Gå til innhold

Kubuntu, programmer og verktøy

Anbefalte innlegg

Jeg er ny i denne "desktop" linux verden.. Har lekt meg litt i det før, men ikke satt meg tilbake og faktisk brukt det fast. Men nå har jeg bestemt meg for å begynne å bruke det.

Jeg har brukt linux en del tidligere. Dvs satt opp gentoo servere osv, så litt peiling har jeg, men ikke mye :)

Hva programmer og verktøy bruker dere på deres Kubuntu (eller annen linux distro)? som dere mener er veldig nyttige, eller uunværlig i hverdagen deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XMMS - Musikk

aMSN eller Gaim - IM

XChat - IRC

Opera - Nettet

VLC - Film

Wine - For Utorrent

7196666[/snapback]

Jeg føler at jeg trenger å bli opplyst her... Jeg kjenner til uTorrent, men har aldri brukt det selv(mangel på Windows) - er dette virkelig så overlegent alle alternativer til GNU/Linux at du heller kjører det i Wine enn å bruke noe annet? Selv bruker jeg Bittornados btlaunchmanycurses i screen, det fungerer flott.

( ... XMMS er håpløst utdatert, bmpx/audacious er liek moer up to date. )

Lenke til kommentar

Jeg liker xmms, minner mye om winamp som jeg bruker i windows, samme med Utorrent ;)

Finner ikke Audacious i apt-get, prøvde "apt-cache search Audacious" også, men ingenting. Beep er også en annen xmms lignende utgave, og xmms2, som jeg tror er tekstbasert kun, tror du kan få gui, men blir en prosess. Men er glad i xmms, og liker ingen av de andre. Har prøvd de, tro meg, men er stuck :p

Lenke til kommentar
Audacious is a free software media player for POSIX standards compliant based systems. It is a fork of Beep Media Player 0.9.7.1. William "nenolod" Pitcock decided to fork BMP after the original development team announced that they were stopping development, in order to create a next-gen version, BMPx.

ahh så Audacious bygger på Beep media player, som igjen bygger på xmms :p

Hva betyr "fork" egentlig? Hadde ikke BMP inne så installerte det, og må si jeg er veldig fornøyd, kan tillogmed bruke skins til winamp :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...