trn100 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei, Har etterhvert innsett at noen av mine data ganske enkelt er FOR viktige til at de kan mistes. Jeg kjører RAID løsninger samt backup til en annen maskin på hjemmenettverket, men hva om huset brenner..?! Derfor har jeg lurt på å ta i bruk gratisløsningen til Mamut Teamwork som tilbyr gratis online backupløsninger for inntil 250MB som holder rikelig for mitt bruk. Tanken var å jevnlig ta backup av krypterte filer med blant annet info om nettverk osv. som jeg "drifter" og ikke har råd til å miste informasjon om. Er det noen her som har erfaringer med slike løsninger, både generelt men også gjerne løsningen til Mamut spesielt? Hva med sikkerheten i forhold til å legge for eksempel passord etc. i krypterte filer på slike nettløsninger? Takk på forhånd for deling av erfaringer på området! PS! Beklager om dette skulle vise å være feil kategori! Vanskelig å finne en som passet 100%... Endret 28. november 2006 av trn100 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Tar sjansen på å bumpe denne etter så lang tid... Ingen som har erfaringer med å bruke Online Backup for virkelig viktig info? Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg ville satt sammen en billig 1U server, og plassert den som co-location her i norge. Gjerne med speilede disker. Da er du garantert optimal sikkerhet. Det er kun du som har tilgang til dataen på maskinen, og i tillegg ligger det på to disker. Bare ett tips Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Takker for tips! Hmm.... Ikke dumt det! Kunne ha lånt 1U i skapet på jobben hvor vi har DSL rett inn og slengt inn en HP DL320 med 2 S-ATA disker i RAID0. Ingen som hadde merket den Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ikke sant Men husk å sjekk hva slags UT-hastighet linjen på jobben din har. Skal du laste opp backup hjemmefra er det lurt å ha en kraftig UT-hastighet. Da tar det ikke så lang tid. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Var ikke store datamengdene det var snakk om, og den største flaskehalsen blir nok i så fall helst min ADSL UL-hastighet... Men jeg ser mulighetene.... Veldig god idé Kan jeg få lurt serveren inn inn konsernets domene har vi daglige backup'er av serverparken til en tapeserver med 31x400GB taper hvorav firmaet bruker ca. 23% så langt :-) Tror nok det blir løsningen ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå