Arve Systad Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har en stygg ferdigmaskin fra multicom, og den er umulig å overklokke! FSB er standard 100 mhz, når eg setter den til 110 vil den ikkje starte... Kjøleren er max 3 grader over romtemp, så eg tvila på at temp på cpu er noke problem, prøvd å sette "Ram clock" ned til 3x PCI hastighet (då vil rammen kjøre på *tenke tenke* litt over 110 mhz, og vanligvis så blir den kjørt på 4x pci, altså 133.. ) så ram skal ikkje stoppe meg.. Ka med hovedkortet?? Det skal teoretisk sett klare athlon opp til 1,4 og dei har no vel fsb høgare enn 100 mhz? Så eg lurer på ka som stopper meg i overklokkinga mi?? Duron 700mhz (100x7) 384 mb SDRAM Aopen AK-33 <-- Synder?? WD 120gb Seagate 20GB _________________ Prima signatur sant? [ Denne Melding var redigert av: arve87 på 2002-11-10 11:57 ] Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Har du låst opp cpu`en da? Duron låses opp ved at kontaktene ved L1 kobles sammen (2 og 2). Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 14:33, skrev Lemonbarley:Har du låst opp cpu`en da?Duron låses opp ved at kontaktene ved L1 kobles sammen (2 og 2). Ehm, trenger jo ikke å l¨se opp cpu'en for å overklokke da. Men, er ikke helt sikker på hva som hindrer deg i å komme videre. har du prøvd å ta fsb'en på 105 f.eks? Prøv deg forsiktig fram og se når du stopper. Klarer du under 50mhz så er det noe mystiskfystisk :wink: Prøvd å sette opp volten? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 eller hva med at hovedkortet ikke klarer 133Mhz FSB i det heletatt??? Alt tyder på det siden du stopper på 110Mhz eller så er det bare det at du har elendig ram... men vil ikke anbefalle deg å kjøre 110Mhz FSB.. hvis du ikke kan noe om dette så kan du ødelegge andre komponenter som du har i maskinen. Er mange som har stoppet på 110Mhz FSB med et hovedkort som bare støtter 100Mhz bus og ikke 133. Du har nok rett at den klarer 1400Mhz T-bird (de må da være låste).. men den kom i 200Mhz bus versjon også, ikke bare 266Mhz. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan du stille multiplier til maks 12,5 eller 12 og så har du en annen som heter 12above.. Se etter om ditt hovedkort støtter 133Mhz bus eller ikke. Lås heller prosessoren din opp slik at du kan stille på multiplier, det er liten vits for deg å klokke FSB, med annet den støtter 133Mhz FSB da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå