Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router faller ut


Anbefalte innlegg

Har en linksys wrv54g trådløs router som gjør meg forbanna. Daglig sitter jeg på laptopen og gjør det man gjør, forbindelsen er excellent. Plutselig faller jeg ut. Den begynner å søke etter nett, og finner routeren. Etter litt får jeg beskjed om at den er "unable to connect". Forbindelsen er god men den får ikke til å koble til.

 

Dette skjer hver dag!!

 

Kjører med wpa-pre shared key med TKIP.

 

Har nye drivere på router og nettverkkort på laptopen.

 

Noen ganger er løsningen å reboote både pc og router, men det hele skal jo ikke være nødvendig....

 

Noen som har vært borti dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for de to rådene.  Skal prøve dem når jeg kommer hjem fra jobb!  Det enkleste blir vel å bytte kanal først.

7199650[/snapback]

 

Har en ASUS 500G som oppfører seg dønn likt din,men det er kun dersom jeg laster ned Torrents.. Dette låser tydligvis noen TCP sesjoner (Torrentsene går) men ingen andre "ser" ruteren..

 

Du har vel ikke samme bruksmønster som meg muligens, men kan jo aldri vite....

 

/L

Lenke til kommentar
Takk for de to rådene.  Skal prøve dem når jeg kommer hjem fra jobb!  Det enkleste blir vel å bytte kanal først.

7199650[/snapback]

 

Har en ASUS 500G som oppfører seg dønn likt din,men det er kun dersom jeg laster ned Torrents.. Dette låser tydligvis noen TCP sesjoner (Torrentsene går) men ingen andre "ser" ruteren..

 

Du har vel ikke samme bruksmønster som meg muligens, men kan jo aldri vite....

 

/L

7200746[/snapback]

 

 

Har det programmet på laptopen men har aldri brukt det. Nyttet ikke å bytte kanal. Skal se på en alternativ kryptering. I natt kom jeg meg ikke på nett i det hele tatt selv om jeg så nettet mitt og signalet var sterkt :mad:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...