Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjernstyrt sentrallås, ledninger og slikt

toth

Anbefalte innlegg

Har ikke satt meg helt inn i problemet deres,men vil bare si at hvis en skal koble speedy på en med sentrallåspumpe er det enkleste å koble vekk signalet fra høyre dør å koble speedy på de klippte ledningene som går til pumpa.Da kan du ikke kostslutte og alt funker utmerket,men bruker du nøkkel i høyre dør åpnes bare den,men det spiller jo ingen trille for du bruke jo alltid fjernkontrollen til å åpne dørene.Har montert en del speedy ,men har gjort det på den måten på de siste da det gjør det enklere og en trenger ikke noen spesiell type speedy til en spesiell bil. en type passer alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal jeg prøve igjen blir det bak sparkepanelet foran, til tross for intsruksjonene.

Alternativet er å sette den til et verksted mot fastpris.. Men foreløpig ligger den desverre parkert, ja.

Audi du og?

7676100[/snapback]

Nei, Ford Sierra. Har ikke kikka noe nærmere på ledningene mine, og siden jeg kjøper denne fra USA har de ikke koblingsskjema for europeisk ford, men jeg håper jo at det skal gå bra lell.

Lenke til kommentar

toth:

Fekk svar frå forhandlar om at styringa mi var øydelagd, klarte sjølv å brenne den opp då eg prøvde å få blinklysa med på leiken!:-)

Lurte no på å bestille ei slik styring du har...

Lurer litt på korleis den ser ut og er.

Kvalitetsfølese, og slikt.

Er der ein knapp for åpne, og ein for låsing.

Kan du montere på din eigen nøkkel?

Lenke til kommentar

Monterte fjernstyring på min vw passat 99mod og der var det grise enkelt:D

Klart ikke samme boks som dere ble kjøpt på bilrekvisita for 800kr.

Monterte boksen inne i døren siden det er der den negative styrte ledningen til sentral-låsen går, hentet strøm under panelet ved rattet, via en liten ledning strekt inn i døren. + jord.

Verre en dette var det ikke hos meg, fungerer utmerket nå i 2år snart.

Fulgte med leding for å koble til blinkelysene også men dreit i det:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk endelig bulldogen min i posten og innstallerte den idag. Det ble en del knoting inntil jeg fant ut at jeg hadde en god gammeldags sentrallås hvor det ikke sitter motor i førerdøra, men at denne kun fungerer som en bryter. Så snart jeg kobla fra førerdøra fungerte de tre andre dørene helt fint!

Det hele var egentlig mye enklere enn jeg hadde fryktet, men det kan jo være jeg var heldig :D

Lenke til kommentar

Jeg har montert som standard fjernstyrt sentrallås i bilen min, men denne går over infrarød til en mottaker i taket på bilen. Er det noen enkle sett som er sikker som gir radio-overføring med noen meter rekkevidde. Tenker bare å koble inn istedet for, eller i tillegg til IR-mottakeren. Greit å slippe å koste av bilen slik at IRen rekker inn, før jeg får åpnet døra, og dessuten å slippe å stå og knote med å holde nøkkelen i rett vinkel.

Lenke til kommentar

Har dere prøvde å programmere sentrallåsen på nytt med vag-com?

På min 97 mod avant kan jeg programmere bilen slik at den ikke åpner seg når jeg bruker fjernkontrollen, dette har jeg prøvd og funker.

Bare tenkte kanskje at man måtte programmere bilen slik at den reagerte på trådløs åpning. Men det er bare en teori.

Man kan også programmere bilen slik at sentrållåsen låser seg ved fart høyere enn 15 km/t og åpner igjen når man har tatt ut nøkkelen, he he.

Men uansett så ville jeg nok heller valgt DEFA eller Speedy framfor de setta man kjøper på biltema, qxl, ebay etc. Disse kan man ihvertfall parre, slik at bare din fjernkontroll virker opp mot bilen.

Lenke til kommentar

Parring kunne man utføre med settet jeg kjøpte og.. Hm, kanskje idéen din ikke var så dum.. VAG-com har jeg tilgang til, men kabelen har jeg ikke fått tak i.. Mener på det er bosch som lager den, men selger bare til verksteder.. hm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kjøptedenne http://www.autopreservers.com/716T.html

Monterte den under radioen, (Renault Scenic) Fulgte med koblingsskjema med farge på alle nødvendige ledninger. (en hel haug).

Nå har jeg automatisk låsing av dørene(låser etter 10sek - åpner når tenningen går av), Kupelys automatikk og forsinkelse, gjenfinningsfunksjon, pop opp av bakvindu, og lukking av taklukene. Kunne kjøpt fjernstart også siden jeg har automat, men syntes at det ble litt vel mye...

Den har forøvrig funket helt ok i over 3 år. Mye lenger enn den som originalt var montert i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...