exin89 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg kan ihvertfall ambefale Sierra 2.0CL 4x4 med 2.0l DOHC motor. Eneste er at fram kardangen kan være slarken over tid. På min som har gått 220000 tror jeg så er det ganske sliten, man merker det først når man kjører forover, og stopper, helst nesten flatt eller minimalt oppoverbakke, så setter man den i revers, så hvis du kjenner tegn til dunk i noe drivverk er det mest sansynlig framkardangen som lager lyden. Dette fordi det er slark mellom drivakselen og framhjula. Men tror egentlig ikke dette er så normalt heller, bare noe med min. Og som sagt så er det 118hk i motoren som sparker greit fra seg, men folk sier bare 120hk som regel. En ting som er skummelt med denne bilen er at den er litt lav, og bremserøra ligger underst på venstre "kanal" tror jeg, det er ihvertfall noen svarte rør helt nederst mot bakken på den ene "kanalen". Og hvis du da kjører på en vei med masse humper/steiner e.l. så kan det lett bli skade på disse, ikke oplevd det på min de åra mamma har kjørt den fram til hu fikk ny bil. Den er veldig direkte på rattet og er god å kjøre vil jeg si. 4x4 systemet er veldig hyggelig på vinterføre, den er morsom å kjøre, og enhver idiot klarer å ligge i sladd med den, vet ikke hvorfor, men man trenger nesten bare å gi gass så legger den seg passe ut Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Og som sagt så er det 118hk i motoren... 4x4 systemet er veldig hyggelig på vinterføre, den er morsom å kjøre, og enhver idiot klarer å ligge i sladd med den, vet ikke hvorfor, men man trenger nesten bare å gi gass så legger den seg passe ut 7201360[/snapback] dohc motoren (med katalysator) er oppgitt til 88kW/120ps alle plasser jeg har lest. 1 PS = 75 kp·m/s = 0.73549875 kW = 0.9863201652997627 hp (SAE) Og diffbrems + 64% av kraften bak gjør sitt til at den slipper med baken Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Og som sagt så er det 118hk i motoren... 4x4 systemet er veldig hyggelig på vinterføre, den er morsom å kjøre, og enhver idiot klarer å ligge i sladd med den, vet ikke hvorfor, men man trenger nesten bare å gi gass så legger den seg passe ut 7201360[/snapback] dohc motoren (med katalysator) er oppgitt til 88kW/120ps alle plasser jeg har lest. 1 PS = 75 kp·m/s = 0.73549875 kW = 0.9863201652997627 hp (SAE) Og diffbrems + 64% av kraften bak gjør sitt til at den slipper med baken 7201634[/snapback] Står 88kW i vognkortet, og det er det samme som 118.01HK faktisk, så vil fortsatt si det er 118HK i DOHC motoren (med katalysator) På min så er forresten bakerste potta fjerna (var ødelagt) og fortsatt EU godkjent. Det står bare rør der den skulle vert. Og det står en høyeffektscoil som vi hadde på en 350cid V8 som vi solgte, som gir litt mere power, men den henger ikke med på topp turtall tror jeg. Men ellers grei bil med nok av power. Det er ikke super accelrasjon på den men den drar godt også på lavere turtall. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Så det er ikke noen spesielle problemer med denne bilen? Sånn som det f.eks har vært med 90-talls Escort'n? skal du først ha en sierra så skal du ha en sånn: xr4x4 7200643[/snapback] Denne blir jo noe dyrere å forsikre da. Også er karosseriene på 90-modellene og nyere vesentlig mer motstandsdyktig mot rust.. Liken dessuten baken bedre på sedan enn kombi.. Endret 2. november 2006 av >Jonas< Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) ford = brask, ja, det er å blir brask.. billige og artige vinterbiler, men der er det stopp hva med Quattro? vurdert det? skal vedde pungen min på att en quattro kommer opp den bakken du skal opp på vintern bedre en en sliten sierra 4x4 Endret 2. november 2006 av Nish Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 ford = brask, ja, det er å blir brask.. billige og artige vinterbiler, men der er det stopp hva med Quattro? vurdert det? skal vedde pungen min på att en quattro kommer opp den bakken du skal opp på vintern bedre en en sliten sierra 4x4 7207097[/snapback] Synd du ikje liker Subaru, for det knuser Quattro og alt! Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 ford = brask, ja, det er å blir brask.. billige og artige vinterbiler, men der er det stopp hva med Quattro? vurdert det? skal vedde pungen min på att en quattro kommer opp den bakken du skal opp på vintern bedre en en sliten sierra 4x4 7207097[/snapback] Okei. Ford har diffbrems bak, zf transferkasse (viskosediff) i midten og åpen diff foran. 36% til forhjulene og 64% til bakhjulene. Hvis du da ikke kommer deg opp bakkene er det dekka eller sjåføren det er noe galt med. Ser ingen grunn til at quattro skulle vært bedre, hvis man ser bort fra de med låsbar midtdiff. quattro har vel ikke diffbrems på framdiffen de heller? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 ford = brask, ja, det er å blir brask.. billige og artige vinterbiler, men der er det stopp hva med Quattro? vurdert det? skal vedde pungen min på att en quattro kommer opp den bakken du skal opp på vintern bedre en en sliten sierra 4x4 7207097[/snapback] Okei. Ford har diffbrems bak, zf transferkasse (viskosediff) i midten og åpen diff foran. 36% til forhjulene og 64% til bakhjulene. Hvis du da ikke kommer deg opp bakkene er det dekka eller sjåføren det er noe galt med. Ser ingen grunn til at quattro skulle vært bedre, hvis man ser bort fra de med låsbar midtdiff. quattro har vel ikke diffbrems på framdiffen de heller? 7207268[/snapback] Jeg tror nok en Quattro ville være et like godt valg, men vil nok også tro at sierra'n kommer seg like lett fram, bare krever kanskje minimalt mere av sjåføren pga det systemet som er i den. men tror ikke det er noe mere enn det, tror faktisk en sierra er bedre enn quattro hvis det er en fører som er forholdshvis flink til å kjøre. Lettere å manøvrere gjennom svinger o.l. tror jeg. men jeg sier ingenting av dette for sikkert. men jeg selv ville ihvertfall heller kjørt med 60/40 istedenfor 50/50 på firehjulstrekken. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Står 88kW i vognkortet, og det er det samme som 118.01HK faktisk, så vil fortsatt si det er 118HK i DOHC motoren (med katalysator) 88kw x 1,36 = 119,68hk 1,36 var omregningen vi brukte på Teksnisk fagskole. Endret 2. november 2006 av Leo_ Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Står 88kW i vognkortet, og det er det samme som 118.01HK faktisk, så vil fortsatt si det er 118HK i DOHC motoren (med katalysator) 88kw x 1,36 = 119,68hk 1,36 var omregningen vi brukte på Teksnisk fagskole. 7207767[/snapback] Bruker selv programmet "Convert" Convert Convert is an easy to use unit conversion program that will convert the most popular units of distance, temperature, volume, time, speed, mass, power, density, pressure, energy and many others, including the ability to create custom conversions! Og dette har vært korrekt i alle situasjoner jeg har brukt det. Men det kan jo selvfølgelig være en feil i det programmet men det tror jeg egentlig ikke så veldig på Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Du får finne deg ei formelbok. Jeg er tidligere Ford-mekaniker og vet at DOHC-motoren ble oppgitt til 120hk. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 ford = brask, ja, det er å blir brask.. billige og artige vinterbiler, men der er det stopp hva med Quattro? vurdert det? skal vedde pungen min på att en quattro kommer opp den bakken du skal opp på vintern bedre en en sliten sierra 4x4 7207097[/snapback] Hørt at det skal være en god del feil med Audi da.. Grandtanta mi hadde en gang en A4 Quattro, 96-97-modell eller noe sånt.. Det var en bil med bare feil.. Gikk mer på bukken på verkstedet enn på veien Synd du ikje liker Subaru, for det knuser Quattro og alt! 7207159[/snapback] Kan du finne en sporty Subaru til 15-30000kr da? Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 ford = brask, ja, det er å blir brask.. billige og artige vinterbiler, men der er det stopp hva med Quattro? vurdert det? skal vedde pungen min på att en quattro kommer opp den bakken du skal opp på vintern bedre en en sliten sierra 4x4 7207097[/snapback] Hørt at det skal være en god del feil med Audi da.. Grandtanta mi hadde en gang en A4 Quattro, 96-97-modell eller noe sånt.. Det var en bil med bare feil.. Gikk mer på bukken på verkstedet enn på veien Synd du ikje liker Subaru, for det knuser Quattro og alt! 7207159[/snapback] Kan du finne en sporty Subaru til 15-30000kr da? 7207891[/snapback] En Legacy 91 mod me 2,2 turbo sku kanskje gå om man kan å prute eller er svinheldig! Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Ang hestekrefter så er det mange måter å regne ut det på... Les wikipedialinken i et av mine tidligere innlegg Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 En Legacy 91 mod me 2,2 turbo sku kanskje gå om man kan å prute eller er svinheldig! 7208004[/snapback] Syns nå ikke den er så sporty da. Ikke er den pen heller... Og med turbo blir den jo dyrere å forsikre og.. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 En Legacy 91 mod me 2,2 turbo sku kanskje gå om man kan å prute eller er svinheldig! 7208004[/snapback] Syns nå ikke den er så sporty da. Ikke er den pen heller... Og med turbo blir den jo dyrere å forsikre og.. 7209235[/snapback] Hva mener du med at den ikke er sporty! under 8 sek fra 0-100, er konge på snø! Ikke så fine, men du har en ulv i fåreklær! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Hva mener du med at den ikke er sporty! under 8 sek fra 0-100, er konge på snø! Ikke så fine, men du har en ulv i fåreklær! 7209891[/snapback] Den er jo ikke akkurat "tøff". Vil jo gjerne ha en bil som ser litt ut da.. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hva mener du med at den ikke er sporty! under 8 sek fra 0-100, er konge på snø! Ikke så fine, men du har en ulv i fåreklær! 7209891[/snapback] Den er jo ikke akkurat "tøff". Vil jo gjerne ha en bil som ser litt ut da.. 7232124[/snapback] Senking, kule felger og noen ``fangere`` så har du løst det problemet` Hehe Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Senking, kule felger og noen ``fangere`` så har du løst det problemet` Hehe 7232249[/snapback] Speiselt baken på den er jo ikke spesielt pen da. og skal den senkes og påmonteres andre fangere, koster jo det noe og da. Og da er den ikke akkurat den samme "vinterbilen"... Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Senking, kule felger og noen ``fangere`` så har du løst det problemet` Hehe 7232249[/snapback] Speiselt baken på den er jo ikke spesielt pen da. og skal den senkes og påmonteres andre fangere, koster jo det noe og da. Og da er den ikke akkurat den samme "vinterbilen"... 7233086[/snapback] Essa, lexus lykter og større potte så fin med en gang Hihi, men du bestemme jo sjøl ka du liker eller ikje! Men om du trenger 4x4, og liker Sierra så ser jeg ingen hindring! På 91 mod er det billige deler,MYYYYYYYYEEEEEEEE utstyr for trim og styling! Det er et bra kjøp for under 25k ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå