Paralio Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Har en Baracuda 250gb 7500.8 som jeg knoter litt med. Har 250gb med dv-film på denne som er "gamle" opptak som jeg har brukt noen timer på digitalisere. Tilbake til casen........ Setting 1 - Baracudaen er koblet på Har under denne settingen byttet kabelsettet fra cd-rom til kobling på Baracudaen Når jeg prøver slå på pc-en, nekter den i det hele tatt å starte, ikke noe lys og ke noen anntydning til at den i det hele tatt får noe strøm. Dvs død pc. Setting 2 - Baracudaen er ikke koblet på Kablene går til cd-rom og pc booter som normalt. Har forsøkt å starte med både windows og linux oppstartsdiskett, men hva gjør noe det når pc-en konker ut ved før pc-en booter? Har målt gjennomgangstrømmen i strøminntaket på Baracudaen. Er litt usikker på om dette er riktig: Måler med måleapparatet stående på 2000 ohm Gul Sort1 Sort2 Rød Gul - Sort1 - Måleapparatet viser 580 Gul - Sort2 - Måleapparatet viser 580 Gul - Rød - Måleapparatet viser 580 Sort1-Sort2 - Måleapparatet viser 580 Sort1-Rød - Full gjennomstrømming uten motstand Sort2-Rød - Full gjennomstrømming uten motstand Kan det være en feil i strøminntaket på HD Forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg hadde ett lignende problem når jeg var på TG. Før avreise virket maskinen med nyinnkjøpt hdd. Når jeg kom frem så var det ikke liv i maskinen. Koblet fra den nye hdd. Da virket alt igjen. Problemet var at psu'n ikke klarte å produsere nok strøm. Vel hjemme fungerte alt igjen. Men det ville aldri virke på TG. Så det er kanskje noe med strømnettet og da? SÅ god på elektronikk er jeg desverre ikke. -Thelle- Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 De målingene dine ser noe rare ut: "Sort1-Sort2 - Måleapparatet viser 580" Sort skal være koblet sammen, null motstand. Sort - Rød skal derimot ikke vise null motstand. Det kan jo rime med at PSU ikke starter hvis du har kortslutning der. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Du har tydeligvis kortslutning i 5V, disken kortslutter 5V på PSU, og da starter den seff ikke. Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Forslag til hvordan jeg kan hente dataene på disken? Ibas er ikke noe alternativ.(Koster kr 9200,-) Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Ikke at jeg er noen ekspert på dette, men har du prøvd med en annen PSU? Sterkere kanskje, eller med en annen kontakt? Om det er selve disken som er gåen, og den ikke får strøm, da hjelper det lite et recoveryprog.. Du kjenner vel ikke til en som er god til å lodde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå