CetOr Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Nå har jeg formatert, også skal jeg skrive inn CD keyen.. Jeg har lånt en kompis sin XP CD, siden min Acer XP cd ikke funker;S Den er spesielt for PCen min men det går ikke.. Så jeg lånte min kompis sin cd.. Er SP1. Så skal jeg taste inn CD keyen min som er under laptopen men da kommer det opp: Den angitte CD-Nøkkelen er ugyldig. Jeg brukte CDen hans forje gang jeg formaterte og da mener jeg at jeg brukte den samme CD keyen og det funket. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 den cd keyen er spesielt til acer xp cd'en,og/eller at det er en annen versjon av windows... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Antaglevis har du muligens en key for xp med sp2. Men kjøre recovery cdene eller det på disken. Da kan du trykke next next next også gå å se en film og maskina er ferdig med drivere og alt når du kommer tilbake. Den key'n som står under gir deg kun 10 ganger du kan aktivere (hadde det selv en gang) Men bruk recovery! (viss du har ødlagt disse/kasta de/sletta partisjonen) ta kontakt med acer norge Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Sjekk om det er Home edition du har. Innstalerte XP med recovery cd-er på en Acer maskin igår, det var Windows XP Home edition. Home og Professional trengs nok forskjellige cd keys... Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Dette står det under: Windows XP home edition Acer Incorporated jeg innstalerer med en Windows home edition CD, med SP1. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Dette står det under: Windows XP home edition Acer Incorporated jeg innstalerer med en Windows home edition CD, med SP1. 7196798[/snapback] Du trenger nok en "acer inc edition" Sånn jeg har skjønt det er kommer flere leverandører med egne editons. Har sikkert noe med pris å gjøre. Dvs. at du ikke kan installere en Dell versjon på en Acer PC osv. Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Dette står det under: Windows XP home edition Acer Incorporated jeg innstalerer med en Windows home edition CD, med SP1. 7196798[/snapback] Du trenger nok en "acer inc edition" Sånn jeg har skjønt det er kommer flere leverandører med egne editons. Har sikkert noe med pris å gjøre. Dvs. at du ikke kan installere en Dell versjon på en Acer PC osv. 7196833[/snapback] Men de Acer recovery CDene jeg har funker ikke.. Det er 3 CDer tror jeg Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det du må gjøre er å skaffe en ny. Enten låne fra en kompis som har, eller få tak i nye fra acer. Tror jeg.... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Denne lille detailjen "Acer Incorporated" kan ha noko med saka å gjere. Det er eit utal forskjellige windowsversjoner i måten dei leveres på Dei mest kjente er: - Retail - OEM - Upgrade Gyldige cd-keys går ikkje om kvarandre på desse versjonene Men dei største produsentene ser ut til å ha egne versjoner av OEM som ikkje heller er kompatible med vanlige OEMer. Så det enklaste er nok å kontakte Acer og sjå om dei har ei original plate liggande slik at du kan få innstallert XP med denne. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Nå er jeg ikke sikker her. Men trur det er forskjellig keys til Home (Retail) og Home oem... Mulig jeg er surrer her nå, men det kan være grunnen. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Denne lille detailjen "Acer Incorporated" kan ha noko med saka å gjere. Det er eit utal forskjellige windowsversjoner i måten dei leveres på Dei mest kjente er: - Retail - OEM - Upgrade Gyldige cd-keys går ikkje om kvarandre på desse versjonene Men dei største produsentene ser ut til å ha egne versjoner av OEM som ikkje heller er kompatible med vanlige OEMer. Så det enklaste er nok å kontakte Acer og sjå om dei har ei original plate liggande slik at du kan få innstallert XP med denne. 7196936[/snapback] Det han sa. Det var det jeg forsøkte å si, bare at det Jankee sa var bedre formulert og mer korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå