Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK - hastighetsredusering


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er kun UT-hastigheten som er ulovlig(?) redusert... Jeg har brukt min linjen min så mye som mulig, men skal jeg ikke har krav på det når jeg faktisk har betalt for det? Og ikke har jeg og de andre kundene som har blitt "redusert" fått noen advarsel... Her er det i det hele tatt mye som ikke henger sammen. BKK oppfører seg som noen amatører!

 

Jeg gjentar at alt som kommer opp i dette forumet skal overleveres produktsjefen i BKK Bredbånd i nær framtid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei the_pilot!

 

Hvem har du snakket med på BKKB? Hva her det egentlig sagt? Hvor lenge skal noen brukere bli strupet? Og hvorfor? Hvem kan jeg ringe å skjelle ut? De på vanlig kundeservice vet ingen ting.

 

gaaal: Jeg har i det siste hatt downloadhastigheter på over 5000kbps på it avisen, men på upload stopper det på ca. 110k/s! Det er ikke spesiellt imponerende! Har du ikke sjekket hastigheten din ut, så prøv ftp el. fra deg til et eller annet sted (i nærheten). Da får du en god ide om uthastigheten.

Lenke til kommentar

Hei!

Har lagt på ca 600Kbyte i upload speed.. Sendte noen filer over til en kamerat over mirc, han har også bkk bredbånd 10Mbit.

 

Det som var litt rart var at sendte jeg bare en fil lå vel ut hastigheten på ca 400-500. sendte jeg flere filer om gangen gikk den opptil ca 600 og over som er ganske bra.. Da lastet jeg også ned til rundt 100Kbyte/s

Har vel en del å si hvilken pc jeg har også , da hastigheten er ganske treig i begynnelsen. Tror mer ram hadde gjort at jeg kunner fort fått litt bedre ytelse..

 

Når fikk dere bkk bredbånd ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo!

For en uke siden merket jeg også at uploadings

hastigheten er blitt redusert til 1mbit.. ca 130K/s

Har ringt til bkk nesten hver dag siden..men får ALDRI noen svar, alltid de samme som tar tlf. De sier de skriver meg ned hver gang, men ingenting skjer.. Har også en kontrakt som jeg har skrevet under på, der det står at de MÅ gi beskjed en mnd før evt forandringer.. Noen som har fått beskjed?

Bredbåndet er ganske usymetrisk..

Fant først ut idag at de har skiftet support avd. Begynner å blir ganske forbanna. Greit nok at du kan ikke bli garantert en 10mbit linje, men de skal no være måte på reduseringene i nettet.. Jeg sender mail og ringer , men du får alltid beskjed om at de er opptatt å skal ringe tilbake så snart som mulig..

Lenke til kommentar

Mener å ha hørt at BKK har strammet inn retningslinjene på bruk av linjene sine. Det vil si at de tillater ikke ftp servere ol.

 

De såkalte 'superbrukerene' er de som komme lengst opp på båndbredde statestikken, BKK sette da ned UT hastigheten for brukeren og det er mindre attraktivt å kjøre ftp.

 

Er det noen av dere som har fått satt ned hastigheten som ikke har kjørt/kjører ftp på linjen deres? :smile:

Lenke til kommentar

Snakket med drifts sjefen igår, han skal ringe igjen idag. Han sa de hadde redusert hastigheten UT. men da jeg har en kontrakt som til sier at jeg skal ha en mnd varsel før de kan gjøre evt forandringer. Har gjort et brudd på kontrakten. Han virket ganske nervøs , tror de stresse fælt der, men kontrakt brudd er kontrakt brudd.. Jeg sa også at bredbåndet de leverer ikke er sykronisert , noe som det langt ifra er... 5mbit inn og 1mbit ut er fasiten no. Noe som tilsvarer en redusering på 40%. Det er jeg ikke fornøyd med, han skulle sjekke opp i alt, sa han iallefall.. Nå vet ikke jeg hvordan de behandler slike saker som dette, men det blir iallefall spennende å se.. for jeg gir meg ikke før en evt kompensasjon. Frister også å gå til forbruker rådet da det helt klart står i kontrakten at evt forandringer må skjer en mnd i forveien... dvs de kan ikke forandre hastigheten til noen før en mnd etter du har fått en skriftlig beskjed..

 

The pilot: Har du snakket med bkk ? skjedd noen forandringer hos deg? Prøvde å ringe det nr du ga meg , men jeg havnet hos de sløve damene igjen... jaja ka gjør de der egentlig?! Det som irriterer nå er at du MÅ ringe gjennom 05123 for å få snakke med support..

 

Har noen av dere som har bredbånd ifra bkk fått beskjed om forandringer 1mnd før det ble iverksatt??

Lenke til kommentar

Ja, fortsett å ring!! Det hjelper egentlig ikke at han drifts-sjefen sjekker opp i saken, fordi saken er slik at de har redusert hundrevis av såkalt super-brukere, men glemt å gi beskjed til de berørte!

 

BKK har også lurt inn et paragraf i betingelsene deres hvor det i praksis står at de kan gjøre som de vil med linjen din...

 

Jeg har desverre mistet papirutgaven av min kontrakt nå, men kunne du sitert det avsnittet der det står om "varsel før endring"?

 

ta å mail meg på [email protected] så kan jeg ta opp det med 1 mnd's varsel med produktsjefen som jeg er i god dialog med.

Lenke til kommentar

"§9 Endring av vilkår.

Utleier kan endre leveringsvilkårene og priser med 1 månedes varsel."

 

Ringte igjen kl 1155, men fikk beskjed om at satt i møte, og skulle ringe meg opp igjen så snart som mulig, da møte var ferdig kl 1200.. Jaja de kan verken kutte min 10mbit linje før en mnd etter jeg har mottatt varsel ifra de..

Merket de kuttet ut hatigheten min 2 dager etter eg hadde fått laget til ftp serveren.. selv om jeg kan være enig at jeg er en super bruker.. Dataen på 24/7 og upload eller laster ned noe hele tiden..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye som må til for å bli "super-bruker" i BKK's øyne. Jeg har i all beskjedenhet en liten ftp, og min maskin er 24/7. Iflg DU-Meter ligger jeg daglig på 6-7gig upload, med enkelte dager oppe i 12-13 gig. I tillegg så har jeg en del ned, slik at dagstotalen ligger på 8-15 gig.. Og jeg har ikke fått strupet båndbredden. Om jeg som tidligere nevnt er heldig, er jo det bra - men hvis ikke jeg sluker båndbredde så lurer jeg på hvor mye dere som har fått strupet bredden har brukt i døgnet. Noen som har noen tall?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jo, jeg har jo også kjørt ftp , og skal ikke legge skjul på at trafikken har vært høy... Har desverre ikke målt hvor høy den er, så derfor kan jeg desverre ikke komme med noen tall...

 

Nå opererer BKK-Bredbånd med en såkalt "topp-10-liste" hvor de med mest trafikk havner. Og de som er på denne listen vil blir strupet... Så har de en "topp-50-liste", og når du er kommet ut av DEN, så skal du få hastigheten tilbake igjen.

 

Men hele poenget med denne diskusjonen var å få satt søkelys på den elendige informasjonen som vi har fått og får fra BKK.

Til tross for at det nå er i overkant av 2 måneder siden BKK begynte å strupe folk med høy trafikk har de enda ikke greid å informere de berørte og andre som står i faresonen om det de gjør.

Lenke til kommentar

Snakket med driftsjeften igjen på fredag, da snakket han om et brev som var sendt ut til alle kundene om nye leverings betinglser. Men først om frem må jo vi få beskjed om dette, 1mnd varsel. og sef få brevet.

Noen som har fått det brevet med nye leverings betingelser ?`

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...