Gå til innhold

Cracker-angrep på Diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(Jeg fant den heller ikke i går. Tror det var en skinselector i kontrollpanelet forige gang jeg byttet skin, to+ år siden.)

7204551[/snapback]

Det samme gjaldt meg nå i stad. Lette og lette i kontrollpanelet, før jeg til slutt så den bortgjemte lille tassen nederst på skjermen. Det er jo ganske logisk at man finner skin-selectoren i kontrollpanelet fremfor på hver bidige side, ettersom det ikke er normalt å bytte skin i hytt og pine. "Forum-innstillinger" f.eks. hadde ikke vært en dum kategori å plassere denne skin-selectoren.

Lenke til kommentar

Tips til sterkt passord:

6 bokstaver hvor en eller flere (men ikke alle) er upper case, og et siffer eller et annet ikke-alfabetisk tegn et sted i rekken. Da har du et passord på 7 tegn som både er enkelt å huske, og som blir godkjent som "strong password".

Eks: pkø2cQd -Passordet er enkelt å huske både på rytme og hvor tastene er. 3 taster på høyre side, avbrutt av en numerisk tast og så 3 taster på venstre side med shift i midten.

Lenke til kommentar
Eks: pkø2cQd -Passordet er enkelt å huske både på rytme og hvor tastene er. 3 taster på høyre side, avbrutt av en numerisk tast og så 3 taster på venstre side med shift i midten.

7205546[/snapback]

Takk for tipset, da skal jeg bruke _det_ passordet sammen med brukernavn jarmo.

Mvh

jarmo :)

ps. hva betyder at man ikke er den skarpeste kniven i skuffa?

Lenke til kommentar

7205546[/snapback]

Takk for tipset, da skal jeg bruke _det_ passordet sammen med brukernavn jarmo.

Mvh

jarmo :)

ps. hva betyder at man ikke er den skarpeste kniven i skuffa?

7205572[/snapback]

Eller man husker ein lang setning og trekker ut dei første bokstavene f.eks

Emhels2 (som i setninga som eg skriev over, også legger man til eit tall)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva kan skje med brukeren evt. hvis noen finner ut passord?
De bruker din konto til å sende masse spam og så blir din konto bannet og årevis med oppbygd e-penis går tapt ;)
Lenke til kommentar
men synes ikke det bør få konsekvenser for den stakkars brukeren.

7206385[/snapback]

Jo, for nå har han blitt advart.

7206714[/snapback]

Hvordan vet du om det har skjedd pga. en keylogger lokalt på maskina, en annen exploit på forumet (kanskje sporene har blitt godt skjult før det ble oppdaget), eller om det faktisk var fordi hackeren tok en eller annen stakkars bruker sin hash?

Umulig å avgjøre, og dermed er det vanskelig å gi noen straff, det er enklere å bare rydde opp i skaden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...