el-thorre Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg vil gjerne bytte oppsett hvis det er mulig å bruke noen av komponenetene som jeg har fra før i et C2D oppsett. Følgende har jeg og har lyst å bruke videre: DDR(ikke DDR2) 1024MB Kingston minne Gainward 6600GT AGP skjermkort P-ATA og S-ATA disker. Det jeg altså trenger er et hovedkort som støtter DDR pc3200 og AGP, og som samtidig kan støtte C2D CPU. Har brukt Asrock HK før, kanskje noen vet om det finnes noe? Jeg vil da hvis noen finner et hk, ha et som støtter en del disker, samt at det er et stabilt kort. Håper noen har noen lure tips i baklomma. Mvh Lars Thore Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Eneste jeg kommer på er ASrock 775Dual-VSTA. Har prøvd et, men var ikke imponert. Det fungerer da greit uten OC. Og meget responsivt med DDR minne. Har også to IDE kontrollere så det er mulig å koble til noen gamle IDE disker. Er vel 2 SATAII. Kortet er også så billig at du ved evt senere oppgradering neppe taper mye på salg. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg tror C2D kun støtter DDR2. Jeg vet ikke sikkert, da. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Jeg har hatt et http://www.asrock.com/product/775Dual-880Pro.htm før og det fungerte veldig bra frem til jeg skulle bruke S-ATA disker. Det funket svært dårlig. Kjørte bare disken i PIO-modus. Hørt om det er slike symptomer på dette kortet også? Hva var det som ikke var tilfredsstillende med kortet heisann80? Takker for svar! Mvh Lars Thore Endret 1. november 2006 av el-thorre Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Brukte SATA disk til OS og kan ikke si jeg merket noe til det. Ikke tilfredsstillende: OC egenskapene=elendige. Likte ikke DDRII minne i mitt tilfelle. Ble ustabil. A-Data brikker. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Okay, takker for nyttig svar! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Alt i alt vil jeg si kortet er helt greit, mulig jeg fikk et mandags kort når det kommer til minne kontrolleren. Om du liker å fikle så er det også kommet noen enkle v-modder til kortet som sikkert hjelper ved OC, har ikke satt meg inn i det. Tror ikke du blir å angre på et slikt kjøp, men ikke forvent all verden. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg tror C2D kun støtter DDR2. Jeg vet ikke sikkert, da. 7198254[/snapback] Her skal vi ikkje tro, her skal vi vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå