leopex Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei sliter litt med Compileren min i Windows.. Jeg bruker i dag Boorland Dev-C++ som var en enkel gratis compiler.. men ett par ting jeg ikke liker ved den! f.eks når jeg skal kjøre programmet i compileren så må jeg altid ha "getchar()" nederst for og i det hele tatt se hva den printer. og jeg kan ikke bare begynne og skrive en C kode uten og "gjøre" den om til C++.. Noen som har noen hint tips om hva jeg kan gjøre? Eller en annen Compiler jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei sliter litt med Compileren min i Windows.. Jeg bruker i dag Boorland Dev-C++ som var en enkel gratis compiler.. men ett par ting jeg ikke liker ved den! f.eks når jeg skal kjøre programmet i compileren så må jeg altid ha "getchar()" nederst for og i det hele tatt se hva den printer. 7197976[/snapback] Dette har ingenting med compilatoren å gjøre. Compilatoren gjør nøyaktig det den skal. og jeg kan ikke bare begynne og skrive en C kode uten og "gjøre" den om til C++.. 7197976[/snapback] Dette er ikke så uvanlig på mange kompilatorer "Boorland Dev-C++" vel c++!, mulig du kan forandre en default innstilling Noen som har noen hint tips om hva jeg kan gjøre? Eller en annen Compiler jeg kan bruke? 7197976[/snapback] Jeg kan ikke si at jeg jeg ser det enorme problemet med å legge inn "getchar()", men du kan vel lage et program som kjører programmet du skal debugge som inneholder getchar() på slutten. Siden compilatoren ikke er problemet så regner jeg med at du ikke trenger en ny. Lenke til kommentar
handsape Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei sliter litt med Compileren min i Windows.. Jeg bruker i dag Boorland Dev-C++ som var en enkel gratis compiler.. men ett par ting jeg ikke liker ved den! f.eks når jeg skal kjøre programmet i compileren så må jeg altid ha "getchar()" nederst for og i det hele tatt se hva den printer. get a clue - altså; trikset er å forstå hvorfor noe skjer eller er nødvendig før man fjerner noe .. hva er problemet? synes du f.eks. det er et problem at du må deklarere typer også - så bør du bytte språk .. (edit: ikke at hverken _språk_ eller kompiler er grunnen til at vinduet lukker seg; det skjer uansett språk/kompiler) men uansett .. konsoll-vinduet lukker seg automatisk når programmet/prosessen det "hører til" avsluttes .. dette har absolutt ingenting med kompiler å gjøre; alle programmer/prosesser oppfører seg slik .. løsninger: * lag et program som ikke avsluttes før brukeren sier at det skal avsluttes (i prinsipp det du gjør nå v.h.a. getchar) * start programmet fra et allerede kjørende konsoll * lag et "applikasjonsprogram" - fremfor et konsollprogram, som popper opp et vindu med resultatet i som venter på at bruker lukker det ned før det forsvinner -- men ..lol.. og her er idiotien i det du tror du spør etter; hva er forskjellen? og jeg kan ikke bare begynne og skrive en C kode uten og "gjøre" den om til C++.. 7197976[/snapback] hva? .. om du lagrer filen din med et navn som `hello.c' så kompileres koden som C-kode .. om du lagrer filen din med et navn som `hello.cpp' så kompileres koden som C++-kode Endret 2. november 2006 av handsape Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå