stereo123 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei! Jeg har kjøpt en lagringsløsning for video via SCSI, en Avid Video RAID som er koblet til pc via SCSI. Tanken er at 3 arbeidsstasjoner skal kunne hente videomateriale fra denne i et gigabitnettverk. Dette fungerer. Problemet er bare at denne lagringen bråker noe innmari, og at SCSI-kabelen ikke bør være over 1m. Derfor har vi bestemt oss for å kjøpe inn en server som lagringen skal kunne stå koblet til i et annet rom. Den står nå på en HP xw8400, den skal ha rimelig raske busser. Jeg vil nok ikke kjøpe en ny xw8400 som server, men vil beholde hastigheten. Hva er viktig her med tanke på hvilke komponenter/os jeg skal ha? Det viktigste er å unngå flaskehalser, så jeg ser for meg et raskt hovedkort og nettverkskort. Spiller ram/prosessor noen rolle her? Skjermkortet bør være integrert og lydkort trengs ikke. Bør jeg kjøre winxp? Lurer også litt på et rackmonterbart kabinett, men har hørt at de er litt kresne på utformingen av hovedkortet. Håper noen kan gi tips på et par av punktene i alle fall Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) skal du bare lagre data? Kjør Linux mye bedre en win xp. Endret 4. november 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
stereo123 Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Skal bare lagre data, det eneste jeg trenger er at jeg får like rask I/O fra serveren til nettverket som fra min pc til nettverket. Linux har jeg aldri vært borti.. men med rask I/O og en backupløsning hver kveld skulle jeg klare å sette opp en liten XP-versjon nokså lett. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 skal du bare lagre data? Kjør Linux mye bedre en win xp. 7210331[/snapback] Slike kommentarer er verdiløse med mindre de begrunnes og dokumenteres, og er bare egnet til å provosere frem en platformkrig. Argumenter heller for hvorfor et konkret Linux-oppsett løser trådstarters behov på en smidig og kostnadseffektiv måte. Det er heller ikke nødvendig å sitere hele førstposten når svaret kommer i neste post. Jeg har tillatt meg å fjerne sitatet. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå