Howard Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Logitech har lansert en universal docking-løsning med tastatur, som hever den bærbare maskinen til øyehøyde. Les mer Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Logitech har lansert en universal docking-løsning med tastatur, som hever den bærbare maskinen til øyehøyde. Les mer 7198140[/snapback] Genailt! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Denne var morsom! Kunne gjerne tenke meg å prøve en slik Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Her er fattigmannsvarianten: 40 kroner på Biltema. Funker som bare det! Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Den så jo veldig bra ut men har ikke plass på skrivebordet Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Logitech har lansert en universal docking-løsning med tastatur, som hever den bærbare maskinen til øyehøyde. Den så ikke dum ut, nei... Skal ønske meg en sånn til jul, så får vi se om jeg kanskje kjøper en hvis jeg ikke får den :o) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Artig løsning, men om jeg skulle brukt en bærbar som "stasjonær", så hadde jeg nok heller brukt et eget tastatur og koblet til en god CRT-skjerm i stedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Sikkert anbefalt for de som har bærbar. En stor innrettning til ikke en fullt så stor pris. Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hvem vil noen sine egne øyne så vondt at de lar de bli eksponert for en CRT-skjerm oftere enn nødvendig? Tror de fleste innbiller seg at CRT faktisk er bedre enn LCD av gammel vane eller kanskje trass. Dette er nok ment for kontor-folk som kun bruker bærbar, ikke de som er ultrakresne på skjermkvalitet. Så, herved går utfordringen ut, overbevis meg om at jeg må ha en CRT skjerm fremfor en LCD (se bort i fra strømforbruk, plass og skadevirkninger begge typene måtte ha, tenker bare på bildekvalitet ) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) tja, kontrastnivået? en biltema tings, + ett frittstående tastatur/mus + en USB hub gjør samme nytten... og tar mindre plass. Endret 1. november 2006 av MrLee Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hvem vil noen sine egne øyne så vondt at de lar de bli eksponert for en CRT-skjerm oftere enn nødvendig? Tror de fleste innbiller seg at CRT faktisk er bedre enn LCD av gammel vane eller kanskje trass. Dette er nok ment for kontor-folk som kun bruker bærbar, ikke de som er ultrakresne på skjermkvalitet. Så, herved går utfordringen ut, overbevis meg om at jeg må ha en CRT skjerm fremfor en LCD (se bort i fra strømforbruk, plass og skadevirkninger begge typene måtte ha, tenker bare på bildekvalitet ) 7198896[/snapback] På CRT har man høyere oppløsning pr. tomme, og latencyen er det INGEN som merker på dagens CRT skjermer Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Er veldig enig i det med kontrastnivå.. og må jo legge til at svart ikke er svart... (dette må jo endre seg med (O)LED skjermer). Det med høyere oppløsning per tomme er riktig også, men det er "markedet" som ikke vil ha mer.. LCD skjermer med langt høyere punkttetthet er ikke umulig å lage. Angående latency så tror jeg det ikke er noen "normale" som merker at en ny LCD skjerm har mer etterslep eller liknende oppdaterings-problemer i forhold til en crt skjerm. Så enda mer off-topic; TV 2 sine HD-trailere har et vell av 1080p LCD skjermer fra ca 14"-15" (fikk ikke sett så nøye) og oppover som SKAL vise 60fps feilfritt. Samtidig hadde de også CRT skjermer i samme størrelse og samme oppløsning, og jeg må si at det var GODE crt skjermer Men det blir vel for dyrt og komplisert for forbrukere, i tillegg til at det alltid vil ta mer plass enn LCD EDIT: litt feil formulering Endret 1. november 2006 av devo_thj Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg likte den veldig godt, men synd den sikkert ikke kommer i grå, fargen til min laptop Lenke til kommentar
stormx Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 CRT kan brenne for min del... Seriøst! Noe så usexy og svært som en CRT skjerm kan da umulig finnes, bortsett fra kansje langs veiene i polen..? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Har det kommet en liste over hvilke modeller som blir støttet. min pc (XPS) veier rett over 4 kg Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg kjøpte en slik for en stund siden, sammen med et tastatur, og kan skrive under på at det er en veldig praktisk innretning. Jeg pleide å få vondt i nakken av å jobbe foran en laptop hele dagen, men med denne greia er det problemet en saga blott. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 En høy skjermstilling er en uvane som belaster hode, nakke og skuldre mer enn ved en lav. Husk: det er naturlig å se på ting man har mellom hendene..... Lenke til kommentar
oyly Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 En høy skjermstilling er en uvane som belaster hode, nakke og skuldre mer enn ved en lav.Husk: det er naturlig å se på ting man har mellom hendene..... 7201768[/snapback] Stemmer. Hvem får vondt i nakken av å lese en bok en har liggende på et bord foran seg? (Som gir deg mer vinkel i nakken enn å se på en laptopskjerm) Hvis det virkelig var bedre å heve blikket vil jeg tro at noen i løpet av de rundt fire hundre årene som har gått siden trykkerimaskinen ble oppfunnet ville ha laget et bokstativ a la denne bærbar-holderen. Jeg har imidlertid ikke sett noe slikt stativ enda... Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Den så jo veldig bra ut men har ikke plass på skrivebordet 7198311[/snapback] Enig genial dings ved første øyekast, men må jo rydde masse for å få plass til den:-( Ang skjermhøydediskusjonen så er vel problemet med en laptop at skjermen er for lav og for nærme. Toppen av skjermen skal vel være sånn omtrent i øyenhøyde . edit:leif Endret 2. november 2006 av firefox Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Hvem vil seg selv så vondt at de bruker den bærbare som arbeidsverktøy over lengre tid? Bruker man bærbar på kontoret bør en forlange å få en dockingstasjon, ekstern skjerm, tastatur og mus, ikke noe billig skvip som denne artikkelen linker til. Dersom sjefen spør hvorfor henviser du til arbeidsmiljøloven. Endret 2. november 2006 av brannslange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå