Merovingian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei.. Er rimelig fersk når det gjelder linux, men jeg fikk fatt i en IBM Thinkpad R31 laptop som jeg tenkte å kjøre linux på... Det sitter en 1,2GhZ Intel Celeron, 256MB RAM og en 20GB disk i den.. Problemet her er att jeg får følgende melding når jeg booter fra CD (CD ikke DVD): Kernel panic - Not Syncing: VFS: Unable to Mount root on fs on unkown-block(9,1) er det noen som kan gi meg no tips, så hadde det vært veldig fint! mvh, Mero Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei.. Er rimelig fersk når det gjelder linux, men jeg fikk fatt i en IBM Thinkpad R31 laptop som jeg tenkte å kjøre linux på... Det sitter en 1,2GhZ Intel Celeron, 256MB RAM og en 20GB disk i den.. Problemet her er att jeg får følgende melding når jeg booter fra CD (CD ikke DVD): Kernel panic - Not Syncing: VFS: Unable to Mount root on fs on unkown-block(9,1) er det noen som kan gi meg no tips, så hadde det vært veldig fint! mvh, Mero 7197256[/snapback] Fult mulig at det er en bug med Kernel/Kjernen som følger med FC6 for øyeblikket. Er ikke sikker hvordan det kan løses men kanskje det er fikset med neste Re-Spin av FC6 som sikkert blir gitt ut en gang neste måned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå