Camron Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Skadet bilen litt idag. Opel Vectra 95'. Litt stort bilde: Venstre front Vet ikke om jeg vil ta det på forsikring. Mulig å få et overslag av kostnader til reparasjon? Takk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hvis det ikke er mer skader enn det man ser på bildet der lønner det seg ikke å ta det på forsikringa (kaskodelen, regner med du har kaskoforsikring). Ny skjerm, retting/bytting av panser og blinklys (evt. hovedlykt) + lakkering kan jo ikke bli mer enn 10.000? Spør på forskjellige karroseriverksteder Lenke til kommentar
Camron Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Hvis det ikke er mer skader enn det man ser på bildet der lønner det seg ikke å ta det på forsikringa (kaskodelen, regner med du har kaskoforsikring). Det var nettopp derfor jeg var skeptisk til forsikringsbruk. Hovedlykt og blinker fungerer, bare at blinkeren trenger "skjerm" eller hva det heter. Lenke til kommentar
illest Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dra på en hugger å kjøp en billig framskjerm og panser til bilen. Du sparar nok på det mot for at verkstedet skal rette OG lakke i stedet for å kun lakke. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Hørte med en Opel-forhandler idag, de sa det ville komme på 10-12 tusen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hvis du skrur litt selv, og er heldig og finner same farger i de delene på høggern blir dette relativt billig. Lyktene burde være lett å få på høggern, om ikke biltema og skulle ha de. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Kan ikke si jeg er så flink til å skru, så det er nok uaktuelt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Få fatt i en ny skjerm hos en hugger sier jeg også. Hvis du er heldig, får du fatt i en med riktig farge også. Da slipper du lakking. Tar 1-2 timer å bytte. Er veldig enkelt å bytte den forskjermen. Panseret kan sikkert fikses med retting og sparkel. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Ta dette med et smil og lær deg litt mekking. Dette krever ikke allverdens kunnskap. Skaff deg haynesboka til bilen din (koster ca 200kr) der står absolutt alt du trenger for å demontere og montere hver del i av bilen. Både bilder og tekst. Du kan også søke etter bildeler på www.bruktbildeler.com Endret 3. november 2006 av sesteen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå