Gå til innhold

Ny SATA dvd-brenner/leser?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge ny data og prøver å finne en god dvd brenner/leser.

Brenneren skal ha SATA grensesnitt og bør fungere som dvd leser og.

Går det greit å bruke dvd brenneren som leser eller bør jeg kjøpe en ekstra dvd leser. Jeg kommer ikke til å kopiere cd/dvder "on the fly", jeg lager heller en image-fil og brenner den.

Jeg har sett litt på denne Samsung brenneren som har fått gode brukererfaringer, men ganske dårlig kritikk av cdinfo.com (test)

Finnes det noe tilsvarende denne brenneren med en prislapp på under 450kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv har jeg veldig god erfaring med min plextor 12x brenner, som jeg kjøpte for snart et år siden. Derfor vil jeg anbefale deg å legge på de ekstra tre hundrelappene opp til en plextor brenner.

7198952[/snapback]

Den billigste Plextor brenneren koster 750kr som jeg synes er litt for mye for en DVD brenner. Jeg kommer bare til å brenne dvder i ny og ne, så jeg trenger ikke en "super brenner". Finnes det noen billigere alternativer med SATA grensesnitt? Og går det greit å bruke brenneren som dvd leser og?

EDIT: Jeg ser i prisguiden at Samsung brenneren er den enste unten om Plextor som har SATA grensesnitt. Men jeg lurer fortsatt på om det går greit å bruke brenneren til leser.

Endret av pure_leno
Lenke til kommentar
Gjør som meg; kjøp deg en grei brenner med ide-grensesnitt og bruk en slik adapter. Fungerer utmerket, og adapteren kan du bruke på andre enheter om du vil i fremtiden.

7199518[/snapback]

Jeg tror jeg kjøper denne brenneren. Den fikk gode brukererfaringer og var veldig billig. MEN jeg har enda ikke fått svar på om jeg kan bruke brenneren som leser og Vil det være veldig dårlig lesehastighet i forhold til en read-only enhet eller er det umerkbare forskjeller?

Lenke til kommentar
Ta å sjekk eventuelle firmware oppgraderinger som "oppgraderer" lese hastigheten på brenner'n. Egentlig så er det vel en funksjonalitet i firmware'n som hindrer brenner'n i å lese mer enn 4x på orginalplater.

7202159[/snapback]

NEC brenneren har 48x CD lesehastighet og 16x DVD lesehastighet i forhold til en Plextor leser som har 50x CD lesehastighet og 16x DVD lesehastighet. I tillegg har NECen 2mb cache i forhold til Plextors 512kb. Derfor virker det lurt å kjøpe NEC brenneren og bruke den som leser og brenner. Jeg sparer bare vel 200 kr på å ikke kjøpe en ekstra leser, men samtidig blir det mindre å sette i kabinettet:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...