-Lasse Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei! Jeg har nå kjøpt meg en noe eldre tandberg radio forsterker. Det vil si en TR 2075. En av de største de laget. Så lurer på hvilke høytalere som passer? Lurte litt på Dali 5005 ? Kan det være noe Kom gjerne med kommentarer og forslag, er åpent for alt. Kjøper helst brukt, så så noen dali 5005 på salg nå. Men rams opp Takk på forhånd. Forsterkeren Endret 1. november 2006 av spinxzer Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Må si det der er en mektig forsterker å bedømme ut ifra vekta, og tildels oppgitt effekt. Selv har jeg et par 6006 som står ubrukt i Lørenskog, mens jeg studerer nå i Trondheim. Er litt usikker på om jeg skal selge de eller hva. De står jo bare ubrukt nå. Men si ifra om du er interessert og bor i hente-avstand rundt Lørenskog Men Blue-serien er lettdrevne høytalere, så du vil ikke ha noe problem å drive de med den forsterkeren! Når det angår lydkvaliteten på de er det delte meninger. Personlig likte jeg de særdeles godt, siden de har svært.. varm og mørk lyd. Endret 1. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hei igjen!. Ja , det hørtes interresant ut. Men om noen har noen andre forslag så kom på banen med de Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei, hvilke høyttalere man liker er jo temmelig individuelt, da ulike høyttalere kan ha veldig ulik lydsignatur. Selv har jeg disse. Jevnt over veldig gode kritikker og omtalt som blant det beste man får i prisklassen. De spiller ikke like mørkt som daliene, men litt mer nøytralt. Har mer presis bass og en bedre diskant og mellomtone i mine ører. Har ikke hørt 5005, men har hørt modellen under. Mvh. Anders Lenke til kommentar