Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjernstyrt sentrallås, ledninger og slikt

toth

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestilt en slik en:

2023_ec-127.jpg

This remote locking system can be used on any car, it comes complete with everything you need to install. It also features very cool switchblade key holders that allow you to switch over your key blade that you have now to these switch blade ones, so you can have the keys that most all MK4 Volkswagen and Audi owners have!

The remote control system is in the switch blade key via infrared radio remote. Easy to install, looks and works great.

Så; noen erfaringer eller tips? Jeg _tror_ jeg skal koble på dette bak "sparkepanelet", men jeg vet ikke. Har også hørt om å montere under panseret. Det som kreves er jo tilgang til strøm, og sentrallås-systemet. Strøm finnes vel i rattstammen(?), og sentrallås-ledninger finnes vel som sagt bak sparkepanelet.

Men finnes dette også under panseret?

Jeg har null peiling, takker for alle svar før den skal monteres om en uke eller så! :thumbup:

EDIT: Kan selvsagt legge til at det gjelder en Audi A4 sedan 2000modell.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner ikke jeg til det systemet der, men den "hjernen" der trenger sikkert konstant 12V spenning samt jord. Du trenger sikkert også to ledninger til styringa av sentrallåsen. Du må finne de som går fra bryteren i dørlåsen. Når du vrir for å låse OPP dørene får du signal på ei ledning og signal på ei anen ei for å LÅSE dørene. Det er disse ledningene du må koble deg innpå med hjernen din...

Det er nok enklest å finne disse to styreledningene under sparkepanelet på førerside. Hvor du monterer hele stasen spiller vel ingen rolle...

Lenke til kommentar

Det vil du sikkert. Jord finner du jo overalt på bilen. Skru jord-ledningen fast med en kvæfjording (selvborende skrue med stort hode på liten kropp) rett i chassiet en plass. Eller at du finner en annen plass der det er skrue fra før. For å finne 12V en plass må du nesten bare prøve deg fram med ei prøvelampe eller et multimeter...

EDIT: Jeg så nå at bilen er temmelig ny, da kan det vel være litt computere og møkk der så da lurer jeg på om du ikke skulle ha trukket ei egen ledning fra batteriet via sikring til styreenheten for fjærnstyringa. Du risikerer å få feilkoder hvis du plutselig har en ukjent strømtrekk.. Nå kjenner ikke jeg til Audi i det hele tatt...

Endret av wazzza
Lenke til kommentar

QUOTE(toth @ 05/11-2006 : 14:52)

Hei Gega!

regner med denne speedy-styringa likner den jeg har bestilt. Veldig fint om du har mulighet til å gi meg litt tips her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657407 om hvor du fant ledningene, tok strømmen fra osv!

Jeg fant ledningene helt i underkant av sikringsboksen, 2 store kontakter som går inn på undersiden av sikringsboks..det er samme fargekode som det er inne i døra...men jeg finner også kontakt mellom døra og en stor kontakt øverst på sikringsboksen som kalles for "C1" ... vi har to helt forskjellige biler så jeg tror ikke du kan følge meg og min bil.men jeg vil tro at du finner det i nærheten av sikringsboksen på din bil også..du har sikkert "lock og unlock" releer på sikringsboksen...legg deg på gulvet og hør om det klikker når du låser opp eller igjen....du kan åpne døra di for å se hvilken fargekode du skal lete etter og så finne dem igjen ved sikringsboks..

er din bil minusstyrt??

Endret av Gega
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skrev jo en PM til deg audi100, men svarer her og for andres skyld.. Den jeg kjøpte funker med vakumstyrt lås, det er faktisk det letteste å montere på iflg koblingsskjemaet. Man må bare lokalisere kompressoren, kan sitte f.eks under baksetet, også "tjuvkoble" 4-5 ledninger her. That's it. Jeg viste frem boksen og skjema for et bilelektroverksted, de skal komme tilbake med en pris. Mest forespurte jeg for å utnytte dem til å finne ut hvor kompressoren er, og hvordan det skal gjøres, så kan jeg si nei takk og gjøre det sjøl.. :p

Lenke til kommentar

På min 97 mod Avant ligger pumpen i bagasjen, bak et panel på høyre side. Der tilgangen til pærene er. Samme på audi 80 avant.

Selv har jeg DEFA alarm som fulgte med bilen. Fungerer helt utmerket, dessuten er senderene parret opp mot boksen. SLik at jeg er sikker på at det ikke nesten finnes andre som kan bruke sin fjernkontroll mot min boks.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

KVTL og andre; Jepp, kompressoren befant seg på høyre side i bagasjen, også på min sedan. Bak dekselet, og nede under hjulbrønnen, i en skumgummi-isolasjon. Fikk opp kompressoren og alt med seg, men her var jo 30 ledninger, og jeg skal bare klippe 3.. :wow:

Så jeg får et skjema av en bekjent mekaniker, som viser hvilke ledninger som er hva, prøve å gjøre dette riktig utfra det i kveld. Oppdatering kommer etter forsøk!

Lenke til kommentar
Prata med mek igjen.. Ser ut som jeg skal klippe ledningen som går fra nøkkelhullet på førerdør.. Da prøver vi det, har klippet så mye allerede, kanke skade! :p

7436264[/snapback]

går der ledningar frå førardør og bak til kompressoren?

har sjølv ein speedyy eg slit litt med.

reknar med at den skal ha +12v og gnd på to av ledarane, og dei to andre skal brukast til å kjøre eit signal ut; ein ledninga er +12v til åpne og den andre gir +12v til lukke.'

men, nokon som veit va farge som er på dei orskjellige ledningane

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...