toth Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Fargene er desverre fullstendig individuelle fra bilmerke til bilmerke. Be et verksted om utskrift fra Autodata på din bil. Ja, går ledninger fra alle låser til kompressoren. Men hva slags bil er det du holder på med? Kompressor er stort sett bare på Audi, mercedes og noen andre, de fleste bruker elektrisk relé til sentrallåsen, og da er det en helt annen fremgangsmåte. Jeg har stort sett gitt opp min nå. Da vi _endelig_ fant ledningen med riktig signal(sannsynligvis) etter å ha klippet og testet det meste, viser det seg at sikringen ryker hver gang jeg trykker på fjernkontrollen. Og det er selv om jeg henter all strøm til ekstrautstyret direkte fra batteriet via startkabler! Dette er fullstendig ulogisk, og vi er rett og slett tom for ideér nå. Lar det ligge litt, og leverer den evt inn til verksted for å få det montert, dog med betingelsen avtalt pris på forhånd, så ikke de knoter like lenge som meg og tar betalt pr time. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Slettet, jeg leste feil så mitt innlegg ble helt på feil jorde.. Endret 8. desember 2006 av Baardson Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Fargene er desverre fullstendig individuelle fra bilmerke til bilmerke. Be et verksted om utskrift fra Autodata på din bil. Ja, går ledninger fra alle låser til kompressoren. Men hva slags bil er det du holder på med? Kompressor er stort sett bare på Audi, mercedes og noen andre, de fleste bruker elektrisk relé til sentrallåsen, og da er det en helt annen fremgangsmåte. Jeg har stort sett gitt opp min nå. Da vi _endelig_ fant ledningen med riktig signal(sannsynligvis) etter å ha klippet og testet det meste, viser det seg at sikringen ryker hver gang jeg trykker på fjernkontrollen. Og det er selv om jeg henter all strøm til ekstrautstyret direkte fra batteriet via startkabler! Dette er fullstendig ulogisk, og vi er rett og slett tom for ideér nå. Lar det ligge litt, og leverer den evt inn til verksted for å få det montert, dog med betingelsen avtalt pris på forhånd, så ikke de knoter like lenge som meg og tar betalt pr time. 7454541[/snapback] ej driv å rota med ein 99 a4 avant, har du utskrifter frå autodata liggandes? Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Har det på jobben, men har ikke no lyst å gi dem til deg, da det kan være helt forskjellig her og.. Fargene på ledningen varierer nemlig fra modell til modell og år til år og.. =/ Har du tre DIN-kontakter ned i pumpa, en liten svart, lik brun og en større svart med rosa på? Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Har det på jobben, men har ikke no lyst å gi dem til deg, da det kan være helt forskjellig her og.. Fargene på ledningen varierer nemlig fra modell til modell og år til år og.. =/ Har du tre DIN-kontakter ned i pumpa, en liten svart, lik brun og en større svart med rosa på? 7462326[/snapback] det er der, har no fått straum til "styringsboksa"(speedy-boksa) og sitt no igjen med to ledningar, ei kvit og ei gul. høyrer tydelegt at relet i "styrinsboksa" klikkar når eg trykker på fjernkontrollen no har eg fått til og låse bilen med fjernstyringa, låse opp der i mot vil den ikkje... Endret 10. desember 2006 av havard_m Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 prata akkorat med radiokatalogen som er ein av forhanlarane av speedy fjernstyringa. dei meinte at styringa ikkje skal monterast ved sidan av kompressoren, menframme under venstre sparkepanel. (audi a4) dei sende meg og eit slags koblingsskjema AUDI_A4_97_.pdf for å spørre eit litt gape spørsmål. venstre sparkepanel, er det der eg kvilar venstrefoten når eg ikkje har den lett plasert på clutsjen? Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Ca der er sparkepanelet, ja.. Sa de det, selv om du har kompressor? Jeg fikk også høre det først, men da jeg fikk boksen sto det at jeg skulle på kompressoren.. Jeg har og klikking i boksen, så alt av strøm er ok.. Jeg hører og det klikker i låsen i bagasjerommet, men akkurat da ryker sikringa, hver forbanna gang.. Selv med ekstern strøm. Så spørs om ikke jeg og skal prøve fremme.. Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 henta +12 v fr¨ei raud og blå. eller raud og svart ledning som var kobla på den svarte bloggen, jording tok eg frå skruen som held festearma til varseltrekanten, ikkje problem med sikring! hadde du teikningar? Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Hadde tegninger fra autodata over kompressoren, og en ganske udetaljert tegning fra leverandøren av boksen, ala den du fikk av radiokatalogen.. har du kommet noe videre? Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har fjerna dekselet "under" rattet. og ser no svart på å finne framm i ledninsvaset. der er no ikkje slakke i ledningane. har enda ikkje gjort meg opp noka meining om kva som er kva. var kjekkare når ein holdt på bak i bilen! Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Men du skal da ikke under rattet..? fant du ikke ut du skulle bak sparkepanelet? Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) fjerna panelet under rattet for å få bedre plass. fant 12v og jording godt tilgengeleg på fastsveiste skruar med mutter på. deretter trur eg du skal inn på ein brun plugg bak sparkepanelet, den ligg øvst oppe og nermast døra samans med andre pluggar. der er ei brun/grå ledning og ei grå/kvit du skal inn på. eg fekk til dette, det virka ein gong, men so fann eg ut at eg skulle prøve å koble til styringa til nødblinken (for å få lysa til å blinke når eg opna og lukka bilen) etter dette har ikkje systemet våre heilt godt, når boksa er tilkobla prøvar sentrallåsen å låse bilen igjen og igjen sjølv om han alt er låst. i tillegg virkar det som om kontollen har myst kontakt med boksa, høyrer ikkje rele når eg trykk på knappen. Endret 12. desember 2006 av havard_m Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 såg du hadde skreve før at sparkepanelet ditt var utan skruar. om der ikkje har skjedd større endringar frå -99 til -00 er der 2 skruar, ein oppe ved åpnespaken til panseret og ein litt lenger nede bak eit lite deksel du lett vippar vekk med eit flattjern! Lenke til kommentar
friskies Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg fikk også lyst på! Passer det til en nissan sunny? Og hvordan gjør man det når man skal ha nøkler som passer til disse fjernkontrollene? Må man slipe nye? Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Ah, takker for erfaringer! Noe dritt at vi har forskjellige bokser, jeg skal nemlig bare bruke én ledning til signal, såkalt "common line", og ikke loc og unlock-ledningene.. Får se om jeg prøver en gang til.. Men baki er det hvertfall ikke mer igjen å klippe. Har du kjørecomputer? Jeg vet dette kan skape trøbbel, kanskje det som skjedde med din? Også hørt at computeren kan gå bananas med å sende feilmeldinger og varsler, ala lite olje og dårlige bremser om man kludrer det til under rattet.. Endret 12. desember 2006 av toth Lenke til kommentar
havard_m Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 nope, ingen kjørecomputer. det som irriterar meg mest er at det heile faktisk fungerte akkurat slik det skal ei lita stond. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei, er det noen av dere som har kommet noe videre med installeringen? Jeg har selv bestilt denne: https://www.directwholesale.net/secure/prod...rodid=453055507 Ut i fra det jeg leser hos produsenten så høres det jo enkelt ut å montere, men etter å ha lest denne tråden blir jeg jo litt usikker Noen som har kommet i mål enda? Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hei, er det noen av dere som har kommet noe videre med installeringen? Jeg har selv bestilt denne: https://www.directwholesale.net/secure/prod...rodid=453055507 Ut i fra det jeg leser hos produsenten så høres det jo enkelt ut å montere, men etter å ha lest denne tråden blir jeg jo litt usikker Noen som har kommet i mål enda? 7675795[/snapback] Den lignet (desverre) mye på min boks.. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tror opplegget er stort sett det samme ja. Har du gitt helt opp? Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Skal jeg prøve igjen blir det bak sparkepanelet foran, til tross for intsruksjonene. Alternativet er å sette den til et verksted mot fastpris.. Men foreløpig ligger den desverre parkert, ja. Audi du og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå