Gå til innhold

piping fra PSU, hiper 580w

Anbefalte innlegg

først om strømforsyninga, denne lever jo helt opp til forventningene og puster misten hardt i nakken.

Fikk den i hus i går og det virker som bra saker. Svært stille vifte er det på den også.

men!

En stille vifte gjør at den jævla pipinga skjærer gjennom marg og bein. holder på å bli gal. Hva er dette? en noe høyfrekvent piping (kanskje ca et par tusen Hz) som varierer i styrke og frekvens, og som øyensynlig kommer fra strømforsyninga.

De gangen frekvens og styrke på pipinga forandrer seg er (etter det jeg tror) når cpu eller skjermkort trekker mer strøm enn vanlig.

Er dette produksjonsfeil eller noe som alle slike strømforsyninger har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, med en noctua påmontert silenx 11 ( :nei: )dB vifte og psuvifta som er tyst som graven er denne pipinga forholdsvis gjennomtrengende. og jeg tror ikke det skal være sånn.

Men, get this, jeg ringte pcutstyr i dag og ba om retur. dette var greit, også spurte jeg om jeg kunne få byttet den i en annen(bor i nærheten av hentelageret deres)

Dette var seff ikke mulig for først måtte returen behandles, dette tok ca 10 virkedager, og så kunne jeg evt få en ny etter det, men da måtte de bestille den først.

alternativet var at jeg betalte for en ny psu, så kunne jeg få refundert den når returen var avgjort.

Og ja, jeg veit at det jeg sier nå bare føyer seg inn i rekka av webshopwhines (ref han som hadde fått kabinettet sitt herpa av komplett sine ansatte :D ) - det er ikke det jeg mener med dette.

jeg syns bare det er så knallteit at de ikke han ha en mer liberal praksis med kunder. Hadde det vært en hvilken som helst annen forretning(enn en nettbutikk) hadde de gitt meg erstatning prompte.

Dette er nok en rant, men jeg er så forbanna bitter for man får gjort så møkings lite uten psu..

Lenke til kommentar
hmm..

kanskje det er psu'en min som piper...

jeg er plaget med at det er noe som piper når jeg legger meg, og jeg er ganske sikker på at det ikke er øresuset.

7203416[/snapback]

Jeg har samme problemet, den piper faktisk på en nøyaktig klokkeslett, kl halv 1 om natta og det problemet har jeg hatt helt siden jeg bygget pcen for 8 måneder siden.

Jeg har spurt flere ganger i forumet hva problemet kan være, noen sier at det er beepcodes, noen sier at det er CPU, noen sier det er rammen og noen sier det er HK. Men ingen har sagt at det er strømforsyningen. Hvordan finner jeg ut om det er PSU'en eller ikke?

Har prøvd å lytte men det er vansklig å si hvor pipingen kommer fra.

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
monter psu, hovekort og skjermkort utenfor kabinettet og hør etter :)

7226106[/snapback]

Bør jeg ikke også ha med CPU? eller går det ann uten den.

Det er også litt stress å ta ut HK og koble ut alt og så ta Hk inn og koble til alt.

Men hvis det er den beste måten for jeg vel gjøre det.

Lenke til kommentar

7226106[/snapback]

Det er også litt stress å ta ut HK og koble ut alt og så ta Hk inn og koble til alt.

7226278[/snapback]

ja, du må nok det. i mitt tilfelle er det litt av og på med pipinga, så jeg tror det kan være relatert til strømforbruket i øyeblikket. dette støtter vel teorien om spolen (?)

Lenke til kommentar

7226106[/snapback]

7226278[/snapback]

ja, du må nok det. i mitt tilfelle er det litt av og på med pipinga, så jeg tror det kan være relatert til strømforbruket i øyeblikket. dette støtter vel teorien om spolen (?)

7226921[/snapback]

ja, mulig en produksjonsfeil.

Har den selv, null problem :roll:

Lenke til kommentar

Kl halv et i natt skal jeg finne ut om det er PSU som piper, hvis det er bare sender jeg den i retur. Men jeg hater å sende retur tilbake til komplett. Det er så mye stress og tar så lang tid. Hvis det ikke er PSU er det nesten 100% HK for jeg har fått nytt skjermkort, har testet rammen og CPU og ingen av delen er det noe feil med så siste utvei er HK.

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg søkte retur på min.

kjøpte ny på microplex. ja, mist.

På denne gikk ikke vifta, så jeg måtte får retur på den også. en ulykke kommer sjelden alene. men, sjekk dette:

ringte til microplex og spurte om jeg kunne bytte hvis de fikk testa den kjapt, slik at jeg slapp å vente på retur.

- ikke noe problem, kom innom før kl. 1400, så får du bytta den.

så det er virkelig forskjell på butikkene. herlig med så god service og fleksibilitet fra microplex, jeg er bare lei meg for at ikke alle har den praksisen.

Lenke til kommentar
jeg søkte retur på min.

kjøpte ny på microplex. ja, mist.

På denne gikk ikke vifta, så jeg måtte får retur på den også. en ulykke kommer sjelden alene. men, sjekk dette:

ringte til microplex og spurte om jeg kunne bytte hvis de fikk testa den kjapt, slik at jeg slapp å vente på retur.

- ikke noe problem, kom innom før kl. 1400, så får du bytta den.

så det er virkelig forskjell på butikkene. herlig med så god service og fleksibilitet fra microplex, jeg er bare lei meg for at ikke alle har den praksisen.

7298545[/snapback]

Problemet er at hvis jeg sender den i retur må de jo teste PSUen men den piper jo bare halv et om natta, gidder de å sjekke det da?

Lenke til kommentar

jeg tror virkelig ikke at en psu bare piper kl. halv ett om natta. Dette impliserer en syklisk periode på 24 timer, og etter alt jeg veit har vel ikke psuen noen komponenter som er i stand å holde kål på tia.

det som kanskje er mer sannsynlgi er at årsaken til pipinga til det tidspunktet er at du kanskje har et program e.l. som fører til at harddisker eller annet utstyr enten piper eller bruker mer strøm slik at psuen piper.

Lenke til kommentar
jeg tror virkelig ikke at en psu bare piper kl. halv ett om natta. Dette impliserer en syklisk periode på 24 timer, og etter alt jeg veit har vel ikke psuen noen komponenter som er i stand å holde kål på tia.

det som kanskje er mer sannsynlgi er at årsaken til pipinga til det tidspunktet er at du kanskje har et program e.l. som fører til at harddisker eller annet utstyr enten piper eller bruker mer strøm slik at psuen piper.

7299587[/snapback]

Hva slags program skulle det være da?

har hatt dette problemet helt siden jeg bygget pcen som var for ca 10 månder siden. Og jeg har sikkert formatert 4-5 ganger siden da. syns du ikke at det er litt rart at den piper likevel?

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
jeg kjøpte en LCD skjerm, BenQ 19'' FP937s brukt.

Denne piper når den er avslått. Mens når jeg spiller/surfer piper den aldri.

Det ender alltid med at jeg må ta ut stikkontakta.

Men er ikke noe lignende hos deg?

Noen som vet hva det kan være?

7307997[/snapback]

Nei trokke det, men er det ingen som vet åssen man egentlig kan fixe det. Eller i det heletatt vet hva problemet kommer av?

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...