Xmir Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei! Skal bytte skjermkort nå snart (nei, jeg skal ikke ha g80 ). De to kandidatene jeg har er powercolor x1950 pro 512mb og MSI 7900 GTO 512 mb. Det jeg lurer på nå er altså hva jeg skal velge. Grunnen til at jeg vurderer ATI er at jeg også gjerne ønsker bedre bildekvalitet (feks HDR + AA), men har selv alltid brukt nvidia og er litt usikker. Vet at den store 7900gto tråden eksisterer, men den sier meg ingenting siden jeg ikke er kjent med noen av skjermkortene. Har 512 mb minne noe å si egentlig? Hvordan ligger strømforbruket? Kan jeg bytte ut vifta på kortet? Størrelse iforhold til 7800gt? Håper dere kan svare på alt. Endret 1. november 2006 av Xmir Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) tror du bør satse på å spørre i skjermkort forumet :) Skjermkort og TV-kort Endret 1. november 2006 av Footy Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 svarte... har sett litt skjevt jeg da... kan mod flytte=? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke giddet å bytte skjermkort enda. 7800GT duger helt greit enda, hvertfall for min del. Vent til 8800GTX eller kanskje helt til serien etter der også før du kjøper noe bedre Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Grunnen til at jeg skal et nytt er at jeg bytter med en kamerat mot at jeg bygger pcen hans + at han får tøflene mine Derfor lurer jeg... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Grunnen til at jeg skal et nytt er at jeg bytter med en kamerat mot at jeg bygger pcen hans + at han får tøflene mine Derfor lurer jeg... 7199471[/snapback] Det er en del forskjell her, ja. De 512 mb gir en del bedre ytelse til 7900GTO, pluss att den GPUen er bedre. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Er kjøleren like stille som feks en zalman vf900? Har veldig stille pc ellers, og vil ikke ha noe som uler Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 litt ot her. Hva har skjedd på diskusjon.no nå? merket at de var nede i sta, og nå står det bare to innlegg når jeg velger "mine innlegg" Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Er kjøleren like stille som feks en zalman vf900? Har veldig stille pc ellers, og vil ikke ha noe som uler 7199898[/snapback] Bruker samme kjøler som GTX, og ja, den er ganske bra. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 etter min erfaring er GTO kortet ganske stille, med mindre det er veldig varmt så durer det nok i veg, har ikke fått testet det så altfor mye. men som sagt etter min erfaring er ikke GTO noe særlig bråkete kort. Hvis jeg skulle kjøpe et av kortene ville jeg gått for 7900 GTO og klokket det opp til GTX hastigheter. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 hmm ok... men vet dere om det er mulighet for å bytte ut kjøleren om det skulle bli nødvendig? [edit] glem det... ser at det står på hjemmesiden til zalman at hele 7900serien er støttet... Da blir det nok et slikt et om en ukes tid ellerno .... sammen med en ny 20 tommers LG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå