kingkop Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Har en linksys wrv54g trådløs router som gjør meg forbanna. Daglig sitter jeg på laptopen og gjør det man gjør, forbindelsen er excellent. Plutselig faller jeg ut. Den begynner å søke etter nett, og finner routeren. Etter litt får jeg beskjed om at den er "unable to connect". Forbindelsen er god men den får ikke til å koble til. Dette skjer hver dag!! Kjører med wpa-pre shared key med TKIP. Har nye drivere på router og nettverkkort på laptopen. Noen ganger er løsningen å reboote både pc og router, men det hele skal jo ikke være nødvendig.... Noen som har vært borti dette?? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Høres ut som nettverkskorte ditt som er noe dårlig eller at støtten for den krypteringen du bruker er dårlig. Prøv med wep for og se om det blir det samme Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Prøv å bytt kanal. Du kjører sikkert kanal 11 som alle andre i nabolaget ditt også gjør Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Takk for de to rådene. Skal prøve dem når jeg kommer hjem fra jobb! Det enkleste blir vel å bytte kanal først. Endret 1. november 2006 av tranceman Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Takk for de to rådene. Skal prøve dem når jeg kommer hjem fra jobb! Det enkleste blir vel å bytte kanal først. 7199650[/snapback] Har en ASUS 500G som oppfører seg dønn likt din,men det er kun dersom jeg laster ned Torrents.. Dette låser tydligvis noen TCP sesjoner (Torrentsene går) men ingen andre "ser" ruteren.. Du har vel ikke samme bruksmønster som meg muligens, men kan jo aldri vite.... /L Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Takk for de to rådene. Skal prøve dem når jeg kommer hjem fra jobb! Det enkleste blir vel å bytte kanal først. 7199650[/snapback] Har en ASUS 500G som oppfører seg dønn likt din,men det er kun dersom jeg laster ned Torrents.. Dette låser tydligvis noen TCP sesjoner (Torrentsene går) men ingen andre "ser" ruteren.. Du har vel ikke samme bruksmønster som meg muligens, men kan jo aldri vite.... /L 7200746[/snapback] Har det programmet på laptopen men har aldri brukt det. Nyttet ikke å bytte kanal. Skal se på en alternativ kryptering. I natt kom jeg meg ikke på nett i det hele tatt selv om jeg så nettet mitt og signalet var sterkt Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 prøvd uten kryptering? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Prøv å sett statisk ip. Funker for meg Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Prøv å sett statisk ip. Funker for meg 7203396[/snapback] Setter man statisk ip ved å fjerne dhcp alternativet på nettverkkortet på laptopen? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Høres ut som samme problemet jeg har (hatt). Foreløpig har jeg fulgt rådet om å slå av DHCP på routeren. Jeg oppdaterer tråden min dersom det viser seg at det var løsningen. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg sleit med det samme med en asus 500g og jeg oppdaterte firmwaren og problemet blei helt borte.. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg sleit med det samme med en asus 500g og jeg oppdaterte firmwaren og problemet blei helt borte.. 7488797[/snapback] Har slått av DHCP på routeren og satt fast ip på alle pc'er knyttet opp til den. Får se om det virker. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kanskje vi hadde samme problem? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=647117&hl= Prøv å sett ned Global maximum osv. Lykke til. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Prøv å sett statisk ip. Funker for meg 7203396[/snapback] Kan noen lage en liten guide til å lage statisk ip. Hva slags ip og dns nummer man skal sette inn hvor? Er ikke sikker på om jeg har gjort det rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå