Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er 4x4 systemet til Sierra?

>Jonas<

Anbefalte innlegg

Driver å ser på bil. Så lurer litt på hvordan 4x4-systemet til denne bilen er. Tenker da på den nyeste modellen. Den som kom rundt 1990.

Noen som har noen erfaringer med dette?

Eller som har et bedre forslag til en vanlig bil med 4x4? Maks pris er 35k og det skal ikke være pick-up e.l.!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver å ser på bil. Så lurer litt på hvordan 4x4-systemet til denne bilen er. Tenker da på den nyeste modellen. Den som kom rundt 1990.

Noen som har noen erfaringer med dette?

Eller som har et bedre forslag til en vanlig bil med 4x4? Maks pris er 35k og det skal ikke være pick-up e.l.!

7197780[/snapback]

Sierra me 4x4 er RÅTT! Du kan leke det kjempegodt me 120hk.

Det holder godt, så lenge du ikke prøver å spinne på asfalt!

Det er en lekebil!

Finner mange holdbare til 25k!

Så er det ikke så mye som skal til for å få dem til å ligne en Cossie heller :p

Lenke til kommentar
Sierra me 4x4 er RÅTT!  Du kan leke det kjempegodt me 120hk.

Det er en lekebil! 

7197830[/snapback]

Så det er ikke like dårlig som 4x4-systemet til Calibra og Vectra?

Er systemet til Sierra slitesterkt og tåler en del juling? Eller er fordelingskassa svak her også? Noen ulemper med dette systemet?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Sierra me 4x4 er RÅTT!  Du kan leke det kjempegodt me 120hk.

Det er en lekebil! 

7197830[/snapback]

Så det er ikke like dårlig som 4x4-systemet til Calibra og Vectra?

Er systemet til Sierra slitesterkt og tåler en del juling? Eller er fordelingskassa svak her også? Noen ulemper med dette systemet?

7197911[/snapback]

Langt ifra så dårlig!

Sierra har vel 40/60 fordeling, = Mye sladding :p

Det holder om du spinner der man skal spinne, men om man leker seg for mye på grus osv så kan det gå skjeise!

Men det er mye bedre enn Opel sitt!

Lenke til kommentar
Langt ifra så dårlig!

Det holder om du spinner der man skal spinne, men om man leker seg for mye på grus osv så kan det gå skjeise!

7198164[/snapback]

Så den er ikke så mye bedre å kjøre enn en annen med framhjulsdrift? Setter fremkommeligheten foran moro, da bakkene jeg skal opp om vinteren er smale og svingete, og ofte vansklig føre.

Hvordan er egentlig fremkommeligheten til denne Sierran? Og hva bør jeg passe på hvis jeg kjøper den?

Lenke til kommentar
Langt ifra så dårlig!

7198164[/snapback]

Så den er ikke så mye bedre å kjøre enn en annen med framhjulsdrift? Setter fremkommeligheten foran moro, da bakkene jeg skal opp om vinteren er smale og svingete, og ofte vansklig føre.

Hvordan er egentlig fremkommeligheten til denne Sierran? Og hva bør jeg passe på hvis jeg kjøper den?

7198499[/snapback]

Jo, de ligger godt på veien! Og du kommer deg fram! De er faktisk veldig gode vinterbiler!

Men altså, hvis du trenger kjørekomfor og framkomelighet, og ikke minst suveren kvalitet, så kjøper du en Subaru Legacy fra 90-93!!

Lenke til kommentar
Jo, de ligger godt på veien!  Og du kommer deg fram!  De er faktisk veldig gode vinterbiler!

Men altså, hvis du trenger kjørekomfor og framkomelighet, og ikke minst suveren kvalitet, så kjøper du en Subaru Legacy fra 90-93!!

7198543[/snapback]

Liker ikke utseendet på den. Vil helst ha en litt sportslig bil. Og der scorer ikke Legacyn veldig bra syns nå jeg.. :p

Men jeg er åpne for andre forslag på sportslige 4x4!

Men er det noe man bør passe på ved kjøp av Sierra?

Lenke til kommentar
Jo, de ligger godt på veien!  Og du kommer deg fram!  De er faktisk veldig gode vinterbiler!

7198543[/snapback]

Liker ikke utseendet på den. Vil helst ha en litt sportslig bil. Og der scorer ikke Legacyn veldig bra syns nå jeg.. :p

Men jeg er åpne for andre forslag på sportslige 4x4!

Men er det noe man bør passe på ved kjøp av Sierra?

7198659[/snapback]

Nåjaa, du får noen Legacyer som er veldig spreke! Men ok!

Sierra:

At dem ikje er ungdomskjørte

Rust

Ikje halvombygd til Cosworth

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan si som negativt om du faktisk vil ha så stygg bil er at deler er et helvete til en 4x4. Vi har en 93?mod her og etter en tur i en betongkloss ble det betydelig pris på reprasjonen.

4x4 systemet fungerer veldig bra, enda ikke et sted jeg har slitet med å komme frem på.

Lenke til kommentar
2 literen er på 118 hk! Den e sprek!

93 mod er også den siste Sierraene  som ble laget!

Velger du en 91/92 mod er delevalget mye større!

7198754[/snapback]

Hva er egentlig forskjell på de 4 siste årsmodellene? Utseende er jo likt..? Lest litt om at rustproblemet gjelder mest for modeller fra 89 og bakover. De nye modellene har bedre motstandsdyktighet mot rust.

Men noen spesielle steder de ruster? Mer skjulte steder osv...?

Den jeg har sett litt på er en 2.0l clx 4x4 sedan, og jeg trur det er en 91/92 modell. Regner med at disse bilene har servostyring..?

Hva er forskjellen på cl og clx? Den clx'en har ihvertfall spoiler, noe som jeg ikke kan huske å ha sett cl'en med..

Har sjekka litt rundt nå og det står at 2.0 literen har 125hk..?

Lenke til kommentar

Ja, det er servostyring!

Og tror clx har 125hk, og cl 118hk , men er usikker!

Ikke bekymre deg så mye for den rusten du, da blir du aldri fornøyd me bilen, så lenge den var godkjent uten feil, så skal bilen være i god teknisk stand!

Sjekk om du ser noen som er tektylbehanda innen de siste 5 åra!

Lenke til kommentar

Har den utstyr? Hehe. neida skal slutte å mobbe godbilen til pappa. Den har iallefall varmetråder forann og bak(veldig pluss på en vinterbil).

Ellers tror jeg vår er veeeeldig uten utstyr. Viktige ting som er med er ratt og pedaler. Motoren står også i bilen, forann vel og merke.

Dette var første bilen jeg lekte noe særlig med på vei, og selv om jeg ikke liker bilen hverken på utstyr eller noe annet, var den iallefall et morsomt leketøy jeg ikke trengte å være så veldig forsiktig med.

Vår endte en liten tur i en betongkloss noe som førte til dyre og lange reparasjoner, de sleit med å få tak i bunnpanne f.eks. Så den kom fra england. Bilen har også blitt litt skeiv så frontruta sprekker for et godt ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...