Seabird Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hallo til alle Dere gamere der ute ! Har et par spørsmål til Dere. Jeg er helt nerd når det gjelder data og spill og sånt.... Tenker å kjøpe meg en spillemaskin, og har lest litt på sidene her (mye bra info). Forstår det sånn at Xbox er et bedre kjøp en PS2. Hva med Gamecube vs. Xbox ? For en uproff bruker som meg, vil naturligvis de mest tekniske finuligheter og detaljer kanskje ikke være så viktig, tror jeg. DVD-spiller er greit da – har Gamecube det? Har DVD spiller fra før, men har også to TVer. Tenkte å bruke maskin til gaml.tven Likevel, så kona ikke klikker når ”Hotel Cæsar ” sendes. hehe Pris er viktig, og at spillemaskinen har litt fremtid m.t.p spill osv - da jeg ikke gider å kjøpe nytt ved første nyutvikling og hyp som markede måtte hoste opp ved neste korsvei. Har noen av maskinene muligheten til oppgradering, slik som f.eks en PC ? Har en sønn på 2 ½ år. Fra hvor unge kan en få spill til, som kan være lærerik og underholdende også for barn ? Som sakt så jeg er ingen spillefantom, og er sikkert en ”lett imponerende” sjæl uansett hva gjelder spillenes grafikk osv. Har igrunn aldrig spilt noe særlig, så jeg har liksom ikke noe å forholde meg til. Jeg er ikke en gamling (er i 20 åra), men har bare ikke hatt tid og prioritert dataspilling og sånt. Men nå har jeg alså bestemt meg for å kjøpe den enne eller den andre, har DU noen saklige og lett forståelige råd og tips ? Hilsen ”snart” gamer også ! PS. Ja, en ting til. Vet noen hvor en kan finne tester, de beste prisene på de 3 forskjellige maskinene o.l. ? Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Xbox hørtes ut som et logisk valg for deg, men så leste jeg at du hadde en unge på 2 1/2 år. Gamecube er mer for barn enn Xbox, men Xbox har jo mange barnespill den også. Jeg ville valgt Xbox. Gamecube har ikke DVD spiller. Jeg gidder ikke å gi et mer utfyllende svar enn dette, da jeg sikkert har svart på dette spørsmålet ca 100 ganger før :smile: Ta en titt i konsoll-seksjonen eller bare bruk søkefunksjonen...:smile: Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 jeg ville uten tvil valgt Xbox,da denne for Oyeblikket er gunstig i pris og(etter min mening),gir en helt rA spille opplevelse pA enkelte spill.gA for Xbox du.men husk, for A se pA DVD mA du kjOpe en DVD-kit(koster 291,-kr pA komplett).lykke til. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 jepp. Du fAr nok mest for penga hvis du kjOper en box, ja. Det kommer en del "barnespill" til xbox, men om dem er laererike vet jeg ikke... :smile: Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Okay, Takk for tipset b-duvaland og starfish. Er ny brukre av denne siden - mye info. å forhode seg til her. Har søkt på b-duvaland og det var mye som kom gitt. Skal lete videre i mellomtiden mens jeg venter på flere svar her. Ellers... Søkte litt på en link noen hadde anbefalt, og fant noen priser. Vet ikke om de er så bra, men hvis noen er interessert. Xbox + Amped + Black Hawk Down + DVD Remote Xbox Maskin Gamesmix pris: 2395:- Xbox + Colin McRae Rally 3 Xbox Maskin Gamesmix pris: 2595:- Xbox+Jetset Radio Future+Sega GT 2002 Xbox Maskin Gamesmix pris: 2095:- ________________________________________ Gamecube + Luigi´s Mansion + Pikmin + Starterkit GameCube Maskin Gamesmix pris: 2995:- Gamecube + Luigis Mansion + Starterkit GameCube Maskin Gamesmix pris: 2795:- Gamecube GameCube Maskin Gamesmix pris: 2095:- Er det noen av disse tilbudene som er spesielt bra eller ? Skal sjekke Elkjøp og spaceworld som jeg ser flere her sier er billig . Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg mente selvsagt også takk til hatomte. Så no etter på at du ikke var nevnt også, det var bare en liten glipp Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 den er grei.lykke til med kjOpet. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 hva med xbox + sega pack (jsrf & segaGT) til 1690? eller xbox + halo og doa3 til 1495? ganske gode tilbud det oxo... :smile: hva enn du bestemmer deg for, good luck! Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Hvor kan jeg få xbox + halo og doa3 til 1495? Det må no være et bra tilbud, tror jeg. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Mulig jeg surrer, men jeg tror det var et Elkjop tilbud... Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 stemmer at det var et Elkjop tilbud,MEN det var 1690kr ikke 1495kr,men det er jo et knalltilbud uansett... [ Denne Melding var redigert av: hatomte på 2002-11-10 10:00 ] Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Elkjøp har Xbox inkl Dead Or Alive 3 for 1690,- Spaceworld hadde et lignende tilbud til samme pris inkl 2 spill, men jeg tror ikke det gjelder lenger. 1690,- inkl DOA3 (Slåsspill) er iallefall billig. Bare pass på at du kjøper deg Rallisport Challenge hvis du kjøper Xbox. Utrolig bra bilspill, vanvittig bra grafikk og artig for alle i alle aldre, også i multiplayer :razz: På Elkjøp koster det ikke mer enn 399,- Lenke til kommentar
starfish Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 ja, jeg har insett at jeg tok feil. Hva kan jeg si? Jeg beklager, jeg beklager... Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 du er ydmyk det er bra... Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Xbox-mafiaen slår til igjen ser jeg! :razz: Neida, Xbox er vel et greit valg. Men jeg vil ikke påstå at du gjør noe feil ved å satse på noen av de andre konsollene. Har du mange kammerater med PS2 er dette kanskje et bedre valg osv.. Kommer jo litt ann på hvilke spill du er interessert i å skaffe deg samt hvor godt du liker håndkontrollene også. [ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-10 10:37 ] Lenke til kommentar
Seabird Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Mye bra info her. Nesten for mye ....til å holde styr på i allefall... :???: Tror jeg går for Xbox – Skal sjekke priser til Elkjøp og Spaceworld i morra Skal også sjekke opp det ”Rallisport Challenge” spillet – som b-duvaland anbefl. – det høres veldig bra ut. Forstår det slik at xbox’ene kan oppgraderes, er det vanskelig? Ser også på sidene her at det snakkes om forskjelige versjoner av Xbox. Hvordan kan jeg i såfall vite at jeg får siste versjon hvis jeg kjøper xbox? Og hva har det egentlig å si ? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 les denne tråden: http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=64934&forum=77&replies=31 ellers vil jeg si at du bør velge maskin utifra SPILLENE du har lyst på og liker best. PS2 har definivt det BESTE spill utvalget av alle de maskinene, samt også de beste spillene synes jeg. Liker du bil/action spill er PS2 for deg; Gran Turismo 3, Gran Turismo 4 (kommer snart, og er eksklusiv til PS2), Metal Gear Solid 2, Tekken 4 (eksklusiv til PS2), Grand Theft Auto: Vice City (eksklusiv til PS2, samt PC senere), Need for Speed Hot Pursuit 2 (definitivt best på PS2 uten tvil), WRC 2 Extreme, Onimusha (1 og 2, kongespill og eksklusiv til PS2), Devil May Cry, +++ Jeg hadde Xbox tidligere, men solgte den og kjøpte PS2 istedenfor pga. av spillene.. greit at grafikken er litt bedre på Xbox (spørs på spillene, dog, noen ser bedre ut på PS2), men spillene på PS2 er av mye mer interesse nettopp for _meg_. samt at alle vennene har PS2 = mye mer interesse for og sitte en gjeng forran TV'en og spille. liker kontrollene på PS2 bedre, og utseendet på PS2 er definitivt mye stiligere enn på den store xbox'en med den giftgrønne fargen :smile: Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Forstår det slik at xbox’ene kan oppgraderes, er det vanskelig? Det går ikke :wink: Xbox 2 blir neste utgave, akkurat som Playstation 3, men dette er om mange år. Men, det du kanskje tenkte på er at det er noen som "chipper" den, og "flasher" biosen og setter i større harddisk sånn at man kan bruke den til å spille divx osv. Det er ikke noe man bør belage seg ut på selv, om man ikke har god peiling på lodding av elektronikk. Quote: Ser også på sidene her at det snakkes om forskjelige versjoner av Xbox. Hvordan kan jeg i såfall vite at jeg får siste versjon hvis jeg kjøper xbox?Og hva har det egentlig å si ? Det finnes ikke forskjellige versjoner utifra "forbrukernes syn", det er kun de som driver med chipping/piratkopiering som trenger å bekymre seg over dette. Kjøper du Xbox og kun bruker den til det den er ment for, er det ingen forskjell. :smile: Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Joda Bidz, men PS2 er ikke akkurat fremtidsrettet. Toppgrafikken er nådd, og et av de beste, nemlig GTA3, hakker jo i enkelte perioder. Dessuten er PS2 altfor dyr til å konkurere med Xbox og GC etter min mening. Sitter her med tilbudsavisa til Elkjøp, og PS2 koster 1890,- , minnekort til 399,- og DVD fjernkontroll til 349,- Det blir 2638,- uten spill, og DVD spilleren på PS2 er av steinalder-kvalitet i forhold til Xbox. Xbox'en koster 1690,- Dvd-fjernkontroll 249,- og siden den har HD, trenger man ikke minnekort. Det blir 1939,- inkl 1 bra spill (Det beste fighting-spillet imo)... Dessuten er ikke GTA Vice City noe jeg ville tenkt på å tilby en 2 1/2 åring. GT3 ville jeg ikke anbefalt til noen utenom bil-nerder (slik som meg, hehe :razz:). Og Xbox er den beste bil-konsollen etter min mening, Rallisport, Sega GT, PGR og CMR3 er vanskelig å slå. Ingenting i veien med bilspillene til PS2 heller, men det å kjøpe NY ps2 idag er etter min mening ikke så _veldig_ lurt...Det er uansett mange brukte ps2'er til salgs. Og nye Metal Gear Solid 2: Substance kom til Xbox for 5 dager siden, ta en titt her: http://www.tothegame.com/game.asp?ID=674 Det blir uansett som barnemat å regne med når Splinter Cell kommer om noen dager (Dette er eksklusivt Xbox på konsollmarkedet). Det kommer også til PC, men Xbox versjonen vil få best grafikk :smile: [ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-11-10 12:39 ] Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Det blir uansett som barnemat å regne med når Splinter Cell kommer om noen dager (Dette er eksklusivt Xbox på konsollmarkedet). Det kommer også til PC, men Xbox versjonen vil få best grafikk :smile: Tjohei... Har sett tidligere at du er litt av en Xbox fanatiker b-duvaland, men å tro at Xbox kan stille opp mot PC er vel kanskje litt drøyt!? Uansett, DVD på PS2 fungerer helt ok. Langt bedre enn VCR, selv om den ikke kan stille opp mot en over middels god DVD spiller. Når det gjelder spill så kan dere skrike dere hese om "Halo", men uansett hvordan dere snur og vender på det så finnes det langt flere gode spill til PS2. Det er vel ikke noe å diskutere en gang!? Når det gjelder hvor lenge konsollene "holder" tror jeg faktisk at alle de "3 store" vil vare like lenge, da neste generasjons spillkonsoll uansett vil være overlegen de 3 nåværende. Om dette er en Xbox2 eller PS3 spiller ingen rolle. Hvis PS3 slippes først vil selvfølgelig denne gjøre "Xbox" gammel også. Skjønner ikke hvordan mange kan anbefalle en konsoll fremfor andre. Det er gode konsoller alle 3. Tror du, duvaland, at alle som har PS2 ville bytta den ut mot Xbox hvis de fikk tilbudet? Det tror ikke jeg! Ganske enkelt fordi det er svært individuelt hvilken konsoll man liker best. Mye på grunn av tilgjengelige spill, venner og håndkontroll. Ta stilling selv, ikke hør på "fanatikere"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå