GrOsS Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 okej... hadde egentlig skrevet et langt innlegg, men så klikka noe på forumet. Dermed blir det en redusert versjon. Pc har vært klikk i 1 år. Fikk erstattet hovedkortet for noen mnd siden, og da funket pc bra. I det siste har spill og filmer hakket i en periode på 10 sekunder. Dette kan skje flere ganger, f.eks på PES6 og CS og filmer. Midt i et spill så begynner det å hakke(nei det er ikke lagg som i internett lagg). Og like før jeg skulle på jobb så klikket pc'en fullstendig. PES6 begynte å hakke som vanlig, men så plutselig stoppet det opp og repeterte lydene om og om igjen. Så kom den kjente bluescreen of death, men uten noen form for beskjeder fulgte med. Jeg restartet maskinen og Bios fant hd'ene mine fint. Men det kom opp en feilmelding om at det var en diskerror (dosmodusen før man loader windows). Jeg prøvde flere ganger å restarte, men fikk samme beskjed. Så ventet jeg i 5 minutter, og da funket alt igjen Etter å ha hatt all mistanke på Hovedkortet, tar jeg nå mistanken og fører den over på RAM (Ettersom jeg fikk nytt hovedkort for noen mnd siden). Jeg har 2 Gb med ddr2 ram. Skal PageFile da brukes? Kan dere nevne enten forslag til løsning, eller testprogrammer til hardware. takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Pagefile skal alltid brukes. Det er en funksjon av at Windows er basert på virtuell memory. På UBCD finner du en del testprogrammer: http://www.ultimatebootcd.com/ Sjekk diskfabrikantenes diagnostics, og Memtest86. Lenke til kommentar
GrOsS Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Pagefile skal alltid brukes. Det er en funksjon av at Windows er basert på virtuell memory. På UBCD finner du en del testprogrammer: http://www.ultimatebootcd.com/ Sjekk diskfabrikantenes diagnostics, og Memtest86. 7199368[/snapback] takker, skal sjekke der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå