gbirkeland Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Noen som har et godt forslag til hvordan jeg bør sette opp brukerne i AD for en større bedrift med 3 avdelinger stasjonært i oslo, trondheim og bergen? Bruker Windows server 2003. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Tja. Hvis alle avdelingene er på samme domene, er det jo bare å lage forskjellige OU'er med avdelingenes navn til brukerne og legge til.. Bør vel kanskje ha et OU til maskinene på hver avdeling å! Men administreringa av AD kan man jo gjøre etter at alle brukerne og maskinene er lagt inn å! Lenke til kommentar
gbirkeland Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Hvis jeg setter opp èn domenekontroller i f.eks. Oslo, lager 3 OU'er, en til hvert geografiske sted, og så lager egne OU'er til hver avdeling på hvert sted (salgsavdeling, økonomiavdeling etc.). Kan dette funke greit? Må hver PC registreres, eller holder det med brukerne? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Her er en OU Struktur som jeg tror jeg ville brukt: - Oslo - - Brukere - - Maskiner - Bergen - - Brukere - - Maskiner - Vestfold - - Brukere - - Maskiner Får at du skal kunne bruke de brukerne som er lagt inn i AD, må hver enkelt maskin legges inn i domenet! OBS, maskinen må ha Windows 2000 eller nyere. Ingen versjoner av xp home støtter domene funksjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå