elektroboy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hvor gode karakterer må man ha for å bli bil mekaniker å hvor gode på elektriker? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Vel... Når det kommer til en yrket rettet utdannelse holder alt fra ca. 4.2-4.3 og opp. Så sant du har LITE ELLER NULL FRAVÆR. Husk å ha arbeidsuke uansett, hvis skolen ikke har det. Så foreslå. De 3-4 i klassen min på 12 som fikk læreplass, fikk i arbeidsuken. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 man må sikkert ha over 4 i snitt for å komme inn på elektro, men på mekken trur jeg ikke du trenger så gode karakterer. Vi skal ha arbeidsuke de to neste ukene, så da er det bare å møte opp og stå på da Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 man må sikkert ha over 4 i snitt for å komme inn på elektro 7202160[/snapback] Nei, som regel trenger man ikke så høyt. Har flere venner som kom inn med under 3,5. For å komme inn på TIP, VG1, trenger man ikke så høye karakterer, men for å komme inn på VG2 Kjøretøy, da er det lurt med over 4 i snitt. Husk også at fraværet teller mye mer når man søker lærlingplass etter to år på skolen. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Teller fraværet i 10 klasse? ungdoms skolen asså. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det har nok ikke så mye å si, iallfall hvis du skulle ha lite fravær på vgs. Uansett er det lurt å ikke ha så mye fravær helt fra starten av. God orden og oppførsel bør også være på plass, da får man læreplass før alle med LG/NG i orden/oppførsel. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Jepp, der har jeg godt på alt, lite fravær har jeg åsså Men ligger på rundt 3 i snitt. Håper for alldel jeg kommer inn når jeg søker på elektro! Da skal det bli månelyst i huset vis jeg kommer inn,hehe! Lenke til kommentar
Charlotte_Susanne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Trenger ikke så gode karakterer får å bli bil mekaniker. Når man skal ut i læra er det første de ser på fraværet og orden og oppførsel. Men er jo græit å ha litt gode karakterer alikevel Fraværet i 10 teller ikke noe, det blir ikke en gang sendt til vidregående skolene. Bare lærerne som sier det får å få deg til å gå på skolen hver dag! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Trenger ikke så gode karakterer får å bli bil mekaniker. 7270820[/snapback] På skolen jeg gikk på i fjor, måtte man ha 4 i snitt for å komme inn på kjøretøy, og det er det det har vært de siste årene. Jeg har en kompis som kom inn på kjøretøy på andrevalget når det gjaldt skole, og han hadde bare 3,3 i snitt, så det varierer veldig fra skole til skole. Lenke til kommentar
Charlotte_Susanne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ja er sant at det er vanskeligere å komme inn på kjøretøy enn på grunnkurs. Så er lurt å ha gode karakterer da ja. Men ut i læra er det ikke karakterene de ser på, da ser de på fravær og orden/oppførsel. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Men ut i læra er det ikke karakterene de ser på 7270927[/snapback] Vil påstå karakterene har en del å si, men det er klart at fravær og orden/oppførsel har mest ja. Tror ikke det er noen som vil ha noen med bare 2ere Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Kva karakterar du må ha for å kome inn på GK, VK1, VK2 osv... vil variere frå skule til skule og frå år til år. Søk og sjå kva du kjem inn på, du har veldig mykje igjen for å gjere ein god jobb på skulen og ikkje ha fråvær. Du kan sjølvsagt få ein jobb på den lokale bilverkstaden med eit lågt snitt og ein del fråvær (ikkje at det er noko i veien med det), men dersom du har andre ambisjonar og kanskje eit ønske om å søke på forskjellige jobbar/lærlingeplassar så stiller du mykje sterkare med gode parpirer. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 man må sikkert ha over 4 i snitt for å komme inn på elektro, men på mekken trur jeg ikke du trenger så gode karakterer. Kompis av meg med ca 3.0 i snitt og moderat fravær kom inn på Elektro første opptak Annen kompis kom inn på mekk med 2.3 i snitt å en del fravær, første opptak Kom selv inn på Teknisk Byggfag med 2.7 i snitt å masse fravær, første opptak Dette er jo da "VK1 Grunnkurs" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gjer så godt du kan så vil sjansane alltid være større, hugs at poenget er ikkje kva karakter du får (satt litt på spissen), men at du faktisk lærer noko, ein med 5 i snitt har vanlegvis lært mykje meir enn ein med 3 i snitt, noko som vil være til stor hjelp i arbeidslivet. Sett deg høge mål og jobb hardt for å nå målet så vil du være godt på vei. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Dette er jo da "VK1 Grunnkurs" 7271749[/snapback] Nei, VK1 (etter den gamle reformen, som de som er født før 89 fortsatt følger) er andre året. De som er født i 90, går på VG1, og neste år på VG2. De som går andre året nå, går VK1. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nei, VK1 (etter den gamle reformen, som de som er født før 89 fortsatt følger) er andre året. De som er født i 90, går på VG1, og neste år på VG2. De som går andre året nå, går VK1. Jeg er født i 89 og går nå mitt andre år på VGS. På klasselister osv står det VK2... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg er født i 89 og går nå mitt andre år på VGS.På klasselister osv står det VK2... 7271947[/snapback] 89 går VK1, (heller ikke VG2, da den nye reformen ikke gjelder for oss). Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 89 går VK1, (heller ikke VG2, da den nye reformen ikke gjelder for oss). Klassen vår heter faktisk VK2 TTA Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Om du er født i 89 går du VK1 nå, med mindre du starta på skolen et år for tidlig. I den gamle reformen gikk/går man vgs i denne rekkefølgen: GK->VK1->VK2 I den nye er det denne rekkefølgen: VG1->VG2->VG3 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Klassen vår heter faktisk VK2 TTA Er 89. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå