Andyax Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei. Jeg har en ekstern harddisk som jeg har formatert som MS-DOS filsystem (NAT32) med en mac. Jeg har hørt at problemet med NAT32 er at man ikke kan overføre filer som er større enn 4gb til denne disken...? Jeg har flere filer på over 4gb på min mac som jeg skal overføre til den eksterne harddisken. Men desverre stopper overføringen da den har overført 4gb. Er det noen som vet hvordan jeg løser dette problemet? iIåfall er den personen et geni, som jeg vil takke veldig mye! Er du det geniet? (PS. Jeg har formatert i MS-DOS filsystem for å kunne bruke harddisken på både mac og PC) mvh Anders Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Er du sikker på at det ikke er FAT32 system du mener? og Hvis du formaterer til NTFS virker større filer men vet ikke om det virker på mac da. deter pbare og høyere klikke på hardiskken når du eri min datamskin og klikke på formater Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Ja riktig MonkyBOY, det er selvfølgelig FAT32. Det er kun MS-DOS filsystem som fungerer på mac, men vet ikke om man kan formatere til NTFS med MS-DOS filsystem. Lenke til kommentar
LoooK Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 dele fila i 2 med winrar el.l : ) Lenke til kommentar
quakie Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Formater til NFTS-problem solved . Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Mac kan vel bare lese ntfs, ikke skrive til... Ser enten at du må dele disken i to, en hfs+ og en ntfs-partisjon, eller at du finner en ntfs-støtte på sourceforge som støtter osx... Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Mac kan bare lese NTFS ja. hmmm... Hvis jeg deler den i to partisjoner og har den ene som FAT32 og den andre som NTFS vil jeg fortsatt ikke kunne overføre til harddisken, fordi macen vil ikke skrive på NTFS partisjonen uansett :S stemmer ikke det? Takk for alle svar hittil ihvertfall. Venter fortsatt på geniet! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Automounteren mounter sikkert ntfs som read only av sikkerhetshensyn. Du kan manuelt mounte den med write om du har osx > 10.4, sikkert.... Et søk på man for mount_ntfs gir http://www.hmug.org/man/8/mount_ntfs.php Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg stemmer for LoooKs forslag. Tror grensen er 2 GB, men siden du snakker om 4 GB regner jeg med du mener DVD-speilinger. Hvis det er filmer kan du bare pakke dem ut til harddisken, filene i DVD-filmer er aldri større enn 1 GB, og du mister neppe noen viktig informasjon. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Om filen bare skal flyttes, ville jeg brukt et komprimeringsprogram som kan splitte opp en stor fil til flere små... Regner med mac har noe alla winzip/winrar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå