Gå til innhold

Valg av prosessor

olemork

Anbefalte innlegg

Min AMD Athlon 64 3700+ tok kvelden her for noen dager siden, og jeg må derfor ha en ny. Valget står mellom 3700+, 3800+ eller 4000+. Jeg bruker pcen mest til spilling. Jeg har hatt god erfaring med 3700+, men jeg lurte på hvordan de to andre er ytelsesmessig. Spiller det stor rolle at 3800+ bare har 512kB cache, og er ytelsesforskjellen mellom 3700+ og 4000+ verdt de 300-400 kr i prisforskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen mennesker har hatt problemer med noen spill. Hørte f.eks. om noen som slet med å kjøre AO på AMD dobbelkjerne.

Med Core 2 Duo har jeg ikke hatt problemer med noen spill i det hele tatt. Ikke la dette stoppe deg fra å gå for dobbelkjerne...

Lenke til kommentar

Har nå sett litt rundt på diverse nettbutikker, og de fleste er helt tomme for dobbeltkjerneprosessorer. Siden jeg skal bestille noen andre deler fra shg.no, tror jeg valget står mellom 3700+ eller 3800+. Noen som har erfaring med 3800+?

Lenke til kommentar
Har nå sett litt rundt på diverse nettbutikker, og de fleste er helt tomme for dobbeltkjerneprosessorer. Siden jeg skal bestille noen andre deler fra shg.no, tror jeg valget står mellom 3700+ eller 3800+. Noen som har erfaring med 3800+?

7199462[/snapback]

3800+ er nok helt lik 3700+ og 3500+, bortsett fra at den er litt raskere(merk deg litt). Jeg hadde en 3500+ tidligere som uheldigvis tok kvelden, men før den gjorde det var den utrolig god å ha med å gjøre. Kjørte alt som var av programmer og spill. spilte bla. BF2 med under 15 i ping på de fleste servere :D

Lenke til kommentar

7199462[/snapback]

3800+ er nok helt lik 3700+ og 3500+, bortsett fra at den er litt raskere(merk deg litt). Jeg hadde en 3500+ tidligere som uheldigvis tok kvelden, men før den gjorde det var den utrolig god å ha med å gjøre. Kjørte alt som var av programmer og spill. spilte bla. BF2 med under 15 i ping på de fleste servere :D

7200536[/snapback]

Latency (ping) har ingenting med prosessorkraft å gjøre, though...

Lenke til kommentar

det er ikke mange program ennaa som bruker dobbeltkjerne, men det kommer med vista. (black & white 2 er forrresten dobbeltkjerne)

Noen eldre spill som ikke takler mer en en kjerne er ikke et stort problem.

jeg har bare opplevd det med "call of cthulhu" men det er bare aa sette affinity til den ene kjernen, og null problem.

jeg ville tro at core2 duo vil ha like mye problemer som AMD naar det kommer til spill som ikke takler mer en 1 kjerne.

kjoep dualcore. ellers vil du angre naar alle spill hakker fordi de er beregnet paa dualcore :p

Lenke til kommentar

Ville sett på en Opteron 170/175 om du er villig til å klokke litt eller X2-4600. O 175 og 4600 har ca lik ytelse på stock hastighet, 170 noe lavere. Tror det kan forlenge livet til maskinen din ganske betraktelig å gå for en DC CPU, men det koster da mye mer.

Alle er forventet inn hos SHG om kort tid. En X2 3800/4200 er ikke noe dårlig valg om du er villig til å bedrive litt moderat OC

Brukt er nesten et ikke alternativ da folk gjerne vil ha ny pris + for disse CPUne, men du kan jo være heldig å sikre deg et billig eksemplar.

Har hatt DC cpu i over et år og vil ikke tilbake til SC. Har heller ikke opplevd noen problemer i spill ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...