Steina Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 I går satt jeg å prøve å redde filene mine på windows-partisjonen fra Ubuntu LIVE (boot CD) etter at Windowsen min krasjet. Jeg måtte ta ut de to 7900GTO kortene mine (SLI), og benytte 6800XT -kortet mitt. (sikkert noe med at ubuntu ikke støttet skjermkortene) Saken er da at den kjøleribben mellom PCI-e portene mine var så varm, (etter kanskje 2 timers bruk) at jeg ikke kunne holde fingeren min på den étt sekund engang. Den var sykt varm, og jeg er redd for at noe må være galt. MSI K9N SLI Platinum Hva tror dere om saken? Jeg har tatt på denne kjøleribben før, og har ikke opplevd at den ble så varm før. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Man er avhengig av luftgjennomstrømning for avkjøling. Siden det er passive kjølere så må luftstrømmen lages av kabinettvifter. Det ingen tvil om at det kan bli særdeles varmt uten vifter. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Vel, jeg bruker aldri sidedøren, men det er ingen ting som blåser luften vekk fra kjøleribben vistnok. Men når jeg har 7900GTO kortene i, så blåser vistnok kjøleviften på det øverste skjermkortet en del på kjøleribben da, så regner med det kjøler den ned litt ^^ Men noen flere vifter der har jeg iallfall ikke plass til. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 har du ikke vifter i kabinettet som blåser luft inn ? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Har en stor vifte som blåser luften ut (tror jeg ? ) bak. Ikke mere enn det.. Untatt harddisk viften og PSU-viften ^^ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Passiv kjøling blir veldig varm. Så er nok ikke noe bekymring der... hadde vært værre om den var iskald. Husk den tar opp all varmen fra chippen Den funker da i vertfall... er heller ikke meninga at du skal sitte å ta på den da... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Så lenge du ikkje har problemer med ustabilitet så er det ingneting å engste seg for. PCen vil bli ustabil lenge før komponentene er så varme at de kan skades. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå