Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil med heftelser


superdigg

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål jeg håper noen kloke hoder kan svare på:

 

Jeg har sett meg ut en bil jeg har lyst på men er usikker på hvordan jeg skal gå frem siden heftelsene på bilen er større enn salgsprisen. Dette betyr jo at selger ikke kan dekke heftelsene med det han får inn på bilen. "Mellomlegget" eller hva jeg skal kalle det er på ca 60.000.

 

Noen tips til hvordan jeg skal angripe dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et spørsmål jeg håper noen kloke hoder kan svare på:

 

Jeg har sett meg ut en bil jeg har lyst på men er usikker på hvordan jeg skal gå frem siden heftelsene på bilen er større enn salgsprisen. Dette betyr jo at selger ikke kan dekke heftelsene med det han får inn på bilen. "Mellomlegget" eller hva jeg skal kalle det er på ca 60.000.

 

Noen tips til hvordan jeg skal angripe dette?

7199875[/snapback]

 

Jeg ville kontaktet selger, og fått litt innsikt i hvordan han har tenkt å gjøre med heftelsene. Til tider har de en løsning på det, da det å eie en bil med heftelser ikke er såå kult.

Lenke til kommentar
Har et spørsmål jeg håper noen kloke hoder kan svare på:

 

Jeg har sett meg ut en bil jeg har lyst på men er usikker på hvordan jeg skal gå frem siden heftelsene på bilen er større enn salgsprisen. Dette betyr jo at selger ikke kan dekke heftelsene med det han får inn på bilen. "Mellomlegget" eller hva jeg skal kalle det er på ca 60.000.

 

Noen tips til hvordan jeg skal angripe dette?

7199875[/snapback]

 

Hey.

 

Mener du at du betaler kun kjøpssummen og tidligere eier betaler heftelsene, eller skal du betale kjøpsum + heftelser??

 

Hvis det er du som skal betale begge bør jo den "totale" summen være tilsvarende listepris eller forventet bruktpris. kanskje litt rimligere hvis du får merarbeid rundt kjøpet.

 

Greb

Lenke til kommentar
Har et spørsmål jeg håper noen kloke hoder kan svare på:

 

Jeg har sett meg ut en bil jeg har lyst på men er usikker på hvordan jeg skal gå frem siden heftelsene på bilen er større enn salgsprisen. Dette betyr jo at selger ikke kan dekke heftelsene med det han får inn på bilen. "Mellomlegget" eller hva jeg skal kalle det er på ca 60.000.

 

Noen tips til hvordan jeg skal angripe dette?

7199875[/snapback]

 

Hey.

 

Mener du at du betaler kun kjøpssummen og tidligere eier betaler heftelsene, eller skal du betale kjøpsum + heftelser??

 

Hvis det er du som skal betale begge bør jo den "totale" summen være tilsvarende listepris eller forventet bruktpris. kanskje litt rimligere hvis du får merarbeid rundt kjøpet.

 

Greb

7200032[/snapback]

Jeg har fint lite planer om å betale kjøpesum + heftelser - det blir dyrt he he. Men som Marvil sier det er det sikkert en god løsning å be selger løse inn det som er utover kjøpesum for så å betale ned resten av heftelsen og skrive kontrakt på at bilen selges fri for heftelser. Takker for tips!

Lenke til kommentar

Det er ikke værre enn få kjøper til betale inn det som er differansen mellom salgssum og lån. Så går dere i banken sammen og du forsikrer deg om at lånesaldo tilsvarer det du skal betale. Du innbetaler kjøpesum og forsikrer deg om at lånesaldo da er null. Banken vil da slette pantet som den har i bilen. Få med i kontrakten at bilen er solgt fri for heftelser.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nei, nei nei!

 

For guds skyld ikke kjøp noe som helst før heftelsene er borte.

Ikke la deg lure til å la selger "ordne" heftelsen etter at kjøpekontrakten er underskrevet eller etter at du har betalt, selv ikke om han sier han skal gå rett i banken med dine penger.

Du har jo ingen garanti for at vedkommende gjør det.

 

Eventuelt kan du betale salgsverdi minus heftelser, men da får du beregne deg et mellomlegg for bryderiet med å betale heftelsen.

 

T

Lenke til kommentar

Går greit å betale via den banken som har heftelser(pantehaver), de ordner opp slike saker for begge parter.

 

Som regel står heftelser med fullt pålydende om så vedkommende har nedbetalt mye av gjelden.

 

F.eks. heftelse 100K---> nedbetalt 90K -> 10K igjen av lånesummen men heftelsen står fremdeles på 100K. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Joda, jeg bumper den her "litt" så slipper jeg å lage ny tråd.

 

Om jeg kjøper en bil med heftelse og vi ordner dette ved eierskifte av bilen, må jeg da ha noe papirer eller lignende med fra min egen bank for å betale inn i selgers bank? Tror ikke VISA'n drar 179.000,- helt uten videre for å si det sånn.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

179 000 er ikke noe problem å dra med VISA, jeg tok ut 200 000 for en stund siden uten problemer(utenom at banken måtte bestille mer penger da)

så, har du pengene tilgjengelig så er det bare å kjøre på :)

 

det er bare å stikke i banken og si at du skal overføre penger fra deg til han, eller lignende.

pass på at heftelsene er slettet og få det med i kontrakten at bilen selges uten heftelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...