oya Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei! Hva er beste måten å gjøre om alle forhåndsbestemte tegn i en String om til åpenrom i den Stringen? Eks: Dette_er-et_eksempel --> Dette er et eksempel Her vil jeg gjøre om '_' og '-' til åpenrom. Forslag? Endret 1. november 2006 av oya Lenke til kommentar
krigun Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) replace(char oldChar, char newChar) Returns a new string resulting from replacing all occurrences of oldChar in this string with newChar. Eksempel: String test = "jeg_må_huske_å_lese_api_neste_gang" test.replace('_', ' '); Endret 1. november 2006 av krigun Lenke til kommentar
HV Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 public static void main(String[] args){ String s = "Dette_er-et_eksempel"; s = s.replace('_',' '); s = s.replace('-',' '); System.out.println(s); } Lenke til kommentar
oya Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Takker begge for svar. Må sette meg mer inn i API Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå