Jc-g Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Yes, jeg har sagt det sikkert 1000 ganger før, gå for en Xbox. Her får du mest for pengene. Dette er den mest fremtidsrettede konsollen av dem alle (harddisk, nettverkskort, heftigst grafikkbrikke). DVD spilleren er overlegen PS2 sin, Gamecube har ikke DVD spiller. Du får de billigste spillene til Xbox (459,- på Ram og Rom med rabattkort). Så saken er egentlig ganske klar. Alt sammen får du for 1690,- med 2 bra Sega spill inkludert. Husk at MS nettopp har kjøpt opp hele Rare, og at de sannsynligvis vil komme med noen kvalitetstitler rettet mot barn ganske snart. (Rare laget tidligere kun eksklusive titler til Nintendo) Og man trenger ikke å være fanboy for å si dette. Jeg tror heller det er bare fanboys som kan få seg til å si at de andre konsollene gir mer for pengene akkurat nå. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Qrt_ Splinter Cell på Xbox får bedre grafikk en pc-versjonen, fordi sistnevnte blir lagd for å fungere på Geforce 2 MX. Siden det sitter et GF3 kort i Xboxen, vil spillet bli optimert mot den, og den vil få bedre grafikk. Søk litt rundt (ikke her), så finner du nok ganske mye informasjon om det...:smile: Når det gjelder at PS2 har fler spill, så er jeg enig, men at den har bedre spill, så er jeg sterkt uenig. Og ja, de jeg kjenner som har hatt PS2, har kvittet seg med den og kjøpt Xbox etter at de har prøvd den. De jeg kjenner som har begge 2, spiller nesten kun Xbox, mens PS2'en støver ned... Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Selv om det er lagd for å fungere på et GF2MX betyr ikke det at PC-utgaven av spillet ikke har bedre grafikk enn det GF2MX kan tilby. I motsetning til Xbox-spill er PC spill skalerbare. Dvs, (med mindre dette blir et _elendig_ spill), at man kan få en grafikk overlegen Xbox med et GF3/GF4Ti kort på PC. En rask PC klarer langt tøffere tak enn en Xbox med tanke på både lyd og bilde. I tillegg gir selvfølgelig PC-skjermer bedre bilde enn en TV (jada, mindre også), men det er jo en annen sak.. Det er en ting at du er blind andre konsoller, men tro ikke at Xbox kan sammenlignes med en kraftig PC! Dette her er vel litt off-topic i grunn!? :smile: bidz skriver tidligere i denne tråden at han solgte sin Xbox til fordel for PS2, så det er nok mulig du ikke burde være så bombastisk. Spill billigere til Xbox, hva er det for noe tull!? Billige spill kjøper man på Amazon.co.uk, (billigst uansett konsoll), men her er gjennomsnittlig PS2 spill billigst. [ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-10 13:45 ] Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 13:21, skrev Qrt_:Tjohei... Har sett tidligere at du er litt av en Xbox fanatiker b-duvaland, men å tro at Xbox kan stille opp mot PC er vel kanskje litt drøyt!? Hør her! ta f.eks. spillet Rallisport Challange. Selv på en 2,53 Ghz Pentium 4 med Ati 9700 og 512 MB med Ram, så hakker det innimellom.... Det skjer ikke på Xbox, og kvaliteten på bildet er like bra, hvis du ser bort i fra oppløsningen. Quote: Uansett, DVD på PS2 fungerer helt ok. Langt bedre enn VCR, selv om den ikke kan stille opp mot en over middels god DVD spiller. Nei, DVD spilleren til PS2 fungerer ikke helt ok. Jeg har en selv, og den sliter med å spille av svært mange filmer, samtidig som bildet er helt ubrukelig. Jeg har faktisk jobbet i en videobutikk, og vi får ofte klager på at DVD'ene ikke fungerer. Jeg putter DVD'en inn i en billig LG spiller som vi har på jobben, og den fungerer utmerket. Så spør jeg hva slags spiller de har, og jo da, det er PS2. Jeg tør påstå at i 90% av disse tilfellene, så er PS2 innblandet. Så DVD spilleren i PS2 er UBRUKELIG!!! Quote: Når det gjelder spill så kan dere skrike dere hese om "Halo", men uansett hvordan dere snur og vender på det så finnes det langt flere gode spill til PS2. Det er vel ikke noe å diskutere en gang!? Og her er du totalt selvmotsigende i forhold til det du sier lengre ned... Quote: det er svært individuelt hvilken konsoll man liker best. Mye på grunn av tilgjengelige spill, venner og håndkontroll. Ta stilling selv, ikke hør på "fanatikere"! Tenker du i det hele tatt over det du skriver, før du taster det ned på tastaturet? Hvordan kan du først påstå at de beste spillene kun finnes på PS2 (og at det faktisk ikke går an å diskutere), når du lenger nede sier at det er svært individuelt hvilken konsoll man liker best. Molbo! Quote: Når det gjelder hvor lenge konsollene "holder" tror jeg faktisk at alle de "3 store" vil vare like lenge, da neste generasjons spillkonsoll uansett vil være overlegen de 3 nåværende. Om dette er en Xbox2 eller PS3 spiller ingen rolle. Hvis PS3 slippes først vil selvfølgelig denne gjøre "Xbox" gammel også. Skjønner ikke hvordan mange kan anbefalle en konsoll fremfor andre. Skjønner du ikke hvordan man kan anbefale en konsoll fremfor en annen? Stakkars deg... Det er ganske enkelt sånn at den ene er bedre enn den andre. Og når det gjelder neste genereasjon konsoller, så blir det jo helt patetisk å dra de inn her. For det første kommer de ikke før om 3-4 år, og for det andre så vil dagens konsoller da gå ut av produksjon, så da blir det jo ikke et reelt valg i en kjøpssituasjon. _________________ Stupid people should not reproduce. [ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-10 13:52 ] Lenke til kommentar
affern Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei du får xbox + halo og dead or alive 3 på http://www.elkjop.no !!! bare gå og se sinnsykt bra kjøp mvh affern2k Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Kjære Qrt, Ta og quote hvem du svarer på, da blir alt lettere. :smile: Tror du jeg sier at Splinter Cell til xbox får bedre grafikk for morro skyld ? Søk litt rundt som jeg sa, så finner du det ut. Ok siden du ikke gadd, så gjorde jeg det, dette er tatt fra IGN: "Visually, Splinter Cell looks impressive, although not quite as nice as the Xbox version. Because Ubi Soft is shooting for minimum requirments of a GeForce 2, some of the neat effects associated with the GeForce 3 equipped Xbox won't be in the PC version. However, the lighting is still by far the most impressive visual aspect, and there's plenty of light and shadow play going on in the PC version. There are a variety of lighting sources (spotlights, fluorescent lights, lamps, starlight) and each is handled well, offering realistic shadowing. One of the tricks you can pull is knocking hanging lights to cause them to move, changing the lighting dynamic in the room." Resten av ditt innlegg har ingen sammenheng med resten av debatten her! Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 13:42, skrev Qrt_:Selv om det er lagd for å fungere på et GF2MX betyr ikke det at PC-utgaven av spillet ikke har bedre grafikk enn det GF2MX kan tilby. I motsetning til Xbox-spill er PC spill skalerbare. Dvs, (med mindre dette blir et _elendig_ spill), at man kan få en grafikk overlegen Xbox med et GF3/GF4Ti kort på PC. Er du virkelig så dum at du tror man vil få bedre grafikk på en PC med Geforce 3/4 Ti? Da har du ikke satt deg veldig gått inn i teknologien som ligger bak Xbox, for det er jo nettopp et Geforce 3/4 kort som sitter i den. Quote: En rask PC klarer langt tøffere tak enn en Xbox med tanke på både lyd og bilde. Ta en rask titt på Rallisport Challange, og si meg hva slags PC du må ha for å kjøre dette spillet konstant på 60 FPS. Og nei, lyden på en PC, kan på ingen måte sammenliknes med lyden i Xbox spill. Det er jo for ******* nesten ingen PC spill som støtter DD 5.1. Quote: bidz skriver tidligere i denne tråden at han solgte sin Xbox til fordel for PS2, så det er nok mulig du ikke burde være så bombastisk. Unntaket som bekrefter regelen! Quote: Spill billigere til Xbox, hva er det for noe tull!? Billige spill kjøper man på Amazon.co.uk, (billigst uansett konsoll), men her er gjennomsnittlig PS2 spill billigst. Etter det jeg ser, så koster nye PS2 spill £38 og £35, og det er nøyaktig den samme prisen som for nye Xbox spill. Og her i Norge så er Ram og Rom billigst på Xbox spill. De koster 459,- og det er billigere enn alle PS2 spill i Norge også. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jc-g: Grenser til patetisk det der! Jeg mener det er flest gode spill til PS2, men jeg mener ikke at hvor mange gode spill som finnes _nå_ er eneste ting å ta i betraktning når man velger konsoll. Vanskelig å forstå? Neppe! Hørt om forskjellige versjoner av PS2 med forskjellige DVD egenskaper? Rallisport Challange, ja. Hvis det hakker på den maskinen så er det noe seriøst feil. Når du sier at kvaliteten/bildet er like bra, kun med unntak av oppløsningen så bør du kanskje tenke på at oppløsning er alt annet enn irrelevant! Sett oppløsningen ned på Xbox nivå og PC'n (som lider av full C: eller noe annet rart) kjører det _langt_ lettere! Neste generasjons konsoll er relevant fordi han var på utkikk etter noe "framtidsrettet". Jeg tror alle nåværende konsoller overlever til neste generasjon. Hvilken som er mest "framtidsrettet" bestemmer kundene. Den konsollen som selger best kommer til å få flest nye spill. Ganske enkelt. Hjelper ikke stort om Xbox har bedre grafikk hvis den forsvinner om 1 år fordi for få kjøper den (satt på spissen så klart). Hvis PS3 kommer et år før Xbox2 går nok ikke Xbox av produksjon før Xbox2 kommer likevel, nei. Unnskyld formuleringen, greit å "anbefalle", skjønner ikke hvorfor folk kan være så bombastiske! Bedre? Du kan si at den ene er bedre enn den andre, men din mening er heldigvis ikke noe allment akseptert mål på hva man bør satse på. Jeg tror faktisk ikke at alle som anbefaller GC/PS2 gjør det fordi de ikke vet hva de snakker om. Jeg forventer ikke av deg at du skal klare å se fordeler med GC/PS2, men du burde i allefall akseptere at andre klarer det! Xbox har ikke et skikkelig GF4 kort! Har du sett et "GF3/4" kort til PC? Tror ikke det! Tror ikke du skal påstå at Xbox kan hamle opp med GFTi4600, nei! Trodde kanskje du kunne litt om hardware og ikke bare om Xbox. CPU og RAM har faktisk også "litt" innvirkning skjønner du! Mange PC spill støtter surround i forskjellige formater, feks DD5.1. Angående prisene så tok jeg et ca. gjennomsnitt for en mengde PS2 / Xbox spill. Vet du får like dyre PS2 spill som Xbox spill, men jeg vil kanskje påstå at gjennomsnittet er viktigst. Selger du Xbox eller? b-duvaland: (orka ikke quote skikkelig her) :wink: Takk for at du holder diskusjonen på et litt mer skikkelig nivå, tross alt. Du har sikkert rett angående Splinter Cell, men da må jeg si at dette er et "dårlig PC-spill" og sier ingenting om PC i forhold til Xbox, men det er heller ikke det denne diskusjonen skulle dreie seg om.. :smile: Jeg er litt lei av alle "fanatiker-diskusjonene" kring Xbox og PS2. Prøver å påpeke at det ikke bør være noen selvfølge hva man skal velge. Dessverre begynner denne diskusjonen å utarte seg i samme retning som vanlig. Jeg er ingen "Xbox motstander", tror jeg er ganske objektiv. Har vurdert Xbox, men mest for å legge inn Linux på.. [ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-10 14:21 ] Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hehe, og noen har beskyldt meg for å gå litt off-topic :razz: Fyren lurte jo egentlig på hva han skulle velge av GC/Xbox, og ikke hva som klarer å kjøre spill x best av en P4 cpu som koster 4 ganger så mye som Xbox, eller selve konsollen :smile: /me som overhodet ikke prøver å dra debatter ut av topic Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Mellom GC/Xbox/PS2 for å være nøyaktig.. :smile: Prøvde bare å komme med litt motargumenter for å vise at det finnes flere enn en side av den diskusjonen, hadde ikke regna med så enorme reaksjoner! :smile: [ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-10 15:15 ] Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 b-duvaland; Jeg har et til spml. :???: Det er ikke det at jeg har tenkt å gjøre det, ”chippe” xbox’n altså, men hva betyr egentlig å "flasher" biosen – samt å spille divx ? Det er kanskje et rart spml. Men jeg veit rett og slett ikke hva de orda betyr jeg . affern; - takk for tips ang. pris god pris på xbox hos elkjøp xbox m/ doa3 og Halo til 1690 kr er vel bra ? ( Hvis noen andre ikke har noe bedre) Hva handler egentlig de spilla om. Ser de nevnes hele tiden, er det de best (reint teknisk.) Mtp grafikk eller ? Ellers... Ser det er mye følelser mellom ps2 og xbox. Hvorfor er det ingen som brenner like sterkt for GC ? Er GC bare dritt eller ? I såfall burde de GC selgerne redusere prisen kraftig, hvis de vil henge med. For nesten alle på denne siden sverger til xbox eller ps2, etter hva jeg kan se. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 14:19, skrev Qrt_:Xbox har ikke et skikkelig GF4 kort! Har du sett et "GF3/4" kort til PC? Tror ikke det! Tror ikke du skal påstå at Xbox kan hamle opp med GFTi4600, nei! Trodde kanskje du kunne litt om hardware og ikke bare om Xbox. CPU og RAM har faktisk også "litt" innvirkning skjønner du! Du må huske på at Xbox kjører med mye lavere oppløsning. 640x480 vil ikke være veldig aksetabel på en PC skjerm. Det betyr også at Xbox'en ikke bruker så mye videominne. Når det gjelder CPU så avhenger alt av hvordan spillet er kodet til å utnytte hardwaren, imotsetning til den åpne PC arkitekturen. Et 3D spill som er kodet ekslusivt for T&L/shaders i hardware vil bruke svært lite CPU. Det å sammenligne PC mot Xbox er som å sammenligne appelsiner mot pærer. Quote: Mange PC spill støtter surround i forskjellige formater, feks DD5.1. Det er veldig få PC spill som støtter DD5.1 Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 15:47, skrev Seabird:b-duvaland;Jeg har et til spml. :???:Det er ikke det at jeg har tenkt å gjøre det, ”chippe” xbox’n altså, men hva betyr egentlig å "flasher" biosen – samt å spille divx ?Det er kanskje et rart spml. Men jeg veit rett og slett ikke hva de orda betyr jeg . Å "chippe/flashe" er å modifisere hardware'n som står i slik at man kan gjøre ting man ellers ikke kunne med den, som å spille piratkopierte spill f.eks. Divx er et videoformat, og det mest utbredte på internett pr dags dato. Quote: affern; - takk for tips ang. pris god pris på xbox hos elkjøp xbox m/ doa3 og Halo til 1690 kr er vel bra ?( Hvis noen andre ikke har noe bedre)Hva handler egentlig de spilla om. Ser de nevnes hele tiden, er det de best (reint teknisk.) Mtp grafikk eller ? Dead or Alive 3 = Kampspill med meget bra grafikk, Halo er et FPS (First Person Shooter) skytespill. Et særdeles bra spill, og ganske avansert. Quote: Ellers...Ser det er mye følelser mellom ps2 og xbox. Hvorfor er det ingen som brenner like sterkt for GC ?Er GC bare dritt eller ?I såfall burde de GC selgerne redusere prisen kraftig, hvis de vil henge med. For nesten alle på denne siden sverger til xbox eller ps2, etter hva jeg kan se. Gamecube er nok tiltenkt de litt yngre, og det er nok derfor det er slik her. Xbox og PS2 henvender seg til samme aldersgruppe. Fant en artikkel på dinside om akkurat dette, selv om den er litt gammel dekker den endel... http://www.dinside.no/php/art.php?id=30540 Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 MistaPi: Hvis du leser alt jeg har skrevet så ser du at jeg også sier at du ikke kan sammenligne 640x480 på Xbox med høyere oppløsning på PC. Hvordan slike oppløsninger ser ut på monitor/TV kommer selvfølgelig ann på størrelsen av skjermen. Det finnes skjermkort med OK TV-ut også. Jeg mener at Xbox i 640x480 ikke kan konkurrere direkte med grafikken til en PC i f.eks 1200x1024 (vet det ikke _bare_ er oppløsning som har noe å si), men Xbox har selvfølgelig en fordel på en TV. Setter herved punktum for mitt PC snakk i denne tråden! :razz: Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 14:19, skrev Qrt_:Jc-g:Grenser til patetisk det der! Jeg mener det er flest gode spill til PS2, men jeg mener ikke at hvor mange gode spill som finnes _nå_ er eneste ting å ta i betraktning når man velger konsoll. Vanskelig å forstå? Neppe! Selvfølgelig er det flere ting som er avgjørende når man kun skal kjøpe seg en konsoll. Det har jo hele tiden vært mitt poeng. Dagens spill, morgendagens spill, kvalitet på grafikk, lyd, etc. etc. Quote: Hørt om forskjellige versjoner av PS2 med forskjellige DVD egenskaper? Ja, selvsagt har jeg hørt om det. Men det ikke til å stikke under en stol at den DVD spilleren er helt forferdelig. Og mye av årsaken til det ligger i at det er en software basert DVD-spiller. Quote: Rallisport Challange, ja. Hvis det hakker på den maskinen så er det noe seriøst feil. Når du sier at kvaliteten/bildet er like bra, kun med unntak av oppløsningen så bør du kanskje tenke på at oppløsning er alt annet enn irrelevant! Sett oppløsningen ned på Xbox nivå og PC'n (som lider av full C: eller noe annet rart) kjører det _langt_ lettere! Har du noen gang sammeliknet bildet når du setter ned oppløsningen til 640X480 på en PC monitor, og bildet du får fra f.eks. Xbox? Det er mildest talt enorm forskjell, og går i favør TV. Jeg tviler på at du hadde klart å holde ut den oppløsningen på en PC-skjerm særlig lenge. Og skal jeg forklare deg litt hvorfor man ikke tenker over oppløsningen på TV'skjermen? Det er fordi man ikke sitter 30 cm unna. Quote: Neste generasjons konsoll er relevant fordi han var på utkikk etter noe "framtidsrettet". Hva er det du egentlig prøver å si her? Det er ikke relevant å høre om konsoller som kommer om 4 år, når man har tenkt å kjøpe konsoll til uken. Når man snakker om fremtidsrettet konsoller, så tenker man på hvilke muligheter som ligger i den fremover i tid, f.eks. nettspilling, bruk av harddisk i kommende spill etc. Quote: Hvis PS3 kommer et år før Xbox2 går nok ikke Xbox av produksjon før Xbox2 kommer likevel, nei. Nei det er klart det, men har vel heller ingen interesse av å sammenlikne konsoller på tvers av ulike generasjoner. Det blir som å sammenlikne Sega Mega Drive med Xbox. Veldig interessant sammenlikning du. Man sammenlikner alltid de konsollene som er fra samme generasjon, noe annet er ganske uinteressant. Quote: Jeg tror faktisk ikke at alle som anbefaller GC/PS2 gjør det fordi de ikke vet hva de snakker om. Jeg forventer ikke av deg at du skal klare å se fordeler med GC/PS2, men du burde i allefall akseptere at andre klarer det! Jeg skal fortelle deg en ting, som du kanskje ikke var klar over. Jeg er eier av samtlige konsoller, og kjøpte dem alle for det første for å kunne spille samtlige spill. Men også fordi jeg liker å ha et godt grunnlag til diskusjoner som f.eks denne. Jeg liker Xbox helt klart best, selvom jeg nå gleder meg over Vice City til PS2. Quote: Xbox har ikke et skikkelig GF4 kort! Har du sett et "GF3/4" kort til PC? Tror ikke det! Tror ikke du skal påstå at Xbox kan hamle opp med GFTi4600, nei! Trodde kanskje du kunne litt om hardware og ikke bare om Xbox. CPU og RAM har faktisk også "litt" innvirkning skjønner du! Og jeg skal fortelle deg en ting til, som du kanskje heller ikke var klar over. Jeg eier en selvbygd PC med AMD XP 2000+ prosessor, Asus Ti 4600, MSi K7T 266 Pro RU, og 512 MB DDR ram. Og la meg si det kort og greit. Grafisk sett så er de beste spillene til Xbox. Frameraten er generelt høyere, teksturene er skarpere, og ting går generelt mer flytende på Xbox. PC'en brukes bare til spill, da jeg har 3 andre PC'er til mer ordinære ting. Quote: Mange PC spill støtter surround i forskjellige formater, feks DD5.1. Jeg vil gjerne ha et eksempel på det, fordi jeg har ennå ikke sett et spill som støtter ekte Dolby Digital 5.1 Quote: Angående prisene så tok jeg et ca. gjennomsnitt for en mengde PS2 / Xbox spill. Vet du får like dyre PS2 spill som Xbox spill, men jeg vil kanskje påstå at gjennomsnittet er viktigst. Og jeg vil gjerne ha det gjennomsnittet du kom til, og hvilke spill som er med i dette gjennomsnittet. Quote: Selger du Xbox eller? Hvis jeg valgte å selge min Xbox nå, ja da skulle du fått kalle meg hva enn du ville. Som en enorm spillfantast, så er det dummeste jeg kunne finne på. _________________ Stupid people should not reproduce. [ Denne Melding var redigert av: jc-g på 2002-11-10 16:30 ] Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jc-g: Jeg gidder ikke bruke tid på å kommentere alt du sier hver gang (slik som du gjør), men det hadde ikke vært vanskelig! Er du bare ute etter å bråke; gå et annet sted! Ikke spes imponerende å sette sammen PC'n selv. Vi får se når Doom3 kommer da vetu. Angående DD5.1; Unreal Tournament 2003! Snittet av topp 5 for PS2/Xbox på Amazon er: £36,2/£37,3 Med andre ord er det tull å hevde at Xbox spill er billigere enn PS2 spill! Dette kunne du tatt deg tid til å finne ut selv istedet for å kverulere som en drittunge. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Seabird: Dead or Alive 3 er det beste fighting-spillet til dags dato. Nydelig grafikk, imponerende fighting system og fine damer :wink: Halo. Verdens beste FPS. Det er legendarisk. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 17:16, skrev Qrt_:Jc-g:Jeg gidder ikke bruke tid på å kommentere alt du sier hver gang (slik som du gjør), men det hadde ikke vært vanskelig! Er du bare ute etter å bråke; gå et annet sted! :lol: :lol: Og hvorfor er du her da? Det er jo bare en falitterklæring fra din side. Quote: Ikke spes imponerende å sette sammen PC'n selv. :lol: :lol: Og når sa jeg at det var imponerende å bygge PC selv? Jeg kom med specs, for at du skulle se at jeg også har en PC som jeg kan sammenlikne med. Quote: Vi får se når Doom3 kommer da vetu. Ja Doom 3 blir fett det, selvom jeg tror halve verden må skifte ut sin maskinpark for å kunne kjøre det. Og Carmack har sagt at Doom 3 kommer til å kjøre like bra som på Xbox som på en highend PC. Quote: Angående DD5.1; Unreal Tournament 2003! Det var ett spill! Ett spill, av hvor mange? Jeg vil gjerne ha eksempler på flere, fordi jeg har lett etter det lenge selv. Quote: Snittet av topp 5 for PS2/Xbox på Amazon er: £36,2/£37,3 Med andre ord er det tull å hevde at Xbox spill er billigere enn PS2 spill! Dette kunne du tatt deg tid til å finne ut selv istedet for å kverulere som en drittunge. :lol: :lol: :lol: Virker som du tar det ille opp, at jeg torpedere innleggene dine. For det første: prisforskjellen her er på nøyaktig NOK 12,37,- :lol: :lol: :lol: Og for det andre: snittprisen på PS2-spill er da, i følge deg NOK 406,99,- og det er uten frakt, som normalt ligger på mellom 50,- til 100,-. Og da bare til din irritasjon og vrede: Sett at man kjøper en Xbox konsoll til 1690,- med to spill, så får man konsollen til 852,- Da må du kjøpe 92,8 PS2 spill fra Amazon (uten frakt) for at det skal lønne seg rent økonomisk å ha PS2. Og til slutt. Ram og Rom har Xbox spill til 459,- og da slipper du ventetid og fraktkostnader. Ok, nå dro jeg den kanskje litt langt, men etter alle disse innleggene, så skjønner du kanskje poenget mitt. Det er ingen logiske argumenter for ikke å velge Xbox i dag. Den eneste grunnen jeg kommer på er at man da totalt misliker samtlige spill som har kommet ut, og som er i produksjon, noe som etter min mening ikke er en spillfantast verdig. Det er bare usle fanboys som hater MS og alt de står for som kan ha slike meninger. Lenke til kommentar
HardCubed Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Man må se det litt ann, hvilken konsoll som passer best med tanke på dine ønsker. Xbox har riktig nok innebyggd bredbånds modem, men det betyr ingenting hvis du ikke har bredbånd. Med PS2 derimot er det valgfritt, bredbånds modem eller analogt modem. Dere kan snakke om framtids rettet alt dere vill, men det er bare spekulasjon. De som sier at PS2 har nådd sitt max i grafikk, går på tynn is. Som med alle andre konsoller tidligere har grafikken forbedret seg etter hvert som utvikklerne lærte konsollen å kjenne. PS2 kan vere den konsollen med mest ubrukt potensial, siden den skal vere et ******* å programere for. Så grafikken vill forbedre seg på PS2, som med alle andre konsoller. Og grafikk er alt for overvurdert. Alt for mange utvikklere bruker for mye penger på grafikk og allt for lite til finjustering av gameplay. Dessuten hva nytte gjør bra grafikk viss, spillene stort sett er grafiske oppdateringer av spill du har spillt tusen ganger før (host DoA3)? Uansett vi kan krangle om hvilken konsoll er best, til vi ender opp på gamlehjemmet. Men til syvende og sist, så er alt subjektivt. Det kommer bra spill til alle konsollene, og det er bare å velge den du liker best. Når du spør på et forum så får du meninger dyttet på deg. Make up your own mind. Du kommer sikkert til å bli fornøgd uannsett hvilken consoll du velger. Personlig så vurder jeg å skaffe alle tre konsollene, selv om jeg kvir meg for å støtte Microsoft. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Okey...her er noen pluss ( + ) og minus ( - ) med de forskjellige konsollene: Gamecube - Pluss: Gode kontroller , liten og fin design på selve boksen , spilleutviklerene er (for min del) erfarene med å lage spill til konsoller. Minus: Mangler harddisk , ikke DVD spiller. Xbox - Pluss: God grafikk på spill , DVD spiller. Minus: Stor/klumpete håndkontroll , stor boks , ikke så veldig "spille-erfarende". Playstation 2 - Pluss: God kontroll , bra design på selve boksen , DVD spiller , stort og bredt utvalg med spill. Minus: Ganske dyr (i forhold il Xbox og GC) , ikke fult så bra grafikk som på de to andre.(men det skylder at den er et par år eldre.) Alle konsollene har sine styrker og svakheter. Skal man velge konsoll får du bare velge etter deg som passer best til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå