Xtend Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 14:07, skrev Jc-g:Det er dermed første gang du kan spille over nettet med en konsoll. Eh...Sega Dreamcast og SegaNet anyone? Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Yes det er korrekt. Skal rette det opp. Lenke til kommentar
Amped Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 02:32, skrev LudLum:Det eneste problemet er at hvis du vil bruke boxen som DVD-spiller, er du nødt til å kjøpe en fjernkontroll for å aktivere funksjonen. Tilsynelatende dumt. øøøhhh... hva het den konsollen der du er nødt til å kjøpe minnekort for å kunne lagre? ..øøøhh... DET TREKKES HELE TIDEN FRAM AT DU MÅ KJØPE FJERNKONTROLL FOR Å SPILLE DVD PÅ XBOX. MEN: HVA MED MINNEKORTET DU BLIR NØDT TIL Å KJØPE TIL PS2 DA? LIKE DYRT DET!!! Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 02:32, skrev LudLum:Det eneste problemet er at hvis du vil bruke boxen som DVD-spiller, er du nødt til å kjøpe en fjernkontroll for å aktivere funksjonen. Tilsynelatende dumt. Jeg skal forklare litt nærmere hvorfor dette er langt i fra dumt, snarere genialt. Alle som produserer en DVD-spiller må betale en avgift til DVD-konsortium for hver solgte DVD-spiller. Dette inkluderer også spillkonsoll produsenter. Dette slipper MS, fordi Xboxen i utgangspunktet ikke har muligheten til å spille av DVD. De kan dermed ha en lavere pris enn de konkurrentene. Sony må betale denne avgiften for hver eneste PS2 de selger, og gjett hvem som ender opp med regningen? Jo, det er oss. Ser man det i det perspektivet, så er det Sony som snylter penger ut av forbrukeren, som kanskje aldri har tenkt til å bruke PS2 som DVD spiller. Med Xbox så kan du velge selv. Har du en DVD spiller fra før, så slipper du pristilegget, fordi den ikke er registrert som DVD-spiller. Ønsker du at Xboxen skal spille av DVD, ja så betaler du avgiften gjennom kjøp av fjernkontrollen. Genialt. Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Jc-g - Jeg blir imponert ! :oops: Du sitter inne med mye kunnskap om dette. Den linken du anbef. med de skjermbildene, de var fra det spillet som het "fable" - ikke sant ? De så jævlig stilig ut. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jc-g: Da er vi faktisk enige om en ting(!) :wink:, DVD fjernkontrollen til Xbox er ikke en dum ting, ettersom mange ikke er interessert i å se DVD på den uansett! Neida, "Project Ego" eller "Fable" (?) så ikke dumt ut det. :smile: Men: Jeg er negativ til alle ekstreme monopol, både Nintendo og Sony er også "monopolistiske", men neppe i like stor grad. For store men ikke like store. Jeg skjønner jo selvfølgelig at det er praktisk med noen store firmaer med tanke på standarder osv, men Microsoft har etter min mening gått for langt. Jeg har nok ikke lidd så mye av påvirkning fra media, dette er en holdning som har bygd seg opp siden Windows 3.11's tid. Det er to ting jeg synes MS har gjort meget godt. Det første er MS DOS, det andre er at de lager veldig gode mus! Ellers har de en del ok produkter, men stort sett overpriset og lett erstattelige av billige/gratis alternativer av like god/bedre kvalitet. Jada, du kan sikkert legge til Xbox på noe av det "gode" de har gjort. Hvorfor tror du Xbox blir solgt så billig? Det er ikke det minste sikkert at denne konsollen selges med vesentlig inntekt, det kan faktisk hende den selges med underskudd. Det er tydelig at Microsoft vil vinne kontroll over flere arenaer enn software (og til dels hardware), dette er nettop Xbox og deres kommende mobiltelefoner eksempler på. MS har råd til å gå i underskudd lenge, for å vinne flere kunder. Men dette fortsetter nok ikke noe lenger enn nødvendig. Tror ikke du kan vente deg lave priser på kommende Xbox modeller/spill/tjenester dersom MS lykkes i å ta over konsollmarkedet. Xbox er Microsofts inngangsportal til privatpersoners stue. At de ønsker et skremmende monopol er det liten tvil om. Du har vel hørt om Palladium? Når MS kan slette filer fra harddisken din og bestemme hvem filer du får lese av, er du like fornøyd med monopolet da? Når vi sitter i 2009 og ikke har noe annet alternativ enn å godta alt de finner på? Tror ikke det. (igjen; satt på spissen) Tar jeg ikke skammelig feil så heter det dipol og ikke duopol! :wink: Tror jeg trekker meg ut av denne diskusjonen nå, synes det har gått alt for langt. Til slutt to ting _jeg_ synes er langt bedre med PS2 enn Xbox (orker ikke diskutere de en gang til, ta det som mine subjektive synspunkt). 1. PS2 har generellt flere og bedre spill samt større brukergruppe (jada, du kan skrike om monopol her, Jc-g) 2. PS2 har de beste gamepadene av konsollene Lenke til kommentar
LudLum Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 03:25, skrev bidz: Quote: Prisen på en PlayStation 2-maskin ligger for tiden på rundt 2.500 kroner, og i tillegg bør du skaffe deg et minnekort og gjerne en ekstra kontroller. prisen på en PS2 er DEFINITIVT IKKE 2.500kr !! hallo! Elkjøp selger PS2 til 1890,- - Spaceworld selger PS2 til 1990,- (www.spaceworld.no - SE SELV). det finnes pakkeløsninger, ja, bl.a. selger Spiderman (www.spiderman.no) PS2 + et valgfritt spill til ca. 2400kr, men det er altså med et VALGFRITT spill. Altså blidz , Dette var et sammen drag fra tidligre i år.. noen mnd siden.. oktober tar jeg ikke mye feil.. og JA jeg vet ps2 koster 1900 på EKjøp. men det forandrer ikke det faktum at XBOX er et bedre valg , samt økonomisk kjøp av nevnte konsoller , jeg har ingen av delene , har testet PS2 , jeg ble ikke dradd med i spillet , drit spør du meg , men at de har GT3 er det eneste kule , Vice city kommer på pc.. ingen kvalme der.. GOGOGO for XBOX Lenke til kommentar
LudLum Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 14:07, skrev Jc-g: Quote: Den 2002-11-11 08:10, skrev Seabird: Tilbake til Debatten; Positivt - ThomasWH kommer endelig med et innlegg for Gamecube Ble først litt usikker på hva han mener med at det er ”pisspreik” at GC er ”for barn" – da starteren av denne debatten bl.a. startet det utfra det ståsted at han altså har barn, og selvsagt ønsker en familievennlig spiller. ThomasWH har et kjempe godt poeng ang. ”DVD spiller har jo alle fra før allikevel” Egentlig trenger en jo ikke DVD, skal jeg være enig. Men det er også en god grunn til at GC burde vært billigere, vet noen hvorfor den ikke er det ? Sjekket altså priser xbox vs. GC tidligere i debatten hos Gamesmix. Har også sjekket Elkjøp; Gamecube koster kr 1690. Samme som xbox MED DOA3 og HALO. Hvorfor er ikke Gamecube billiger ? Jeg skal prøve å gi deg svar på det du lurer på. Nintendo har aldri hatt for vane å sette ned prisen på deres konsoller. De har også alltid hatt de høyeste prisene på spill. Hvorfor det har vært sånn, ja det er et godt spørsmål. Det er mulig at det er fordi de i utgangspunktet alltid har henvendt seg til barn, og at deres foreldre gjerne har stått for innkjøpene. I forbindelse med dette kan jeg si at de ble dømt for omfattende prissamarbeid innenfor EU området. En EU-domstol gav dem en bot på ca. 1,2 milliarder kroner nå for bare en ukes tid siden. Xbox kom på markedet 15. mars i år og kostet da ca 4000,- Men dette ble for dyrt for de fleste, og MS halverte prisen etter bare noen uker, for å komme på nivå med de andre. Dette viser egentlig bare hvor uhyre konkurransedyktige MS er. Maskinen består jo tross alt av et svært kraftig grafikkort, harddisk på 8/10 GB, nettverkskort og en kraftig lydbrikke. Og dette bringer meg tilbake til sammenlikningen med de andre konsollene. Hvis du skal ha tilsvarende utstyr til PS2 (ekstrautstyr som ikke har kommet til Norge ennå) så må du ut med drøyt 2000,- ekstra. Hva ekstrautstyret koster til Gamecube vet jeg ikke. Så spør du kanskje; hva skal jeg med nettverkskort og harddisk? Jo, det har seg sånn at MS lanserer Xbox Live i USA om 4 dager (EU 15. mars - ingen dato for Norge ennå). Dette er en spilltjeneste, hvor du kan spille over nettet mot andre i hele verden. Kravet er at du har bredbånd. Det er dermed første gang du kan spille over nettet med en konsoll. Edit: Sega var først ute med deres online tjeneste. Men bl.a. på grunn av kapasitetsbegrensingen med et 56K modem, så tok tjenesten aldri helt av. Men dette er bare et av bruksområdene for nettverkskortet. Mange spill støtter også systemlink, som innebærer at du kan koble inntil 4 Xboxer sammen. Dermed kan du f.eks. spille 16 player i Halo. Harddisken kommer til å få direkte innvirkning i mange av spillene som kommer til Xbox. F.eks. Fable. Dette er et slags rollespill hvor hovedpersonens utseende og personlighet formes etter dine handlinger. Hvis du f.eks. dreper eller skader barna i en landsby, og kommer tilbake 20 år senere, så vil de huske hva du gjorde. Barna som nå har blitt voksne vil ha arr etter dine overgrep, og deres personliget vil bære preg av de traumene du har påført dem (les bruk av harddisk). Spillet er dermed dynamisk, og handlingen formes da i stor grad etter det du gjør og har gjort. Her er noen skjermbilder, hvis du er interessert. http://teamxbox.com/screenshot.php?sid=393&gid=182 Etter min mening så er det Xboxen som har den mest spennende fremtiden, når du ser på de mulighetene spillutviklerene har til å lage nyskapende titler. Til de andre konsollene vil du i langt større grad se mer ordinære spill, som ikke er grensesprengende på samme måte. Men også her kommer det en del kvalitet. Ang. barnespill, så er Gamecube en sikker vinner. Men også her er det verdt å merke seg hva som har skjedd i det siste. MS kjøpte opp hele Rare, som er et britisk spillfirma som alltid har laget eksklusive spill til Nintendo. De har stått for noen av de mest nyskapende titlene noensinne, og vil helt klart fylle opp porteføljen til Xbox med spill som er mer barnevennlig. Som jeg har sagt før, så er jeg en enorm spillfan. Jeg eier alle konsollene, ved siden av en oppegående PC. Min klare anbefaling går i retning av Xbox. Du får uten tvil mest for pengene, samtidig som (etter min mening) de mest interessante titlene kommer til denne plattformen. Nå får jeg sikkert huden full fra MS haterne her på siden, men husk at jeg i utgangspunktet har vært helt objektiv og nøytral. Hadde PS2 vært den beste løsnignen, så hadde jeg sagt det, og det samme gjelder Gamecube. _________________ Stupid people should not reproduce. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-11 14:36 ]</font> Tar jeg ikke mye feil har ikke MS laget denne , det var The blue box ! MS bare publiserer den , støtter blue box osv.. Takk - Lenke til kommentar
LudLum Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 17:41, skrev Amped: Quote: Den 2002-11-11 02:32, skrev LudLum: Det eneste problemet er at hvis du vil bruke boxen som DVD-spiller, er du nødt til å kjøpe en fjernkontroll for å aktivere funksjonen. Tilsynelatende dumt. øøøhhh... hva het den konsollen der du er nødt til å kjøpe minnekort for å kunne lagre? ..øøøhh... DET TREKKES HELE TIDEN FRAM AT DU MÅ KJØPE FJERNKONTROLL FOR Å SPILLE DVD PÅ XBOX. MEN: HVA MED MINNEKORTET DU BLIR NØDT TIL Å KJØPE TIL PS2 DA? LIKE DYRT DET!!! Ehm unnskyld meg folk , spesielt amped.. SKUMLESER DERE TrÅDENE ? LES : . Det eneste problemet er at hvis du vil bruke boxen som DVD-spiller, er du nødt til å kjøpe en fjernkontroll for å aktivere funksjonen. Tilsynelatende dumt, men hadde du kjøpt en PS2 for å bruke til DVD-avspilling i tillegg til spill, ville du måttet bruke omtrent like mye penger på et minnekort og mest sannsynlig en DVD-fjernkontroll der også. Ikke min feil vist dere ser dårlig.. JO man må legge ut med MER på PS2 , ja XBOX virker som et bedre kjøp... lols0rs :razz: Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 23:40, skrev Jc-g: Quote: Den 2002-11-10 18:31, skrev Qrt_: Gi meg linken der Carmack sier det, da!? Id Software had previously expressed interest in doing an Xbox version of its upcoming first-person shooter, but hadn't confirmed that there would be a console version of the game. Today during his keynote at QuakeCon, id's John Carmack said that the Xbox is the only console platform that id is "completely committed" to releasing Doom III on. Carmack further commented that the Xbox version will have the "full graphics fidelity" of the PC version, which made a major debut at this year's E3, where it won a number of awards. (...) Brettene vil da bli delt opp i mange mindre deler slik at dem får plass i minnet, blir moa en del disk aktivitet og venting. Det kommer heller ikke til å bli snakk om noe høy framerate, selv med så lav oppløsning. En high-end PC med R3** eller NV3* blir nok et mye bedre plattform for Doom 3. Jeg syns uansett FPS passer best på PC, man får ikke bra nok kontroll med en pad, IMHO. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Kan noen stoppe denne tråden???? Tar flere år å lese alt, og jeg som bare skulle ha et par tips om Xbox. Blir **** meg dytta i alle retninger hele tida og det er heller ikke spesielt hyggelig, innteresant eller underholdende å lese alle argumentasjonene for det ene eller det adndre. Samtidig skal folk hele tida forsvare seg å vikle å vende om på alt so mer sagt! En mening _er_ en mening og kan ikke motsies med noe som man prøver å få til å se ut som et "fasitsvar" eller noe lignende.. Og ærlig talt, kom heller med nyttige tips om hvilket valg man skal ta, ikke bare sammenligninger å dritt. Har lest masse i denne tråden uten å bli noe særlig klokere på temaet. Tror de fleste heller vill ha ting som f.eks: -Gode tilbud på f.eks Xbox -Eksempler på gode spill som finnes og gode spill som skal komme - Og alt mulig annet som er _aktuelt_ / _interesant_ Og jeg kritiserer ingen, det var i hvert fall ikke ment slik. Heller ment som et par generelle tips... Ellers vill jeg si at mange på denne tråden skriver utfyllende og fint :smile: Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 18:32, skrev Seabird:Den linken du anbef. med de skjermbildene, de var fra det spillet som het "fable" - ikke sant ?De så jævlig stilig ut. Ja, det er stemmer. Men jeg forstår at du lurer, siden det stod Project Ego i hjørnet av bildet. Årsaken til dette er at spillet skiftet navn for kort tid siden. Siden mye av diskusjonen her har gått på den hardware messige delen, så synes i allefall jeg at man kanskje bør rette fokuset på spillene som kommer, og som er ute akkurat nå. Siden du allerede har vist litt interesse for Fable, så har jeg gravd opp en ganske bra repotasje om spillet. http://no.gamereactor.net/article/Article....p?ArticleID=189 Den begynner kanskje å bli litt gammel, men spillet dreier seg fremdeles om det samme. Et annet spill som jeg synes ser svært spennende ut er BC. Spillet utvikles av samme karen som lager Fable. Her er noen skjermbilder. http://teamxbox.com/screenthumbs.php?gid=313&b=1 Mer info om spillet finner du her. http://xbox.ign.com/articles/356/356442p1.html Til PS2 får du nå tak i et spill som heter GTA: Vice City. Et kanonspill. Sjekk info og skjermbilder her http://ps2.ign.com/articles/375/375564p1.html og her Til Gamecube har vi selvsagt Super Mario Sunshine. Omtalen til Gamer.no finner du her: http://www.gamer.no/omtaler/super_mario_sunshine/ Og til slutt et spill som kommer til Xbox om et par uker: ... Yes, det var vel det. Tror ikke jeg kan hjelpe deg så mye mer nå. Du får ha lykke til med valg av konsoll. Det hadde uansett vært gøy å høre hvilken konsoll du bestemmer deg for. Lenke til kommentar
Amped Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Ehm unnskyld meg folk , spesielt amped.. SKUMLESER DERE TrÅDENE ? LES : . Det eneste problemet er at hvis du vil bruke boxen som DVD-spiller, er du nødt til å kjøpe en fjernkontroll for å aktivere funksjonen. Tilsynelatende dumt, men hadde du kjøpt en PS2 for å bruke til DVD-avspilling i tillegg til spill, ville du måttet bruke omtrent like mye penger på et minnekort og mest sannsynlig en DVD-fjernkontroll der også. Ikke min feil vist dere ser dårlig.. JO man må legge ut med MER på PS2 , ja XBOX virker som et bedre kjøp... lols0rs :razz: okei! okei! jeg leste litt for fort! jeg overså det... jeg bøyer meg i støvet! happy? Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Js-g; ”Det hadde uansett vært gøy å høre hvilken konsoll du bestemmer deg for.” :???: :???: :???: :???: Hmmm…valget står nok mellom gamecub og xbox. Føler at xbox og ps2 er noenlunde i samme sjanger. xbox er kanskje et bedre kjøp mellom de to prismessig/teknisk sett – og da jeg ikke har spesielt ”forhold/bånd” til noen av maskinene, blir ”mest for pengene” et tungtveiende poeng. :eek: Fikk en mail fra en fyr privat. Han hadde mange poeng – også om gamecube. Det var interessant å høre om WaveBird og ”portabel LCD tv” . For andre ”grønne som meg” ; WaveBird er en tråløs kontroller. ”Portabel LCD tv” er en liten skjerm, som kanskje kan være et alternativ for unger i baksete i bilen. Det er vist bare å plugge den i sigaretteneren. Er ikke sikker på hvor godt det funker, og en bør kanskje ha høretelefoner da – hvis det lar seg gjøre? En annen ting som var absolutt meget interessant, var at GC er enklest og billigst for ”uerfarne folk” å gjøre sonefri ( i flg. den personen). Grei info. Jeg jobber ofte i USA – og pendler da ditt. De har GC/ps2/xbox - spill/utstyr på kjøpesentrene der (walmart, Kmart osv.) Men hvordan er det med ekstrautstyr o.l. eks WaveBird. Kan jeg kjøpe det i USA og bruke på det norsk (europeisk ?) utstyr ? Vet noen noe om tax-free priser- hva er viktig med tanke på soner og PAL og sånt ? Noen tanker; Denne personen snakket også om følelser/bånd ovenfor div. maskiner eller rettere sakt merker. Han innrømmer å ha forkjerlighet for Nintendo – da han er oppvokst med det. Selv om jeg ikke har spesielt bånd til noen av maskinene, forstår jeg hva han mener – og har veldig respekt for dette. Mye av debatten her er av ”teknisk” art. At også ”følelser” har betydning for spilleopplevelsen virker logisk. Jeg skjønner også godt at mange er litt skeptisk til xbox. Fordi ms ruller rått innen PC – og det er derfor trolig ikke ønskelig at ms skal herske over spillemarkedet også. Det er ikke fordi de er ”anti-kapitalist” eller noe sånt, mener som forbruker kanskje. Fordi forbrukere er mest tjent med flere aktører som konkurrerer om markedet. Dette vil naturligvis bidra til å presse kvaliteten opp – og prisene ned. Nettsteder som dette kunnet i værstefall død ut, for hva skulle en diskutert da – hva som er best av f.eks xbox eller xbox. :sad: Tror kanskje Nintendo, sony og xbox er nøtt til å følge litt med på nettsteder og debatter som akkurat denne, for å holde seg oppdatert på hva forbrukerne mener /ønsker osv. Hadde det vært monopol hadde de ikke behøvde det i samme grad – det var jo ingen konkurrenter. Jeg har etterhvert fått litt sansen for gamecube. Den virker så snerten og hendig (hvis du skjønner hva jeg mener). Det som taler mest i mot er i grunn prisen. :???: Hadde Gamecube vært litt billigere, hadde jeg nok valgt den uten betenkeligheter. For på elkjøp får du- for samme pris som gc -for utenom xbox også to spill. Selv om DVD ikke teller så mye, så er det jo unektelig et faktum at xbox har det og gc ikke. Det blir liksom dråpen på vektskåla som får det til å bikke litt mer mot xbox igjen for øyeblikket. Dersom gamecube snart kjører i gang noen heftige før jul’s kampanjer slår jeg til på det – hvis ikke tror jeg det blir xbox. [ Denne Melding var redigert av: Seabird på 2002-11-12 08:00 ] Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 07:51, skrev Seabird:En annen ting som var absolutt meget interessant, var at GC er enklest og billigst for ”uerfarne folk” å gjøre sonefri ( i flg. den personen). Grei info. Jeg jobber ofte i USA – og pendler da ditt. De har GC/ps2/xbox - spill/utstyr på kjøpesentrene der (walmart, Kmart osv.) Men hvordan er det med ekstrautstyr o.l. eks WaveBird. Kan jeg kjøpe det i USA og bruke på det norsk (europeisk ?) utstyr ? Jeg kan rett og slett ikke holde fingrene borte fra tastaturet. At GC er "enklest og billigst for uerfarne folk", ja det virker som om det er tatt rett ut av luften. Enklest? Både PS2 og Xbox er minst like enkle å bruke. Ekstra egenskaper som mulighet til å kopiere musikk over på harddisken, nettspilling og mulighet for å spille av DVD'er er difinitivt ikke med på å gjøre det vanskeligere å bruke f.eks. Xbox. Men så har jo også Nintendo gjort det til et poeng at Gamecube ikke kan gjøre annet enn å spille spill. :???: At den er "billigst" er kanskje den drøyeste påstanden jeg har hørt på lenge. Husk at maskinen koster 1690,- UTEN to spill, harddisk, DVD-spiller og nettverkskort. Og når det gjelder muligheten for å gjøre Gamecube sonefri, så er det foreløpig ikke så enkelt som denne personen skal ha det til. Når det gjelder muligheten for å gjøre PS2 eller Xbox sonefri, så er det bare snakk om å putte en Region X disc inn i DVD-spilleren. Quote: Jeg skjønner også godt at mange er litt skeptisk til xbox. Fordi ms ruller rått innen PC – og det er derfor trolig ikke ønskelig at ms skal herske over spillemarkedet også. Jeg kan si det med en gang. Det går ikke an å sette likhetstegn mellom operativsystem- og spillkonsollmarkedet. Folk som frykter at MS kommer til å få monopol også her er rett og slett uvitende, og har ikke satt seg gått inn i hvordan spillmarkedet fungerer. Selv forhistorien er med på å underbygge dette. Det har alltid vært flere enn en aktør. Og slik vil det fortsette å være. Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 J-cg okay. for å være litt mer spesifikk så sa han ne sånt som - "Du kan gjøre din GC sone fri ved å kjøpe en plate som kommer ut til jul. Dette må gjøres med elektronisk inngrep på PS2 og X. noe som pleier og bli ganske dyrt." Jeg for min del har ikke peiling. Det var et par splm. til der det ; :???: De har GC/ps2/xbox - spill/utstyr på kjøpesentrene der (walmart, Kmart osv.) Men hvordan er det med ekstrautstyr o.l. eks WaveBird. Kan jeg kjøpe det i USA og bruke på det norsk (europeisk ?) utstyr ? Vet noen noe om tax-free priser- hva er viktig med tanke på soner og PAL og sånt ? samt ; :???: Hvorda funker "Portabel LCD tv” som et alternativ for unger i baksete i bilen. En bør kanskje ha høretelefoner da – hvis det lar seg gjøre? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Hmmm…valget står nok mellom gamecub og xbox. Føler at xbox og ps2 er noenlunde i samme sjanger. xbox er kanskje et bedre kjøp mellom de to prismessig/teknisk sett – og da jeg ikke har spesielt ”forhold/bånd” til noen av maskinene, blir ”mest for pengene” et tungtveiende poeng. "mest for pengene" bør veies opp i mengde spill og kvalitet på spill, samt hvilke spill som er interessange for nettopp _deg_. Ikke i tekniske spesifikasjoner - glem tekniske spesifikasjoner. Folk snakker om "best kjøp".. det beste kjøpet er det som gir mest glede og underholdning for pengene. Greit nok at Xbox har bedre tekniske spesifikasjoner enn PS2 - men, husk at David vant over Goliath - og Goliath hadde utrolig mye mer krefter og rutte med enn det David hadde :smile: Forøvrig er alle 3 konsollene like lette og gjøre sonefri samt muligheter for spilling av backups osv osv. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei, vil bare si at på expert selger de idag PS2 til kr 1390.- ...så det så! :smile: ps. har bare 20 stk. finn en reklame og ta med til el-kjøp. Deres prisgaranti er en artig fin sak... Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 12:07, skrev Seabird:J-cgokay. for å være litt mer spesifikk så sa han ne sånt som - "Du kan gjøre din GC sone fri ved å kjøpe en plate som kommer ut til jul. Dette må gjøres med elektronisk inngrep på PS2 og X. noe som pleier og bli ganske dyrt." Du kan kjøpe en Region X CD og kjøre den. Det koster ikke mye, og vil gjøre både PS2 og Xbox sonefri. Men det er mulig at dette bare gjelder DVD-spilleren. Jeg er faktisk ikke helt sikker her. Når det gjelder modding, så kan du også sette inn en ekstra chip i Xboxen. Den koster ca. 200,- så det er ikke så dyrt, med mindre du kløner fullstendig. Quote: Det var et par splm. til der det ; :???: De har GC/ps2/xbox - spill/utstyr på kjøpesentrene der (walmart, Kmart osv.) Men hvordan er det med ekstrautstyr o.l. eks WaveBird. Kan jeg kjøpe det i USA og bruke på det norsk (europeisk ?) utstyr ? Godt spørsmål. Jeg tror (merk tror) at ekstrautsyr er like soneavhengig som spillene. Quote: Vet noen noe om tax-free priser- hva er viktig med tanke på soner og PAL og sånt ? Spill er definert som leker, og tollfri grense er derfor lagt til 400,-. Når det gjelder soner, er det selvagt viktig at du velger riktig (PAL) med mindre du har en sonefri spiller. Quote: samt ; :???:Hvorda funker "Portabel LCD tv” som et alternativ for unger i baksete i bilen. En bør kanskje ha høretelefoner da – hvis det lar seg gjøre? Omtale her: http://www.itavisen.no/art/1298882.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå