harrir Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Halla. Holder på å lage en side som et prosjekt på skolen, men som også skal brukes av en bedrift(om siden blir godt nok, da). Ta en titt på skissen å si hva du mener, jeg er selv ikke fornøyd, det er fortsatt mye å gjøre, men føler jeg har sett på greia så lenge at jeg er helt...glemte ordet for det, men er jaffal helt tom for ideer. Det bygger på en av produktene som bedriften selger, som da er en frøpose. Hvis noen lurer på hva det er så er det en pose som det ligger frø i. Bare kritiser alt dere klarer, eller kom med kommentarer. Sitter litt fast, så alt vil hjelpe Edit: prøvde å bruke -taggene for å vise bildet, men funka ikke. måtte legge det som vedlegg. Endret 1. november 2006 av harrir Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Grusomt Få litt inspirasjon: Webcreme Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Grusomt Grusomt, fordi?Gi heller litt kronstruktiv kritikk. Si hva han kan forbedre, ikke hvor dårlig det er. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Grusomt Grusomt, fordi?Gi heller litt kronstruktiv kritikk. Si hva han kan forbedre, ikke hvor dårlig det er. 7197682[/snapback] ____ Alt. Ga han en link til å få inspirasjon, han ser vel på de sidene hvor fort ting kan bli finere om han gjør det og det. Gi han litt kritikk selv da istendefor å lek mister goody2shoe. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Du ga han en link med massevis av inspirasjon, ja, men hva om han vil forbedre på det designe han allerede har? Jeg synes det så for simpelt ut. Det så ut som alt bare var dyttet sammen til noe. Kanskje litt kornete? Endret 1. november 2006 av NorthGarden Lenke til kommentar
harrir Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) jotakk. Vil du begrunne hvorfor det var grusomt? Som sakt så er det bare en skisse. Læreren min sa at det kanskje var dumt å ha det skrått, noe man kan være enig i. Men grunnen til at det er som det er kommer av at jeg baserer designet på en av produktene som jeg har lagt ved nå. Nei, det er ikke akkuart beregnet på oss unge(noe som kanskje er litt dumt), kanskje litt 90-talls, men som sagt bare et forslag til hvordan det kan se ut. Edit: btw, har sett mye på webcreme.com, men de som har laget litt, vet at såå bra design ikke er laget med e fingerknips. Endret 1. november 2006 av harrir Lenke til kommentar
harrir Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Du ga han en link med massevis av inspirasjon, ja, men hva om han vil forbedre på det designe han allerede har? Jeg synes det så for simpelt ut. Det så ut som alt bare var dyttet sammen til noe. Kanskje litt kornete? 7197737[/snapback] Ja, har den samme følelsen, men vet ikke helt hva som foråsaker kornetheten. Det simple kan komme av at jeg suger til å designe Joda, så jeg håper på å for bedre det litt ja. Endret 1. november 2006 av harrir Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 jotakk. Vil du begrunne hvorfor det var grusomt? 7197747[/snapback] Det bare er sånn. Ville kikket litt rundt på webcreme også startet på nytt. Fargene, formen osv. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg er iallfall enig i at du ikke bør ha det på skrått. Det gjør kun at man må konsentrere seg litt mer når man er på siden. Lenke til kommentar
harrir Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Jeg prøver meg igjen jeg Håper er litt bedre. Er mer fornøyd selv jaffal. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Etter MIN mening for kjedelig. Det der kan liksom nesten lages i paint. Jeg er ikke noe god til hjemmesider osv selv. Men jeg hadde nok lagt merke til at jeg synes designet der ser litt "gammeldags" og kjedelig ut. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Mye bedre. Men lagt fra bra enda. Syns du bør lage et litt mer normalt design. Den største feilen nybegynnere gjør er å lage masse rare former istedenfor å bare ha vanlig firkantede former som funker mye bedre. (Mao. ingen grunn til å bli lei seg. Jeg var også sånn for en tid siden). Syns også du bør kutte ut en del av gradiaten og shadow effectene (nok en nybegynner feil for folk som har fulgt for mange tutorials). Et annet tips er å bruke litt fler farger. De fleste nybegynnere bruker bare to farger eller kliner på med masse farger som ikke passer sammen. Bruk helst 3-4 farger + masse fargevariasjoner innenfor disse fargene. Istedenfor å sette teksten i bold kan du f.eks. bruke en mer gråaktig farge på teksten og så istedenfor å sette ting i bold, helle bruke litt mer sortaktig eller dominerende farge. EDIT: Uansett om du velger å gå for dette designet eller ikke, er det ingen grunn til å miste motet. Ditt første design kommer du uansett syns er kjempe stygt om ett år når du lager virkelig pene webdesign. Endret 11. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
harrir Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Tusen takk for bra respons, JonT! Det var veldig bra å høre selv om det kanskje ikke være det jeg ville høre. Skal prøve å holde motet oppe. Forresten når jeg lager siden i photoshop, hvilken oppløsning burde jeg jobbe med da? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Forresten når jeg lager siden i photoshop, hvilken oppløsning burde jeg jobbe med da? 7289332[/snapback] 1024 px bred burde funke fint. Men lag siden slik at folk ikke trenger å ha vinduet helt maksimert, så 900 px bred side burde funke fint. Men helst burde du selfølgelig prøve å lage websiden sånn at den utvider seg/forminsker seg når man trar vinduet ut og inn. Da kan folk ha vinduet sitt absolutt slik de vil. Lenke til kommentar
Uwilldie Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 ....Forresten når jeg lager siden i photoshop, hvilken oppløsning burde jeg jobbe med da? 7289332[/snapback] Ta utgangspunkt i at alle skal kunne lese siden uten og måtte scrolle horisontalt. Det er lettere og mer vanlig med nedover scroll, så start med det. Bredden kan du også starte med minste vanlige oppløsning. F.eks. 800. Det er fortsatt mange som kjører mindre skjermer/laptoper og ikke bruker mer enn 800 i bredden. Men som nevnt av JonT kan du lage det dynamisk med minste grense på 800 og maks grense på ca 950. Fri maks grense liker jeg ikke spes. mye, siden det påvirker selve designet i så stor grad at du selv mister kontrollen over hvordan brukeren opplever ditt nettsted. Mitt råd til deg er å se på hva du skal ha for innhold, først da kan du treffe bra på et design. Ingen klarer lage et ultimat design på et innhold de ikke vet hva skal være. Alt fra farger, font, font str., bruk av grafikk, flash m.m. spiller inn på dette. Så kartlegg det som skal legges ut først :-) Lykke til... Lenke til kommentar
harrir Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Nå har jeg jobbet med siden en stund. Ta en titt på den å si hva du mener. torgersensfro.no/newdesign Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Synes den ble enkel og fin. Jeg mener du bør ha en minimumshøyde på innholds diven, slik at ikke headeren og innhold blir like stor. Slik den er når man viser "hjem". Ørjan... Lenke til kommentar
mofle Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Om du har tenkt til å komme med kritikk, så kan du ikke bare si "dette er dritt" - du må kunne forklare hva, samt komme med forslag til forbedringer. Evt si du ikke liker designet på en litt mer grei måte. Les retningslinjene, #1. ~Moderator Endret 11. mars 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 En gang for alle.. Et design er laget for at brukeren av nettstedet skal holde fokuset på innholdet, og IKKE designet.. litt rart, men sånn er det... Om du kommer inn på et "personlig hjemmeside" eller en dårlig laget nettside, så er det første du legger merke til en hel masse rot rundt om kring.. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Vil bare si at det nye designet var _mye_ bedre enn det gamle. Helt forferdelig å skrolle slik. Men igjen er det litt lite farger, prøv å sette inn en annen farge en grått på "Produkter" siden. Det blir så deprimerende, og "ikke-vår-og-blomster" stemning. Kansje endre litt på menyen og? Litt friskere meny hadde vært noe. Ellers likte jeg siden veldig godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå