Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Levetid på coil? Golf 2002

MrLee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok bare å betale.Har skiftet bøttevis av de,men aldri hørt om noen som har fått de på garanti.En gang prøvde en jeg kjenner å gå til sak fordi han (Forbrukerrådet)mente en styreboks skulle vare minst 5 år (var 4 år).Det han fikk beskjed om av advokaten var at de måtte finne en lignende sak som var vunnet og dokumentere at den styreenheten skulle vare lengere enn 4 år pluss at han måtte skrive under på at bilen aldri hadde fått starthjelp pga lite strøm siden bilen var ny osv osv.Det hele stoppet når advokaten hadde brukt mere penger enn 11 styrebokser.Da orket ikke eieren mer og sa stopp da saksomkostningene ville mer enn tidobles hvis de fortsatte på uvisst utfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Coilen gikk på Golfen til svigers også, det var bare å punge ut, selv om jeg vil si at en coil bør holde ut levetiden til motoren.

Har hatt et par Golfer selv tidligere, og har ikke mye godt å si om de verkstedene jeg har brukt. Skivene foran på min Golf III ble utslitt etter ca 50' km, mens klossene var som nye. Jeg oppfattet at dette måtte være en produksjonsfeil på skivene, som bør holde minst like lenge som klossene, og at dette var grunnlag for reklamasjon, men iflg Møller var dette "vanlig" på Golf, og ikke grunnlag for reklamasjon. Bare å punge ut.

Likevel står kundene i kø utenfor VAG-butikkene. Jeg mener ikke at bilene er dårligere enn andre, men at kundehåndteringen ved feil er mye dårligere enn andre. Min påstand er at det er bedre å ha en bil med noe feil og utmerket sevice på verkstedet, enn å ha en bil med få feil og Møller-service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...