Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK - hastighetsredusering


Anbefalte innlegg

I september merket jeg en stor nedgang i UT-hastigheten min på linje, og tok kontakt med BKK. Etter mye om og men fortalte de meg at de hadde gjort en hastighetsredusering på UT-linjen til alle sine kunder... UTEN å informere noen av kundene om dette!!

Saken er altså at UT-hastigheten hos alle BKK-kunder er 1mbit uavhenig av hvilket abonnement du har(Storm, Full storm etc.)

Dette har de enda ikke informert noen av kundene om, enda det har gått nesten 2 måneder siden de gjorde denne drastiske endringen! Linjene er altså ikke symmetriske, sånn som de hevder i reklamene deres!

 

Så var vel drømmen om 5mbit/5mbit over... *sukk*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-10 14:32, skrev Prog_Kick:

Er ikke det kontrakt brudd ? når dem gir deg et annet produkt en det du har/og betaler for ?

Trodde ikke dem kunne senke hastigheten uten at du fikk besjed om det...


Men det som BKK er så smart med, er at de har "ingen bindingstid". Dette gjør at de fritt kan forandre som de vil. Dette har de jo også aktivt annonsert med, slik at ingen kan si at de ikke hadde informert om det. Det har sikkert vært en strategi fra begynnelsen av, at først skulle de skaffe en god del kunder med det "supertilbudet" de hadde, og så forandre senere. Sannsynligvis ville ikke folk som hadde BKK på den tiden bytte, siden de hadde betalt 2000 i installasjon.

Det var min teori.

Lenke til kommentar

Jo, man skulle tro det var kontraktsbrudd... men BKK har vært så smarte at de ikke har nevnt noe om hvilken minimumshastighet du kan forvente... de sier kun f.eks "inntil 10bmit" og da skal du liksom være fornøyd med all hastihget mellom 0 og 10mbit... Men det som sjokkerer mest er at de ikke har sagt noe om denne endringen til kundene sine, og fortsatt reklamerer med at linjen deres er symmetrisk og hvis linjen ikke er symmetrisk så kan det ikke kalles bredbånd...

Lenke til kommentar

Med tanke på den tråden jeg startet for 14 dager siden vedr. nye betingelser fra BKK ble jeg straks "nervørs" når jeg leste denne. Umiddelbart startet jeg mitt lille p2p program og satte opp med ingen hastighetsbegrensning og startet å laste ned en prOn film (fin måte å teste ut hastigheten på :smile: og ganske riktig, det tok ikke mange minutter før jeg makset linjen min ut. Jeg må nok "skuffe" dere andre for iflg du-meter så lå jeg i snitt på litt over 500K ut (og da en del K inn også) - så enten har BKK "glemt" meg (og jeg har ingen planer om å ringe dem å spør) eller så gjelder dette bare de som har de nye abbonomentene. Jeg er "gammel" kunde og har fått innvilget full hastighet ut året. Kanskje de da innfører begrensningene på meg. tiden vil vise (i mellomtiden skal jeg bli den delvis religiøs mann og be hver kveld for at fru fortuna er meg nådig - hun var det når jeg hadde NGT tidligere, da fikk jeg 3 mnd med full hastighet pga lang venting. Det var bare det at NGT glemte å skru ned igjen etter 3 mnd :smile:

Lenke til kommentar

Dette stemmer med mine observasjoner. Download er fremdeles på ca. 4 megabit pr. sek. Upload stopper på litt over 100kbps. Og jeg er en av de "gamle" abonentene som har blitt lovet full fart ut året.

 

Har sendt mail for å finne ut hva som foregår, men aldri fått svar....Nå vet jeg i alle fall hva de driver med.

 

Alle bergensere som er vant med BKK i strømmarkedet vet at å behandle kundene som dritt ikke er noe nytt der i gården. Hadde det ikke vært for installasjonsgebyret hadde jeg vurdert å bytte til NGT av prinsipp!

Lenke til kommentar

Ja, å sende mail til BKK er nyttesløst, og de som jobber på BKK Bredbåndssupport "vet ikke" om denne justeringen, så det er nyttesløst å ringe de også... De eneste som "vet" om det, men som ikke akkurat er lett å snakke med er "teknisk avdeling". Jeg oppfordrer folk til å ringe de, og forlange en forklaring! Men BKK har egentlig ikke planer om å fortelle om denne justeringen til kundene sine, så det er neimen ikke sikkert at dere vil få svar på spørsmålene deres...

Lenke til kommentar

Da må jeg bare si HAHAHA B-) (lyden av meg som storkoser meg i stolen min) - det ser ut som BKK har glemt meg, for jeg har virkelig ikke blitt kuttet i upload speed.. Så nå venter jeg spent på om de oppdager det i januar når de skal redusere båndbredden min. Og det gjør de nok sikkert :sad: Men inntil da får kose meg med "ekte bredbånd" som BKK kaller tilbudet sitt for (det var gode gamle dager det)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har i dag vært i kontakt med ledelsen i BKK, og har fått vite at det KUN er de såkalte "superbrukerne" som har fått redusert uploadhastighet, mens de andre skal ikke ha fått denne redusert. Alle som har fått redusert hastighet skal ha vært kontaktet av BKK, men noe som viser seg at ikke har blitt gjort...

Jeg oppfordrer alle BKK-kunder til å skrive sine synspunkter i dette forumet, da alle disse meldingene skal overleveres produktsjefen BKK Bredbånd i nær framtid!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 21:39, skrev Taxman:

Umiddelbart startet jeg mitt lille p2p program og satte opp med ingen hastighetsbegrensning og startet å laste ned en prOn film (fin måte å teste ut hastigheten på :smile: og ganske riktig, det tok ikke mange minutter før jeg makset linjen min ut.


 

laste ned? hvordan i all verden får du det til å bli ut?

 

ned==inn

opp==ut

 

det hvirker jo som, ut i fra det du skriver, at du henter en fil ned/inn til deg.

_________________

"Games lubricate the body and the mind."

--Benjamin Franklin

 

[ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-11-12 17:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


laste ned? hvordan i all verden får du det til å bli ut?


ned==inn

opp==ut


det hvirker jo som, ut i fra det du skriver, at du henter en fil ned/inn til deg.

_________________

"Games lubricate the body and the mind."

--Benjamin Franklin


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-11-12 17:25 ]</font>


 

Elementært min kjære Ilex. Edonkey nettverket - jeg trenge en fil som jeg viste det ville bli umiddelbar etterspørsel etter, og da er nakne damer genialt - så fort som jeg startet nedlastingen av den begynte andre å laste den ned av meg.. Fjernet så begrensningen på uthastighet og så den stige, og stige, og stike og stoppet ikke før like under 500K. Samtidig så putlet og gikk ftp serveren min og ga ut 50k i bakgrunnen (ja, jeg er slem og driter i hva BKK sier er lov.. får jeg en direkte advarsel så slutter jeg med det, ikke før :smile:

 

Håper det forklarte hvordan jeg klarte å måle ut hastigheten med å laste ned prOn filmer.

Lenke til kommentar

Om det er bindingstid eller ikke spiller ingen rolle. BKK er nødt til å informere kundene sine på forhånd. Hvis dere som har BKK-bredbånd betaler på forskudd hver måned (noe jeg er sikker på at dere gjør) må BKK informere dere seinest 2 måneder før en endring.

 

Du kan jo egentlig sammenligne dette med renteendring i banker. De har også plikt til å informere om renteendring 1 mnd i forveien.

 

Dere burde gi beskjed til forbrukerombudet eller noen som kan presse BKK her... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil si jeg er strålende fornøyd med mitt BKK abonnement.. hastigheten er høy og stabil hele dagen og natten, og linjen gir meg mye glede i form av filmsnutter og musikk som jeg med jevne mellomrom laster ned..

 

Håper dere ikke endrer noe i fremtiden for det er som de sier i usa:

If it ain't broken, why fix it?

 

 

Hilsen en strålende fornøyd kunde!

Lenke til kommentar

Dersom de setter ned hastigheten uten å informere er det kontraktsbrudd. I tillegg betaler man for et produkt man ikke får. BKK definerer bredbånd som 1) symetrisk og 2) over 2 megabit. Det er ikke det jeg får.

 

Det riktige her er å holde tilbake betaling til man har fått et passende avslag i prisen. Samtidig oppfordrer jeg alle til å kontakte BKK slik at de får høre hva vi mener. Har snakket med to uavhengige jurister som bekrefter at BKK har tatt seg vann over hodet i denne saken.

 

IKKE AKSEPTER DENNE BEHANDLINGEN!

Lenke til kommentar

Har også Bkk bredbånd, men har ikke merket noe hastighets reduksjon. Går på gammel kontrakt året ut dvs jeg betaler 435kr mnd for 10Mbit. Om det er de såkalte super brukerne som skal merke reduksjon i upload speed,syntes jeg det er merkelig jeg ikke har merket noe, da jeg lar dataen står på hele tiden å laster ned samtidig som jeg uploader til rundt 1000Kbyte/s -1200Kbyte/s

 

Hvilken hastighet ligger på, dere som har 10mbit linjen hos bkk på it avisen sin hastighets måling ?

Har vært oppi 4600.

 

En stor svaket med systemet hos bkk er at du må ringe til de hver gang du vil åpne en port på ruteren, ganske drit i helgene da de ikke er åpen for support.. jaja..

 

klager ikke jeg, så lenge jeg har denne hastigheten.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...