trn100 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har lest noen innlegg tidligere om dette, men var ikke i stand til å finne dem igjen. Håper allikevel noen gidder å gjenta mulige løsninger eller gi meg en link... Har nettopp fått meg ny maskin med 3x200GB WD disker, 2 av dem står i RAID0 og funker helt korrekt med tanke på størrelse... Den siste, som står som master på IDE0 er enda ikke formatert, og når jeg forsøker å gjøre dette i WinXP Pro sier den at den formaterer 127GB??? Greit nok at GB ikke alltid GB når det gjelder HD'er, men 127/200??? Har lastet ned SP1, men uten resultat... BIOS'en viser riktig størrelse, og jeg forsøker å formatere som NTFS... Noen tips? Lenke til kommentar
Strips Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hmmm... høres ut som en BIOS relatert begrensning. Men hvis BIOSen viser riktig størrelse ville jeg tro det er noe annet... Sjekk om du har siste BIOS uansett. Ev. oppgrader. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Skal sjekke det nå... Takk for svar! Lenke til kommentar
oddne Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Er IDE0-porten din et ATA/100 eller ATA/133? Mener bestemt at ATA/100 ikke kan vise mer enn 127GB, så jeg tror du må ha ATA/133 for å formatere en partisjon på over 127GB. O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå