Babadurion Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei dere! Jeg ser nå etterhvert på muligheter på utdanning i Finland, jeg vet ikke så alt for mye rundt dette emne, men jeg vet at Finland har en utrolig bra skolesystem og ikke minst ett språk jeg kunne tenke meg å lære mer av. Så nå, veien jeg tenker å gå er noe innen byggnings bransjen, det er mye å velge mellom, men velger å holde ett nokså åpent sinn rundt dette. Så er det noen som kan komme med tips eller linker for meg? Så jeg kan finne bedre fram og se mulighetene foran meg. Om dette gjør seg mulig å gjennomføre :=) Ikke minst, hvilken "Pre-school" beviser vil jeg trenge? Er allmen påbyggning nok? Takke for svar, håper virkelig noen vil hjelpe meg litt her. Så mye usvart for meg, siden jeg ikke vet hvor jeg i det hele tatt skal henvende meg anngående utdanning. Takker på forånd! Mvh Per Åge Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Tipper du kan finne noe på http://www.hallonorden.org som tilhører Nordisk ministerråd, uttover det vet jeg litt for lite om Finland, dessverre. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ble du noe klokere, Perry? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Var på utdanningsmesse i Oslo der universiteter i Finland med svensk språk var repsentert. FIkk materiell hjemsendt, så ganske spennende ut. design og arkitektur er deres sterkeste side. Godt at du vil prøve noe utradisjonelt. Vet ikke om det er så mye å si, landet er fint og folket der kan engelsk veldig bra. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Så om man er norsk kan man studere på svenske universiteter uten problemer? Det er ingen forutsetning at man skriver perfekt svensk da? Svensk er jo lett å forstå, men er ikke alltid så lett å skrive grammatisk korrekt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Vet ikke om det er et så stort problem, kan godt hende det er mulig å skrive på norsk der. I Norge kan du besvare eksamener ved høyskoler/universitet på norsk, svensk og dansk. Sensor må godta svarene uansett. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Rakib: Virkelig? Wow. Det visste jeg ikke. Det høres bra ut! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Var en svenske her på skolen som sa det, hun sa at hun pleide alltid å besvare på svensk Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er vel også mulig å svare på engelsk? Vi får alltid eksamen på norsk og engelsk (NTNU). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå