nordin Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei, Jeg er en ivrig fan av fotballspillet Pro Evolution Soccer og har den siste tiden etter at jeg kjøpte meg en ny laptop slitt med et irriterende problem. Selve problemet er nok ikke relatert til fotballspillet PES, men det er bare her jeg støter på det. Slik beskrev jeg feilen på et PES-forum: Jeg erstattet min stasjonære PC med en Asus A6KM for et par uker siden. Jeg har aldri hatt problemer med tastene i PES, men etter at jeg fikk den nye laptopen har jeg støtt på et meget irriterende problem; Jeg klarer ikke å bruke pil ned og pil til høyre samtidig med en annen knapp. Dette er meget frustrerende siden jeg ikke kan avslutte nede til høyre når jeg skjærer inn fra venstre. Det ender ofte med at jeg bare springer på keeper fordi PCen ikke registrerer skuddet. Kan heller ikke legge ballen i nærmeste når jeg har ballen på høyre. Straffene kan ikke legges nede til høyre heller. Dette problemet gjelder ikke bare ned + høyre + skyteknappen, men også ned + høyre + shift (vet ikke om det er L2 eller R2, men det er i allefall den knappen som brukes til å ta overstegs med). Dette hemmer spillet mitt siden jeg pleier å bruke denne funksjonen til å lese spillet når motstanderen har ballen. Litt vanskelig å forklare, men dere som har spilt PES en del skjønner nok hva jeg mener. Jeg har ingen som helst problemer med å springe skrått mot høyre. Problemet melder seg først når jeg bruke ned+høyre+ en annen tast samtidig. Utrolig frustrerende. Jeg forsøkte å endre oppsettet i "trege taster", men det funket ikke. Jeg gikk også inn i Wordpad for å se om det gikk an å trykke på D eller shift mens jeg holdt nede pil ned og pil til høyre. Siden dette ikke gikk an, kan man trygt slå fast at dette problemet kommer av noen innstillinger på min data, og ikke selve spillet eller innstillingene i det. Det gikk fint an å feks skrive a'er eller m'er når jeg holdt nede arrow down og arrow right. Noen som kan hjelpe? Hva kan være galt her? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Det er nok ingenting som er "galt", det er rett og slett tastaturet dittsom ikke klarer den kombinasjonen av taster. Jeg hadde selv det samme problemet med et eldre tastatur, kjøpte Saitek Eclipse og problemet var løst... Dette er et kjent problem for gamere, men jeg synes det er rart de ikke har tenkt på dette når de lagde laptopen (i og med at den er relativt ny) Men problemet ditt har dessverre ingen annen løsning enn å koble til et annet tastatur når du spiller PES (hvis du har mulighet) Det kan hende dette også vil feile, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Det er nok ingenting som er "galt", det er rett og slett tastaturet dittsom ikke klarer den kombinasjonen av taster. Jeg hadde selv det samme problemet med et eldre tastatur, kjøpte Saitek Eclipse og problemet var løst... Dette er et kjent problem for gamere, men jeg synes det er rart de ikke har tenkt på dette når de lagde laptopen (i og med at den er relativt ny) Men problemet ditt har dessverre ingen annen løsning enn å koble til et annet tastatur når du spiller PES (hvis du har mulighet) Det kan hende dette også vil feile, men du kan jo prøve. 7202343[/snapback] Takk for svar. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor den ikke klarer ned+høyre+D, mens den feks klarer ned+høyre+F? Forbanna irriterende sak. Hadde jeg hatt stasjonær så hadde det ikke vært noe problem i å bytte tastatur, men siden jeg har laptop så blir det litt trasig å drasse med meg et eksternt tastatur hver gang jeg skal spille PES et annet sted enn på PC-pulten. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Vel, sånn var det gamle tastaturet mitt også. Jeg bruker WASD set-up i fps spill med sprint på shift knappen og sneak på ctrl, og jeg kunne aldri sprinte eller snike oppover til venstre (shift/ctrl+w+a) men andre kombinasjoner av tre taster gikk greit. Det gikk så langt at jeg vendte meg til det og det hender fortsatt i dag at jeg ikke bruker denne kombinasjonen fordi jeg forventer at det ikke funker (+ at maskina "beepet" når jeg trykka denne kombinasjonen) Lenke til kommentar
gardso Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Jeg har også hatt dette problemet, på tre av fem pcer: En eldgammel stasjonær - ingen problem - logisk nok Acer TravelMate 223X - hadde ikke problem Netshop Aopen 1557G - hadde problemet - gjaldt mange tastekompinasjoner, (tre taster samtidig), så å spille noen form for fotballspill var meningsløst. 2X Tundra 1559AS - hadde problemet på begge to - og det gjaldt også her svært mange tastekombinasjoner. Jeg bruker fortsatt Tundra 1559AS, så jeg har gått over fra FIFA til FPS-spill og NFS. Jeg ble anbefalt (av support) å skifte tastene innpå spillene, som naturlig nok har hjulpet, men dette var umulig i FIFA. Jeg ble også fortalt (support) at problemet kom pga hovudkortet som ikke klarte å kombinere desse tastekombinasjonene. Derfor tenkte jeg at å kople til ett eksternt tastatur ville være meningsløst, siden tastesignalene fra dette tastaturet selvfølgelig også ville gå gjennom hovedkortet. For å være ærlig har jeg faktisk aldri prøvd med eksternt tastatur.. Men, dere sier at problemet vil løse seg viss jeg kopler til eksternt tastatur? Vil det si at det ikke er hovudkortet sin feil (det kan jo være det i midt tilfelle(siden jeg har en av desse billigmodellene fra Netshop/PSData)), eller at signalene fra ett eksternt tastatur går gjennom hovudkortet på en annen måte? Endret 17. november 2006 av gardover Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det er tastaturet som ikke klarer å skille mellom tastetrykkene, ikke hovedkortet. Hvis du kobler til et eksternt tastatur der du *vet* de kombinasjonene fungerer så skal det fungere. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ja det er definitivt IKKE HK som er problemet. Jeg bruker den samme maskina nå som jeg hadde problemer med før. Alt som er bytta er tastaturet. Lenke til kommentar
gardso Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Nettop. Reperatørene hos Nethsop er sannsynligvis ikke særli smarte.. Men da tror jeg jeg får kjøpt ett eksternt tastatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå