hvilken mobil jeg velger blir det en saftig oppgradering fra min nåværende mobil Siemens m35.....denne er 5-6 år gammel....Mobilen jeg hadde tok seg en tur i vaskemaskinen..

Det eneste negative med w710i er vel batteritiden......Dette er vel muligens ikke så gale for meg som hadde en Siemens m65 som ikke akkurat hadde en oppsiktsvekkende lang batteritid. Det hjelper vel også å skru av denne her skritttelleren?

Det andre minuset jeg har oppdaget er at denne mobilen ikke virker særlig robust...dette kan jeg ikke sies å være vant med siden jeg har hatt flere telefoner som har vært ekstra robuste....Hvor mye tåler egentlig vanlige mobiler?

Ellers har jeg også hørt om denne irriterende "klikkelyden" som SE's kamskjelltelefoner lager når de blir åpnet. Er det mulig å skru av denne?

Uansett så må jeg bare si tusen takk for mange gode råd! :) Jeg trengte virkelig litt hjelp ettersom min mobilkunnskap er nærmest fraværende.

Takk skal dere ha.

Mvh

Torland

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...