Gå til innhold

Hva skal jeg velge Xbox/PS2/Gamecube ?

Seabird

Anbefalte innlegg

Altså, det var ikke jeg som gjorde et poeng av forskjellene i spillpris det var det DU som gjorde. Jeg slo kun fast at din påstand var feil!

På de Amazon prisene kan du trekke fra engelsk mva før du legger på frakt. Da du slipper norsk mva hvis du kjøper for under 500,- (gave). Prisen for varen levert til deg i postkassa di blir ca. den samme som er oppgitt i £.

Du bad om ett spill, det har du fått. Bryr meg ikke nok om saken til at jeg gidder surfe rundt på spills hjemmesider og lese spec.

Kommenterte det fordi du skrev at den var "selvbygd". Skal la deg tro at Xbox slår grafikken til en kraftig PC.

Gi meg linken der Carmack sier det, da!?

Det er sant som det er sagt:

"Det er umulig å slå en uvitende mann i diskusjon!"

Kverrulere/torpedere - Kall det hva du vil, poenget er at du ikke er interessert i noen fornuftig diskusjon, bare å fortelle alle at Xbox er overlegen alle konsoller og til og med PC. De fleste som leser det gjennomskuer deg, men det er synd når du gir råd til nye som lurer på hva de skal satse på, uten å innse at de andre konsollene også har fordeler fremfor Xbox.

HardCubed & Treblad:

Omtrent det dere sier jeg har prøvd å si også. Er noen som nekter å innse at det finnes gode argumenter for/mot alle konsollene. Det går nesten ikke ann å kommentere det uten at noen spytter colaen utover tastaturet og går helhjertet inn for å opphøye sin konsoll opp i skyene... Leit!

HardCubed:

Jeg er heller ikke så interessert i å støtte Microsoft, men jeg må innrømme at Xbox kan være lokkende.. :smile: Hadde vært gøy med Linux på den da. Blir jo en billig PC.. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Qrt_ : Snakk om selvironi, du er jo ikke det hakk bedre selv. Slutt å ta dere selv så høytidelig, så blir dette forumet ett mye bedre sted å være!

Ellers har jeg ikke mer å bidra til debatten enn det som har blitt sagt, jeg har Xbox selv og kan ikke annet enn å anbefale den. Gamecube og Playstation er også bra konsoller.

Lenke til kommentar

cky:

Tar gjerne kritikk, jeg synes også det har gått for langt, fra begge parter. Men hva mente du med selvironi? Tror ikke du finner noen "fanatisme" for noe system i mine meldinger!? Hmm. Det her hører vel heller ikke hjemme under denne topicen. Kanskje like greit å droppe hele tråden. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 17:59, skrev starfish:

Seabird: Dead or Alive 3 er det beste fighting-spillet til dags dato. Nydelig grafikk, imponerende fighting system og fine damer :wink:

HAH!.. _DET_ er virkelig bullshit! DOA3 verdens beste fighting spill? har du ramla ned en stol eller noe??? Tekken 4, Tekken Tag eller Virtua Fighter 4 knuser DOA3 -lett- på alle områder. DOA3 er morro i maks 2 timer (har selv hatt det, og angrer kjøpet enda, alikevel om jeg ikke har xbox lengre).

og dessuten, om en er ute etter fine damer, så burde en vel heller handle en porrfilm ellerno, eh? da får en jo til og med naturlig "grafikk" :smile:

vil i tilleg ta med at alle sier at PS2 er så dyr i forhold til Xbox og GC.. jaha? PS2 koster 1890,- på Elkjøp - Xbox koster vel den samme prisen ca, men det er med 2 Sega spill inkludert (Jet Set Radio Future/JSRF og Sega GT2002 - JSRF suger skikkelig ball og Sega GT2002 er en dårlig kopi av GT3: A-Spec).

Vil i tillegg si at det er flere spill som er under utvikling for PS2 enn for Xbox og GC. Spill for PS2 blir bedre prioritert enn spill for Xbox/GC - grunnen? jo, PS2 har endel flere titalls millioner kunder, og - PS2 selger atskillig _MYE_ bedre enn både Xbox og GC sammenlagt fortsatt. Hvorfor? Take a guess - PS2 er kanskje litt dyrere enn Xbox/GC i innkjøpspris - men den gir definitivt best og mest underholdning for pengene.

bidz @ efnet

bidz.org - pgp key

[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-11-10 19:14 ]

Lenke til kommentar

Jeg tror spøken din er avslørt ganske bra nå bidz, du sier du har eid en Xbox i 8 måneder, betalt godt over 4000 for den, og i tillegg kjøpt 6 spill til over 500 kr pr stk + ekstra kontroller, og så solgt den nylig. Likevel har du ikke et eneste positivt ord å si om den. Jeg har lest de aller fleste innleggene dine i konsoll-gruppen, og det er bare anti-xbox. Det er så usansynelig at det blir for dumt. Det er jo en typisk vinkling å ta, å gå "innenfra" om man er skikkelig kynisk. Jeg har sett det i mange ulike situasjoner. Jeg sier ikke direkte at du lyver, men jeg har store problemer med troverdigheten din når det gjelder dette. Du burde lese hele debatten før du skriver det midtre avsnittet ditt, om pris og spill, og om hvor mye PS2 er overpriset.

Når det gjelder utvikling av spill, så vil jeg si at kvalitet burde gå foran kvantitet, og crapraten generelt på PS2 spill er maks etter min mening. Det er rundt 300++ spill under utvikling til både Xbox og PS2. Det er visst også "lettere" (jeg mener ikke teknisk, det går i motsatt favør.) å utvikle spill PS2 på den måten at alle og enhver kan gjøre det, MS har mere lisenser og kvalitetskrav enn Sony visstnok.

Og det med DOA3, det er jo et konge slåsspill, klarer du forresten å finne 1 dårlig review av det der ute? Bryr meg egentlig ikke, sier ikke at alle må like det, men med ordbruken din blir det litt for dumt bare.

Lenke til kommentar

Qrt_, det er **** meg så sant som det er sagt. Hvis man vill ha den complette gameing opplevelsen så må man nesten ha alle platformene (PC,GC,PS2,X,GBA).

Er faktisk ganske imponert over Xbox. Trodde først (og håpet) at konsollen kom til å synke raskere enn Titanic. Men jeg tenker at du kan kome ganske langt med MS monopolet, bak deg.

Men det er noen ***** fristende spill som kommer til den, som Halo2, Panzer Dragoon, og Ninja Guiden. Ganske fristende med tanke på hvor brilliant Halo er. Djeve...Jeg mener Gates har gjort det fristende å ikke si nei til konsollen.

Og angående Doom3, du må tenke på at en PC og en konsoll (som Xbox), virker litt forskjellig. Xbox har akkurat det samme hardwaren i alle maskinene. Dette gjør det letter for utvikklere å skreddersy spillet for akkurat den hardware profilen. Med PC da må de tenke Radeon eller GForce, Intel eller AMD osv.

Pluss, ca 90% av alle PCer har noe som er som en ballast, for en PC som skal kjøre et krevende spill. En bør (som i vekt), som drar ned maskinens spill egenskaper noe s@tan. Denne ballasten går under betegnelsen Windows. Konsollers OS er designa til stort sett bare til å spille spill. Med Windows så får du en haug med prossesor og minne slukende program og drivere med på lasset.

Men jeg tviler også på at Xbox versjonen av Doom3 kommer til å vere like bra grafisk som PC versjonen. Når Id skulle vise fram Doom3 på sitt beste så valgte Carmach Radeon9700 pro foran, et overklokka og nitrogen nedkjølt GF4TI (i følge PCGamer, oktober utgaven). Så vist ikke et overklokka GF4 var verdig nok til å vise fram det beste i Doom3, hvordan kan da GF kortet i Xbox gjøre det? Så vidt som jeg har forstått, så er GPUen i Xbox et oppgradert GF3 kort.

Men jeg har følelsen på at Xbox eigerne kommer til å bli fornøgd med spillet uansett (bortsett fra, om Id roter det til)

BtW, selv om DoA3 ikke var et dårlig spill så var det heller ikke noe merkverdig bra spill. Bortsett fra grafikken så var det ingen merkbar forandring fra DoA2:Hardcore. Det var bare 4 nye figurer og baner, i spillet, tror jeg. Men det fikk mye ufortjent hype pga grafikken. Pluss Xbox kontrolleren er ikke den beste til å spille fighting spill med. Der er en av fordelene PS2 har; den beste kontrollen til fighting spill.

In the land of Seatle, in the fires of Microsoft, the dark lord Bill Gates forged, in secret, a master OS, to controll all PCs. And into this OS he put his greed, his malice and his will to dominate all computer media.

One OS to rule them all.

[ Denne Melding var redigert av: HardCubed på 2002-11-10 21:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 18:31, skrev Qrt_:

Gi meg linken der Carmack sier det, da!?

Id Software had previously expressed interest in doing an Xbox version of its upcoming first-person shooter, but hadn't confirmed that there would be a console version of the game. Today during his keynote at QuakeCon, id's John Carmack said that the Xbox is the only console platform that id is "completely committed" to releasing Doom III on. Carmack further commented that the Xbox version will have the "full graphics fidelity" of the PC version, which made a major debut at this year's E3, where it won a number of awards. (...)

(...)he also said that DOOM III for the Xbox will feature sound hardware acceleration, which the PC version lacks.

Fra Gamespot.

Quote:

Det er sant som det er sagt:

"Det er umulig å slå en uvitende mann i diskusjon!"

Ja det er helt korrekt.

Quote:

Kverrulere/torpedere - Kall det hva du vil, poenget er at du ikke er interessert i noen fornuftig diskusjon, bare å fortelle alle at Xbox er overlegen alle konsoller og til og med PC. De fleste som leser det gjennomskuer deg, men det er synd når du gir råd til nye som lurer på hva de skal satse på, uten å innse at de andre konsollene også har fordeler fremfor Xbox.

Når jeg har samtlige konsoller + en meget bra PC, så mener jeg at jeg har et svært godt grunllag til å uttale meg om dette. Og når han spør om folks meninger, så er det vel ikke annet enn rett og rimelig at jeg kan få lufte mine synspunkter også?

Quote:

HardCubed:

Jeg er heller ikke så interessert i å støtte Microsoft (...) Hadde vært gøy med Linux på den da. Blir jo en billig PC.. :wink:

Og det er her du avslører deg, og mister all din troverdighet. Sånn som jeg ser det, så dreier det seg her om en kar som ikke har noe til overs for MS. Det er ikke kvaliteten på spillene, konsollen eller prisen som ligger til grunn her. Det er et hat mot MS, noe du deler med svært mange andre her. Det er ikke annet en rent barnslig.

Lenke til kommentar

Jc-g:

Tror du skal være forsiktig med å kalle det "hat", og jeg tror heller ikke du skal kalle det barnslig. Det har mer med en "politisk overbevisning" å gjøre, en skepsis til Microsofts ekstreme kapitalisme og sitt enorme monopol. Jeg vet ikke hva du liker og ikke liker, men jeg antar at det finnes ting du er motstander av også. Å tro at alle som misliker Microsoft gjør det fordi de er "barnslige" er kanskje litt naivt av deg å tro! Hvorfor jeg "mister min troverdighet" pga at jeg misliker MS er vanskelig å forstå, da jeg i større grad har nevt positive egenskaper ved f.eks PS2 enn negative ved MS. Eller er gjennomsnittprisen på spillene på Amazon gjennomsyret av mitt syn på MS?

Hvis du virkelig har alle konsollene så bør du jammen klare å se positive trekk ved de andre også! Ingen har nektet deg å lufte dine synspunkter, det er vel heller motsatt.

Som jeg har sagt tidligere er jeg enig i at Xbox er overlegen de andre konsollene hardware-messig, og jeg ser flere positive ting ved den. Jeg vurderte en stund å kjøpe den, og leker fortsatt med tanken på å kjøpe den for å legge inn Linux på den. Det hadde nok ikke vært et alternativ hvis det var "hat" det var snakk om her. Bruker forresten MS mus, så jeg er nok ikke helt anti.

Lenke til kommentar

Gå for GAMECUBE, det er den kraftigste maskinen, og den har de beste spillene! "Star Wars: Rougle Leader" taler for seg selv! Makan til grafikk kan du lete lenge etter! Håndkontrolleren er et lite kapittell for seg selv - den er uten side stykke, og den mest geniale noensinne! GAMCUBE har de beste spillene også! "For barn" sier noen om Nintendo, dette er pisspreik! Se på Resident Evil bla. Spillet beviser at også de som liker blod kan kjøpe en GAMECUBE. GAMECUBE er best på alle måter! DVD spiller har jo alle fra før alikevel - og det er uansett mye bedre å ha en ekte stasjonær DVD spiller enn en i pc eller innebygget i XBOX. GAMECUBE ER BEST!!!

Lenke til kommentar

PS2: Denne maskinen har vært lengst på markedet, og alderen begynner etter hvert å synes når det gjelder de grafiske mulighetene. Ikke misforstå: PS2 er fremdeles i stand til å levere topp grafikk, men både XBox og GameCube har allerede klart å prestere høyere visuell kvalitet.PS2s alder har imidlertid én stor fordel – maskinen har halvannet år med spillutgivelser bak seg, og ingen av konkurrentene kan måle seg med antallet titler. I tillegg er maskinen bakoverkompatibel, hvilket betyr at du kan spille de mange hundre spillene til den første PlayStation-maskinen.

Konseptet bak PlayStation 2 er en komplett underholdningsmaskin, som spiller spill, musikk CDer og DVD-filmer. Videre kan maskinen bygges ut med harddisk og modem, samt annet tilleggsutstyr som kobles til USB- eller FireWire-portene. Det er imidlertid ingen støtte for online-spilling på PlayStation 2 i Norge akkurat nå, og du kan heller ikke kjøpe noen harddisk. Derfor blir disse mulighetene foreløpig stående ubrukt.

PlayStation 2 har et stilig design som egner seg godt i stua, som en del av anlegget. DVD-mulighetene gjør at dette formatet har blitt allemannseie, selv om kvaliteten på avspillingen ikke er helt på høyde med separate spillere i høyere prisklasser. Det er mulig å kjøpe en fjernkontroll som styrer DVD-avspillingen, men du kan også bruke den vanlige gamepaden. Gamepaden er forøvrig ganske middels. Dual Shock-designet var revolusjonerende da det kom til den originale maskinen, men har siden blitt overgått av andre kontrollere.

Prisen på en PlayStation 2-maskin ligger for tiden på rundt 2.500 kroner, og i tillegg bør du skaffe deg et minnekort og gjerne en ekstra kontroller.

Den største fordelen til PS2 er kvaliteten på spillene: Vi nevner bare titler som Gran Turismo 3, Grand Theft Auto III, Metal Gear Solid 2, Tekken-serien, Final Fantasy-serien... Dessuten er det svært mange PS2-maskiner rundt omkring i de tusen hjem, og da er det mye lettere å låne spill fra venner, eller rett og slett ha noe å snakke om.

--------------------------------------------------

XBOX: Microsoft er i motsetning til Sony og Nintendo en nykommer i konsollbransjen, og har også blitt møtt med en god del skepsis bare fordi det er Microsoft. Vi har hatt vår XBox ganske lenge nå, og har enda til gode å se den krasje eller oppleve andre ustabiliteter, og det å avskrive XBoxen bare fordi samme selskap lager operativsystemer noen er misfornøyd med, blir litt dumt. XBox retter seg på mange måter mot det samme markedet som PS2 – eldre brukere, ute etter en ny komponent å plassere i stua. Den er enda rikere utstyrt enn PS2 – du får også DVD-spiller på kjøpet, men i tillegg får du harddisk (som gjør minnekort unødvendige) og bredbåndsadapter innebygd. Det eneste problemet er at hvis du vil bruke boxen som DVD-spiller, er du nødt til å kjøpe en fjernkontroll for å aktivere funksjonen. Tilsynelatende dumt, men hadde du kjøpt en PS2 for å bruke til DVD-avspilling i tillegg til spill, ville du måttet bruke omtrent like mye penger på et minnekort og mest sannsynlig en DVD-fjernkontroll der også.

De avanserte kretsene på innsiden sørger for ekstremt bra grafikk og lyd.

Microsoft markedsfører XBoxen som en maskin for de unge og hippe, og vi har allerede sett den grønne X-en dukke opp som sponsor for diverse konserter og arrangementer. Hvorvidt denne strategien fungerer vil tiden vise, men maskinen er i alle fall ikke noe vi skammer oss over å vise frem. Det er sant at den er stor og ikke spesielt lekker, men den passer også ypperlig som en del av stereoanlegget, litt bortgjemt, men likevel dominerende.

Kontrolleren til XBox er også ganske stor, og kan virke noe ukomfortabel i begynnelsen. Men gi den litt tid – vår erfaring viser også at den etter en stund vil føles svært naturlig. Kabelen er i tillegg så lang at du kan fint sitte i sofaen med konsollen langt unna.

Når det gjelder spill, er det i følge den offisielle nettsiden allerede 67 titler som enten er tilgjengelig eller kommer i løpet av kort tid (dette gjelder i USA). XBox har mange gode spill innenfor action, racing, sport og slåssing, og mange flere er på vei. Vi tror at om kort tid vil XBox ha en formidabel katalog av spill, selv om det akkurat nå er ganske lite å velge mellom.Microrofts maskin er den mest avanserte teknisk, har flest funksjoner og gir mest valuta for pengene. Den koster nemlig i underkant av 2.500 kroner, og du får virkelig mye teknologi for beløpet. Du trenger heller ikke å kjøpe minnekort i tillegg.

----------------------------------------------------

GameCube: Lille GameCube er den nyeste maskinen fra Nintendo, og den er egentlig ikke like sterk konkurrent til PS2 og XBox som disse er mot hverandre. Nintendo har tradisjonelt vært mest barnevennlig, hatt de mest fargerike spillene og de mest familievennlige maskinene. GameCube passer også inn i denne beskrivelsen, men skinnet kan bedra. Nintendo har nemlig passet på at det kommer mange flere voksne spill til GameCube, spill som tiltaler et bredere publikum enn bare de yngste.GameCube er også temmelig avansert på innsiden og byr på svært bra grafikk som kan måle seg med XBox. Men den er langt fra så velutstyrt. Du kan ikke spille av andre media som DVD eller CD, og den er foreløpig heller ikke så veldig utbyggbar. Men i likhet med PS2 og XBox vil det en gang i fremtiden være mulig å komme seg på nett med GameCuben og nyte litt online-spilling.

Prinsippet med GameCube er at den skal være enkel, ta liten plass og være tiltalende for alle – fra barn til voksne. Vi synes Nintendo har lykkes med denne ideen, da maskinen er virkelig sjarmerende. Den tar ekstremt liten plass der den står ved siden av XBoxen og PS2, og passer mye bedre til å stå synlig fremme på stuegulvet enn gjemt mellom andre komponenter i anlegget.

Et stort pluss er den enormt behagelige kontrolleren, som er det ergonomisk beste vi har prøvd på lenge.

Spilldesign har alltid vært Nintendos sterke side, spesielt takket være de velkjente figurene som Mario og Zelda. De spillene vi har sett hittil har vært meget underholdende, men kanskje noe useriøse – vi vet likevel at det kommer mange spennende voksenspill til GameCube fremover.

GameCuben er den rimeligste konsollen, med veiledende pris på 2.099 kroner. Her trenger du også et minnekort i tillegg, og en ekstra kontroller er ikke å forakte.

-----------------------------------------------------

Konklusjon: Slik prissituasjonen er i dag, holder vi en knapp inne på XBox, som gir deg absolutt mest valuta for pengene. Den er svært fremtidsrettet og avansert, i tillegg til at vi regner med at det kommer mange gode spill til maskinen fremover.

GameCube vil nok fremdeles være en vinner hos foreldre som skal kjøpe en ny maskin til sine barn, men den er allerede også en hit hos mer voksne spillere.

Uansett er alle de tre konsollene solide maskiner, med god maskinvare og spill, og det er ikke mulig å kåre én vinner på alle områder. Det blir interessant å se hvordan markedet ser ut om et års tid, hvordan XBox og GameCube har utviklet seg og hvorvidt Sony har kommet med noen mer bestemte spesifikasjonene om PlayStation 3, som det begynner allerede å bli snakk om.

Det skulle gi alt av svar !!

Selv har jeg tenkt og kjøpe XBOX , hadde PS1 , gikk for fort lei.. for ensformig.. kjenner folk som har PS2 , dem sier det er 2-3 spill som er gode.. resten er ikke nevne verdig..

Men man står fritt til og velge selv.. alt etter bruker ønsker.. kundenes valg..

Lenke til kommentar

Quote:

Prisen på en PlayStation 2-maskin ligger for tiden på rundt 2.500 kroner, og i tillegg bør du skaffe deg et minnekort og gjerne en ekstra kontroller.

prisen på en PS2 er DEFINITIVT IKKE 2.500kr !! hallo! Elkjøp selger PS2 til 1890,- - Spaceworld selger PS2 til 1990,- (www.spaceworld.no - SE SELV).

det finnes pakkeløsninger, ja, bl.a. selger Spiderman (www.spiderman.no) PS2 + et valgfritt spill til ca. 2400kr, men det er altså med et VALGFRITT spill.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 20:01, skrev b-duvaland:

Jeg tror spøken din er avslørt ganske bra nå bidz, du sier du har eid en Xbox i 8 måneder, betalt godt over 4000 for den, og i tillegg kjøpt 6 spill til over 500 kr pr stk + ekstra kontroller, og så solgt den nylig. Likevel har du ikke et eneste positivt ord å si om den. Jeg har lest de aller fleste innleggene dine i konsoll-gruppen, og det er
bare anti-xbox.
Det er så usansynelig at det blir for dumt. Det er jo en typisk vinkling å ta, å gå "innenfra" om man er skikkelig kynisk. Jeg har sett det i mange ulike situasjoner. Jeg sier ikke direkte at du lyver, men jeg har store problemer med troverdigheten din når det gjelder dette. Du burde lese hele debatten før du skriver det midtre avsnittet ditt, om pris og spill, og om hvor mye PS2 er overpriset.

OK!

Måte på idioti og frekkhet! Lær deg og oppføre deg, din fjott, samt og bruke Search funksjonen!

tidligere Xbox referanser i gamer.no forumet:

http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=29049&forum=5 (les post 10)

http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=29699&forum=77

http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=30674&forum=77

http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=31235&forum=77

nok eksempler? husk og se på dato'en! hva med og sjekke fakta før du kommer med spydigheter, her duvaland? folk som trekker konklusjoner uten og vite fakta burde holde kjeft - men men, ikke jeg som basja på leggen :smile:

Quote:

Når det gjelder utvikling av spill, så vil jeg si at kvalitet burde gå foran kvantitet, og crapraten generelt på PS2 spill er maks etter min mening. Det er rundt 300++ spill under utvikling til både Xbox og PS2. Det er visst også "lettere" (jeg mener ikke teknisk, det går i motsatt favør.) å utvikle spill PS2 på den måten at alle og enhver kan gjøre det, MS har mere lisenser og kvalitetskrav enn Sony visstnok.

kvalitet framfor kvantitet, ja - helt enig, er vel endel flere utviklere som utvikler spill for PS2 enn for Xbox er det ikke? Og hvem er det som kjøper firma og rusher spill-titler som galninger? jo - det er Microsoft det.

Sony har lisenser og kvalitetskrav på lik linje med Microsoft. Faktisk har de strengere regler - se f.eks. BMX XXX.

Quote:

Og det med DOA3, det er jo et konge slåsspill, klarer du forresten å finne 1 dårlig review av det der ute? Bryr meg egentlig ikke, sier ikke at alle må like det, men med ordbruken din blir det litt for dumt bare.

DOA3 er morro i 2 timer. sammenlign gjerne DOA3 med Tekken 4 eller Virtua Fighter 4. Jeg har gjort dette. DOA3 har fin grafikk, ja - men .. thats it.. det er ALT for lett, trengs ingen teknikk i det heletatt for og runde det.

Ang. min ordbruk, så bruker jeg de ordene jeg selv vil :smile: Det er ikke min oppgave og skrive formelt på dette forumet, og jeg uttrykker meg akkurat slik jeg føler for. Noe jeg IKKE gjør dog, er og anklage andre for og lyge og tulle, uten og vite fakta selv - når det enkelt og greit kan sjekkes (SEARCH - genial funksjon).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 23:46, skrev Jc-g:

bidz:

Jeg vil gjerne at du svarer på følgende kontrollspørsmål. Hva er The Flood i Halo, og hva heter kapteinen til Master Chief.

Hva er beviset på at du har utforsket brettene i Amped?

Se posten ovenfor, se referansene. godt nok for deg din mistenksomme xbox fanatiker?

The Flood er masse stygge krypdyr som lager ekle lyder og som hopper opp på deg og biter/skader deg. Når du skyter dem så høres det ut som du popper popcorn. og når de kommer, kommer det MASSEVIS av dem. det mest effektive våpenet mot dem er og bruke shotgun'en (teller ikke rocket launcher'n osv).

Kapteinen til Master Chief husker jeg faktisk ikke hva het, så sånn er det. Beklager.

Beviset på at jeg har utforsket brettene i Amped? umm.. vel, jeg har snowboarda, triksa litt, og sånt.. Har forøvrig ikke spillt Amped i flere uker, så du får unnskylde meg.

bidz @ efnet

bidz.org - pgp key

[ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-11-11 03:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 00:17, skrev Qrt_:

Jc-g:

Tror du skal være forsiktig med å kalle det "hat", og jeg tror heller ikke du skal kalle det barnslig. Det har mer med en "politisk overbevisning" å gjøre, en skepsis til Microsofts ekstreme kapitalisme og sitt enorme monopol. Jeg vet ikke hva du liker og ikke liker, men jeg antar at det finnes ting du er motstander av også. Å tro at alle som misliker Microsoft gjør det fordi de er "barnslige" er kanskje litt naivt av deg å tro! Hvorfor jeg "mister min troverdighet" pga at jeg misliker MS er vanskelig å forstå, da jeg i større grad har nevt positive egenskaper ved f.eks PS2 enn negative ved MS. Eller er gjennomsnittprisen på spillene på Amazon gjennomsyret av mitt syn på MS?

Hvis du virkelig har alle konsollene så bør du jammen klare å se positive trekk ved de andre også! Ingen har nektet deg å lufte dine synspunkter, det er vel heller motsatt.

Som jeg har sagt tidligere er jeg enig i at Xbox er overlegen de andre konsollene hardware-messig, og jeg ser flere positive ting ved den. Jeg vurderte en stund å kjøpe den, og leker fortsatt med tanken på å kjøpe den for å legge inn Linux på den. Det hadde nok ikke vært et alternativ hvis det var "hat" det var snakk om her. Bruker forresten MS mus, så jeg er nok ikke helt anti.

Du, hvis du misliker kapitalisme og monopol, så er vel Sony også en av de første du burde snu ryggen til. Det er takket være MS og Nintendo at vi har konkurranse på konsollmarkedet. Så i bunn og grunn så viser du en dobbeltmoral her, og det er derfor du virker svært lite troverdig. Jeg er enig i at monopol eller duopol ikke er en ideell markedssituasjon, men her er det svært mange hensyn man må ta, og det er ikke (merk mine ord!) IKKE utelukkende negativt med monpol. Det er bare uvitende mennesker som tror verdens ende er nær hvis et selskap får monopol. Hvis du noen gang har studert sosøk, så vet du mer om dette. Det er derfor jeg synes du, og andre som misliker MS, er barnslige. De adopterer gjerne de synspunktene som kommer frem i aviser osv.

Ang mitt forhold til de andre konsollene, så kan jeg si følgende: etter 2 år, så har jeg 4 spill til PS2 (GTA 3, FFX, Tekken 4 og GT3). Når det er sagt så har jeg testet og lånt svært mange. Til Gamecube så har jeg bare ett spill, og det er StarWars. Til Xbox har jeg tilsammen 12 spill. Her er det riktig nok noen spill som også finnes til PS2, men det er gjennomgående at den beste versjonen (grafikk- og lydmessig) finnes til Xbox. Og det er ut i fra dette, at jeg mener det kan være verdifullt for andre å høre hva jeg har å si.

Lenke til kommentar

En liten konklusjon;

Jeg startet denne lenken med spml. Hva skal jeg velge ? Xbox/PS2/Gamecube ?

Og spurte Dere Gamer der ute etter diverse synspunkter, dog_saklige_og_lett_forståelige råd og tips ?

La meg poengtere saklig og lett forståelig, da jeg føler mot slutten her at noen ikke har tatt det til etterretning.

Utgangspunktet her var altså et en fyr, uten så ”stor greier” på spill og data, som spør Dere høflig om saklige råd !

Selv om kanskje f.eks. Qrt og Jc-g etterhvert (etter min mening) glir litt ut av topic, da det blir for mye fremmedord og teknisk ”tvekamp” lignende debatt, så er det allikevel interessant. Da jeg forstår /lærer mer etterhvert som jeg følger med.

Men Uansett, bidz tilfører debatten minimalt – etter mitt syn.

bidz går helt av skaffet når han beskylder b-duvaland for idioti og frekkhet, for å være fjott og ”burde hold kjeft”.

b-duvaland har vært blant Dere mange Gamer her, som har gitt meg svar på hva jeg spurte om. Kanskje litt subjektivt fra b-duvaland’s side ja vel, men stort sett saklige i likhet med mange fleste andre Gamerne her (som eks HardCubed & Treblad m.fl.).

Det er mye info å forholde seg til på disse sidene, derfor håpet jeg at ”andre helt grønne som meg” skulle ha en lenke som var litt lettere å forholde seg til. At bidz legger lista for debatten på et nivå hverken han eller noen andre er tjent med, får i og for seg være bidz problem. Men det bør være i alles interesse å føre en mest mulig saklig debatt.

Tilbake til Debatten;

Positivt - ThomasWH kommer endelig med et innlegg for Gamecube

Ble først litt usikker på hva han mener med at det er ”pisspreik” at GC er ”for barn" – da starteren av denne debatten bl.a. startet det utfra det ståsted at han altså har barn, og selvsagt ønsker en familievennlig spiller.

ThomasWH har et kjempe godt poeng ang. ”DVD spiller har jo alle fra før allikevel”

Egentlig trenger en jo ikke DVD, skal jeg være enig.

Men det er også en god grunn til at GC burde vært billigere, vet noen hvorfor den ikke er det ?

Sjekket altså priser xbox vs. GC tidligere i debatten hos Gamesmix.

Har også sjekket Elkjøp;

Gamecube koster kr 1690. Samme som xbox MED DOA3 og HALO.

Hvorfor er ikke Gamecube billiger ?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Seabird på 2002-11-11 08:16 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Seabird på 2002-11-11 09:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 08:10, skrev Seabird:

Tilbake til Debatten;

Positivt - ThomasWH kommer endelig med et innlegg for Gamecube

Ble først litt usikker på hva han mener med at det er ”pisspreik” at GC er ”for barn" – da starteren av denne debatten bl.a. startet det utfra det ståsted at han altså har barn, og selvsagt ønsker en familievennlig spiller.

ThomasWH har et kjempe godt poeng ang. ”DVD spiller har jo alle fra før allikevel”

Egentlig trenger en jo ikke DVD, skal jeg være enig.

Men det er også en god grunn til at GC burde vært billigere, vet noen hvorfor den ikke er det ?

Sjekket altså priser xbox vs. GC tidligere i debatten hos Gamesmix.

Har også sjekket Elkjøp;

Gamecube koster kr 1690. Samme som xbox MED DOA3 og HALO.

Hvorfor er ikke Gamecube billiger ?

Jeg skal prøve å gi deg svar på det du lurer på.

Nintendo har aldri hatt for vane å sette ned prisen på deres konsoller. De har også alltid hatt de høyeste prisene på spill. Hvorfor det har vært sånn, ja det er et godt spørsmål. Det er mulig at det er fordi de i utgangspunktet alltid har henvendt seg til barn, og at deres foreldre gjerne har stått for innkjøpene. I forbindelse med dette kan jeg si at de ble dømt for omfattende prissamarbeid innenfor EU området. En EU-domstol gav dem en bot på ca. 1,2 milliarder kroner nå for bare en ukes tid siden.

Xbox kom på markedet 15. mars i år og kostet da ca 4000,- Men dette ble for dyrt for de fleste, og MS halverte prisen etter bare noen uker, for å komme på nivå med de andre. Dette viser egentlig bare hvor uhyre konkurransedyktige MS er. Maskinen består jo tross alt av et svært kraftig grafikkort, harddisk på 8/10 GB, nettverkskort og en kraftig lydbrikke. Og dette bringer meg tilbake til sammenlikningen med de andre konsollene. Hvis du skal ha tilsvarende utstyr til PS2 (ekstrautstyr som ikke har kommet til Norge ennå) så må du ut med drøyt 2000,- ekstra. Hva ekstrautstyret koster til Gamecube vet jeg ikke.

Så spør du kanskje; hva skal jeg med nettverkskort og harddisk? Jo, det har seg sånn at MS lanserer Xbox Live i USA om 4 dager (EU 15. mars - ingen dato for Norge ennå). Dette er en spilltjeneste, hvor du kan spille over nettet mot andre i hele verden. Kravet er at du har bredbånd. Det er dermed første gang du kan spille over nettet med en konsoll. Edit: Sega var først ute med deres online tjeneste. Men bl.a. på grunn av kapasitetsbegrensingen med et 56K modem, så tok tjenesten aldri helt av.

Men dette er bare et av bruksområdene for nettverkskortet. Mange spill støtter også systemlink, som innebærer at du kan koble inntil 4 Xboxer sammen. Dermed kan du f.eks. spille 16 player i Halo.

Harddisken kommer til å få direkte innvirkning i mange av spillene som kommer til Xbox. F.eks. Fable. Dette er et slags rollespill hvor hovedpersonens utseende og personlighet formes etter dine handlinger. Hvis du f.eks. dreper eller skader barna i en landsby, og kommer tilbake 20 år senere, så vil de huske hva du gjorde. Barna som nå har blitt voksne vil ha arr etter dine overgrep, og deres personliget vil bære preg av de traumene du har påført dem (les bruk av harddisk). Spillet er dermed dynamisk, og handlingen formes da i stor grad etter det du gjør og har gjort.

Her er noen skjermbilder, hvis du er interessert.

http://teamxbox.com/screenshot.php?sid=393&gid=182

Etter min mening så er det Xboxen som har den mest spennende fremtiden, når du ser på de mulighetene spillutviklerene har til å lage nyskapende titler. Til de andre konsollene vil du i langt større grad se mer ordinære spill, som ikke er grensesprengende på samme måte. Men også her kommer det en del kvalitet.

Ang. barnespill, så er Gamecube en sikker vinner. Men også her er det verdt å merke seg hva som har skjedd i det siste. MS kjøpte opp hele Rare, som er et britisk spillfirma som alltid har laget eksklusive spill til Nintendo. De har stått for noen av de mest nyskapende titlene noensinne, og vil helt klart fylle opp porteføljen til Xbox med spill som er mer barnevennlig.

Som jeg har sagt før, så er jeg en enorm spillfan. Jeg eier alle konsollene, ved siden av en oppegående PC. Min klare anbefaling går i retning av Xbox. Du får uten tvil mest for pengene, samtidig som (etter min mening) de mest interessante titlene kommer til denne plattformen.

Nå får jeg sikkert huden full fra MS haterne her på siden, men husk at jeg i utgangspunktet har vært helt objektiv og nøytral. Hadde PS2 vært den beste løsnignen, så hadde jeg sagt det, og det samme gjelder Gamecube.

Stupid people should not reproduce.

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-11 14:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...