christian1986 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Finnes det funksjonen string i C? Noen som eventuel har string.h filen jeg skal bruke? Og går det an å bruke funksjonen substr? Skal bruke det i en i et program til en PIC16F628 kontrolleren, om det har noe å si. Håper på raskt svar! Endret 1. november 2006 av christian1986 Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Usikker på hvor riktig der er, men der virker som det haster. fant ikke string funksjonen. fant ikke substr i C. Hvis du sier hva du skal bruke det til blir den enklere å finne en erstattning strncpy er en mulig erstatning, men jeg vet jo ikke hva du skal. direkte minne manipulering er også gode muligheter. Skal bruke det i en i et program til en PIC16F628 kontrollerm, om det har noe å si. 7199148[/snapback] Hvis kontrolleren støtter ANSI, IEEE, ASCI C (eller bare C) så burde det funke fint, men jeg antar du vet slike ting bedre en meg Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Usikker på hvor riktig der er, men der virker som det haster.fant ikke string funksjonen. fant ikke substr i C. Hvis du sier hva du skal bruke det til blir den enklere å finne en erstattning strncpy er en mulig erstatning, men jeg vet jo ikke hva du skal. direkte minne manipulering er også gode muligheter. Skal bruke det i en i et program til en PIC16F628 kontrollerm, om det har noe å si. 7199148[/snapback] Hvis kontrolleren støtter ANSI, IEEE, ASCI C (eller bare C) så burde det funke fint, men jeg antar du vet slike ting bedre en meg 7199876[/snapback] Skal bruke det til å hente ut flere spesifike deler av en datastring(eks: fra teng 10 til tengn 16), for så å skrive de til en skjerm. Dette er strengen: "$GPGGA,071139.996,6023.1066,N,00520.0903,E,1,03,08.0,00110.1,M,43.8,M,,*69"... Har du peiling?? Lenke til kommentar
handsape Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) ok - det er for tungvint å vedlikeholde poster når man må gjøre det igjennom anonyme proxyer m.m. (jepp, på grunn av hjernedøde mods/admins) .. så linker i stedet til koden: http://nostdal.org/~lars/programming/c/subStr.c lars@ibmr52:~/programming/c$ gcc -g -Wall subStr.c -o subStr && ./subStr result1: 139.99 result2: 139.99 Endret 1. november 2006 av handsape Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 ok - det er for tungvint å vedlikeholde poster når man må gjøre det igjennom anonyme proxyer m.m. (jepp, på grunn av hjernedøde mods/admins) .. så linker i stedet til koden: http://nostdal.org/~lars/programming/c/subStr.c lars@ibmr52:~/programming/c$ gcc -g -Wall subStr.c -o subStr && ./subStr result1: 139.99 result2: 139.99 7201327[/snapback] Takk, men har flere problemer. Nå viser det seg at jeg får en liten milion feilmeldinger i c kompilatoren(i mplab), selv om den virker i visual studio.. Fleste feilene er "Expeting a declaration".. Har du peiling? Har lagt til alle nødvendige filer, og ser ingen grunn til at det ikke skal virke... Lenke til kommentar
handsape Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 ok - det er for tungvint å vedlikeholde poster når man må gjøre det igjennom anonyme proxyer m.m. (jepp, på grunn av hjernedøde mods/admins) .. så linker i stedet til koden: http://nostdal.org/~lars/programming/c/subStr.c lars@ibmr52:~/programming/c$ gcc -g -Wall subStr.c -o subStr && ./subStr result1: 139.99 result2: 139.99 7201327[/snapback] Takk, men har flere problemer. Nå viser det seg at jeg får en liten milion feilmeldinger i c kompilatoren(i mplab), selv om den virker i visual studio.. Fleste feilene er "Expeting a declaration".. Har du peiling? Har lagt til alle nødvendige filer, og ser ingen grunn til at det ikke skal virke... 7202861[/snapback] kan du poste koden og meldingene? -- slik at jeg ser nøyaktig hvilke linjenummer den henviser til o.s.v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå