Gå til innhold

Batch programmering - kopiering av kataloger

Anbefalte innlegg

Har en programvare som lager en ny katalog med en 4GB backupfil hver natt. (dritt-program som ikke erstatter backupen...) Må da manuelt slette en backup hver dag, dersom ikke disken skal vokse seg full fort.

Tenkte at jeg kunne lage en batch-fil og legge denne under scheduled tasks. Denne kunne ha som formål å slette kataloger som var eldre enn x antall dager eller hadde en syntaks som viste at katalogen var gammel.

Katalognavnet er typisk slik: 061031 234334, altså ååmmdd ttmmss.

Har noe erfaring med batch-filer med ekstensjonen .cmd som kopierer og sletter filer. Disse har jeg i dag lagt til scheduled tasks, og fungerer finfint. Men dette ble litt mer avansert...:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en programvare som lager en ny katalog med en 4GB backupfil hver natt. (dritt-program som ikke erstatter backupen...) Må da manuelt slette en backup hver dag, dersom ikke disken skal vokse seg full fort.

Tenkte at jeg kunne lage en batch-fil og legge denne under scheduled tasks. Denne kunne ha som formål å slette kataloger som var eldre enn x antall dager eller hadde en syntaks som viste at katalogen var gammel.

Katalognavnet er typisk slik: 061031 234334, altså ååmmdd ttmmss.

Har noe erfaring med batch-filer med ekstensjonen .cmd som kopierer og sletter filer. Disse har jeg i dag lagt til scheduled tasks, og fungerer finfint. Men dette ble litt mer avansert...:-)

7197627[/snapback]

Denne siden inneholder en grei oversikt over shell-kommandoer i windows:

http://labmice.techtarget.com/articles/batchcmds.htm

Denne siden er også grei å ha:

http://www.onesmartclick.com/programming/batch-files.html

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...