Ed_Hunter Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg har kjøpt meg en Silverstone NT06 kjøler til C2D E6400, og er godt fornøyd med denne. Jeg kjører viften på 1000 RPM, og hører den ikke. Da er temperaturen på ca 26-27 grader idle. Med andre ord god kjøling. Det som er problemet er at jeg har tenkt å overklokke CPUen en del, og da kommer vi til saken her; viften høres ut som et middels stort helikopter hvis RPM blir skrudd over 1200... På 2600 RPM er den oppgitt til 42dB og 107 CFM airflow. Derfor har jeg lyst å bytte ut viften med en som er mer støysvak, uten å ofre den gode kjølingen, ideelt sett få enda bedre kjøling. Jeg lurer på om noen kan anbefalle en bra vifte med like god eller bedre flow, uten at jeg trenger hørselvern her? Jeg har også tenkt å kjøpe meg viftestyring. Noen som vet om en bra styring, helst med LCD display for temp/RPM? Den må kunne styre minst CPU viften + 2 kabinettvifter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Vifter av en gitt størrelse bråker ~ like mye når de flytter like mye luft. Jeg googlet etter litt informasjon om kjøleren din, men fant ingenting. Er det en 120, 92 eller 80mm vifte? Lenke til kommentar
Ed_Hunter Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Vifter av en gitt størrelse bråker ~ like mye når de flytter like mye luft. Jeg googlet etter litt informasjon om kjøleren din, men fant ingenting. Er det en 120, 92 eller 80mm vifte? 7199822[/snapback] Da må du være en elendig googler... Men greit nok; Info om kjøleren her: http://www.silverstonetek.com/products-nt06.htm Det er en 120mm vifte. Det du sier er en sannhet med modifikasjoner; to like store vifter med samme flow støyer i utgangspunktet likt. Problemet med den påstanden er at både materiale, design på blader, antall blader, bæresystem og festesystem påvirker støyen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Vifter av en gitt størrelse bråker ~ like mye når de flytter like mye luft. Jeg googlet etter litt informasjon om kjøleren din, men fant ingenting. Er det en 120, 92 eller 80mm vifte? 7199822[/snapback] Da må du være en elendig googler... Men greit nok; Info om kjøleren her: http://www.silverstonetek.com/products-nt06.htm Det er en 120mm vifte. Det du sier er en sannhet med modifikasjoner; to like store vifter med samme flow støyer i utgangspunktet likt. Problemet med den påstanden er at både materiale, design på blader, antall blader, bæresystem og festesystem påvirker støyen. 7199962[/snapback] Jeg søkte visst på silvestone. Manglet en R Sjekk viftetesten på hardware.no. Praksis > teori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå