pej Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Først og fremst så vil jeg oppfordre ALLE om å ENDRE PASSORD med en gang. Jeg vil samtidig presisere at passordene deres er krypterte i vår database, og vi har ingen grunn til å tro at noen passord er kommet på avveie. Dette er rett og slett bare vanlig prosedyre ved ethvert angrep. Kl. 17:52 i dag ble forumet utsatt for et cracker-angrep som førte til at vi måtte ta ned forumet frem til kl. 20:45. Årsaken var et nylig oppdaget hull i programvaren som forumet vårt benytter. Siden dette sikkerhetshullet er så ferskt (det ble først publisert i dag), har ikke Invision kunne gitt ut en fiks. Vi har derimot fått tettet hullet på egen hånd nå, og kunne dermed åpne forumet igjen. Det ble gjort forsøk på å sende ut spam fra serveren vår, men vi er rimelig sikre på at vi fikk stoppet de aller fleste av disse før de ble sendt ut. Hittil har vi ikke klart å oppspore noen andre hensikter enn dette. Skulle noen ha blitt truffet av dette, så gi beskjed til oss med en gang. Vi har gode logger som viser all aktivitet gjort av inntrengeren, og vi vil følge dette videre hos de rette instanser. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Bra at det kommer skikkelig info om dette. *Endre passord* Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Endre passord? Men jeg bruker jo samme passord til alt ... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Flott at vi er oppe igjen Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Ja ja.. Får vel bytte passord for første gang da Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Takker for utmerket svar! Stå på cracerne med stegjern! Endret 1. november 2006 av rødøye Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Vi har gode logger som viser all aktivitet gjort av inntrengeren, og vi vil følge dette videre hos de rette instanser. 7199950[/snapback] Nå vet jeg hvertfall hvor det er lurt å trå ekstra varsomt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 *Passord endret* Vil si at det ble ganske raskt fikset opp i... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Stå på vracerne med stegjern! 7199976[/snapback] Hæ? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hvor lang tid kan det ta før "Mine innlegg" er oppe og går igjen? Lenke til kommentar
nilox Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Endre passord? Men jeg bruker jo samme passord til alt ... 7199960[/snapback] Samme her.. Jaja *endre passord* Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Kjipt at slikt skjer, for vel ta å bytte passord slik at jeg er sikker =) Flott at dere fikk fikset dette vært fall. En liten ting, er det bare meg eller er "Mine Innlegg" litt ødelagt akkurat nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 I allefall fint at dere er så raske og klarer å tette hullet og få opp forumet relativt fort står det respekt av! Uansett, kommer vel til å bytte tilbake til det gamle passordet mitt etter en stund. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det ble fiksa fort dette da syns jeg. All ære til dere Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 det er noe surr her,når jeg trykker på siste 24 timer,mine inlegg osv,så får jeg bare opp en post,noen som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Virkelig lurt å si her at dere bruker samme passord til alt. :!: Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 En annen ting; dette er noe som burde bli informert om på hardware.no og alle søstersider bør ha link til en evt. artikkel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Så at "mine innegg" ikke var helt i orden tidligere i da, men trodde det skulle vare fikset nå. Noen som vet hva det er? (: Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Noe galt her ihvartfall, alle trådene jeg har postet i er borte, + en del andre tråder under forskjellige kategorier er ikke lengre der. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 41 brukere leser denne tråden! Woow. Menmen.. Når kan du skifte passordet vårt tilbake til det orginale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg