Evleos Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei! Mitt gamle SIS 735 hovedkort ser ut til å ha dratt døden over seg, så jeg trenger et nytt hovedkort. Med troen på at AMD vil komme med noen gode Socket A prossesorer i framtiden(Barton..?) Så, vilket hovedkort synes dere er det beste? Snuste litt på KT3 ULTRA 2.. Hva er foskjellen på 2 versjonen og den 'gamle' ? Takk for alle svar! edt: Skriveleif [ Denne Melding var redigert av: lithium på 2002-11-10 11:05 ] Lenke til kommentar
norway Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Kan ikke svare på ditt spørsmål , men SOYO kt333 dragon ultra eller den litt nyere utgaven , SOYO 400 Har selv det første nevnte , og har ingenting vondy å si om det!! Tror bare det er multicom som har disse... Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Skal du kjøpe Socket A hovedkort nå så går du da vel for KT400!? Er riktignok ikke vesentlig ytelsesforbedring, men litt småoppgraderinger som SATA og 8xAGP. Akkurat kjøpt meg et Abit AT7-MAX2, godt hovedkort det! Ellers har jo MSI gode lignende kort.. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Bortkastet det, eller. ehm. de er jo litt dyrere, og den ekstra ram-hastighet-muligheten kommer jo aldri til å bli tatt i bruk, kass Kt400kort er best da? Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Ganske lik ytelse på de forskjellige KT400 korta, se heller på hvilke egenskaper de forskjellige har (raid, porter, osv.) Det er en test av noen her: http://www.tomshardware.com/mainboard/02q4...1007/index.html Men Abit kortet de fikk var ikke som det skulle, men dette har jeg lest mengder av gode omtaler av ellers på nettet.. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Tror jeg går for dette kortet her jeg da: MSI KT4 ULTRA Hovedkort for Socket A KT400, ATA/133, ATX, USB2.0, AGP 8X, Lyd Eller kortet de har på tilbut hos komplett, et ASUS kort. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Blir sikkert bra, vurderte det MSI kortet jeg også :smile: Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 :smile: takk for hjelpen, klarnet litt. Lenke til kommentar
normal Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 nforce2 kortene er i ferd med å ankomme butikkene... det er det beste du får. i tilegg er det mulighet for å velge om du skal ha integrert gf4mx skjermkort og dolby digital lydkort, det blir billigere enn å kjøpe seperat. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 GF4MX er jo uansett ikke noe å satse på. Har hørt litt av hvert angående nForce2 kortene. Har lest at disse ikke tilbyr noen ytelsesøkning på nåværende CPU'er i det hele tatt, men at det er mulig de er raskere på kommende prosessorer.. Tror til og med jeg har lest at nForce2 ofte kommer dårligere ut enn KT333/KT400 i de fleste nåværende systemer. Men dette bør kanskje sjekkes nærmere ut.. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Hmm, kanskje det er verdt å vente da? planen er jo å ha en Barton i pcen til slutt.. Intregerte ting som lydkort, lan, grafikkort..etc.. er ganske wasted! My thoughts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå